hallo wie kan me helpen met een micra cvt,
deze micra met cvt automaat draait te weinig toeren als je hem in drive zet gaat de motor stoten en onregelmatig lopen en soms valt de motor uit,
neutraal loopt de auto netjes alleen in drive bij bv stoplicht valt de motor uit.
eenmaal op bedrijfstempratuur doet de auto het perfect.
ik heb de koolborstels vervangen in de bak, deze waren helemaal op,
af en toe knippert de cvt lampje maar als deze constant blijft branden doet de auto niks meer in drive op nieuw starten en dan gaat het lampje uit,
de poederkoppeling is ook vervangen verder als de auto goed warm is is het probleem weg
hier op de site heb ik nog iemand gevonden die deze problemen heeft alleen weet ik niet hoe dat is opgelost?
graag hoor ik wat van jullie,
mvg mokiem
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Normaal mag hij dus niet kruipen zodra je hem in de versnelling zet. Zowel koud als warm.
Je zegt dat hij bij uitzetten en opnieuw starten wel werkt tot het weer fout gaat.
Wat je eerst kunt proberen voor je alles overhoop gaat halen is de accupool even los.
Computer reset zich dan.
Gewoon er mee gaan rijden en kijken wat er gebeurd.
Wacht ff op Ton. Dat is hier de Nissan man of die mss ook nog iets weet.
Gr Fred
hallo Fred,
dat klopt wat jij zegt ik heb nog 2 micra,s cvt ,de auto mag niet kruipen als je hem in versneling zet,
ik heb de polen al eerder los gehaald maar blijft het doen,
als de cvt lampje blijft branden doet de auto niks meer in versnelling kan je gas geven wat je wilt hij blijft stil staan,
tot dat je contact uit zet en weer aan gaat het lampje weer uit en werkt alles weer , de auto blijft stoten en onregelmatig lopen zolang de motor niet op tempratuur is.
eenmaal op tempratuur doet de versnelling het perfect dus dan kruipt hij niet in versneling tot dat je zelf gas geeft.
moment van het probleem geeft de auto het volgende knippercode (1x lang 3x kort 1x lang3x kort)
bedankt voor het mee denken Fred,
mvg Mokiem
13 jaar
Wacht ff op Ton dan. Die kan mss de knippercode verklaren. Zo ver gaat mijn kennis nl niet.
Gr Fred
13 jaar
hallo nu knippert de cvt lampje ook als de auto s,ochtends warm is daarna als je de auto van versnelling veranderd blijft het lampje branden tot dat je contact uit en weer aan zet?
als het lampje blijft branden doet de bak niks,
dit is sinds kort, heel gek is als de auto middag uren rijd eenmaal warm is heb ik nergen last van ,
ik vind het zelf een vreemd verhaal,
ik hoop dat iemand mij kan helpen,
mvg mokiem
13 jaar
electromagnetic clutch coil circuit is disconnected or shortcircuited
dit staat in het esm
gr hansfw
Het verdient misschien wat aanbeveling om eens naar de stiften van de automaat te kijken; deze zitten rechts van het midden aan de voorkant van de v-bak. Het zou kunnen zijn dat die op zijn.
SUC6 Jeroen
maak het gasklephuis eerst maar eens goed schoon...
dit moet je zoals ik het lees helemaal niet in of bij de bak zoeken..
[quote=JEROEN5326]Het verdient misschien wat aanbeveling om eens naar de stiften van de automaat te kijken; deze zitten rechts van het midden aan de voorkant van de v-bak. Het zou kunnen zijn dat die op zijn.
SUC6 Jeroen[/quote]
Deze heeft hij al vervangen zoals je in de openingstopic kunt lezen, dus die zijn het niet.
Gr Fred
13 jaar
hallo allemaal ,
wat is jullie ervaring met het schoonmaken van de gasklephuis, hoe kan ik deze het best schoon maken?
demonteren?
gistermiddag knipperde de cvt lampje even en ging daarna gelijk weer uit heledag mee gereden niks aande hand,
s,ochtends vroeg naar me werk helemaal niks aan de hand ?
ik vind het maar raar ,
heb het gevoel als de motor soms koud is dat de auto gaat stotteren en trillen (bijna afslaan)in drive bij de stoplicht,
bedankt voor zover allemaal mocht iemand nog een idee hebben hoor ik het graag,
zal zeker ook mailen als het verholpen is,
mvg mokiem
13 jaar
o ja Fred de koolborstels in de bak waren wel helemaal op dus deze moest ik wel vervangen daar voor heeft de anwb mij van de weg gehaald,
auto deed niks meer na vervangen reed de auto perfect daarna het euvel wat ik nu heb,
mvg mokiem
13 jaar
Hij gaat eigenlijk steeds beter functioneren of heb ik dat fout.
Ik zit er aan te denken dat de computer aan het leren is, maar weet dus niet of dat zomaar kan.
Het is wel raar dat hij het steeds beter gaat doen.
De Micra cvt van mijn vrouw slipte erg toen we hem kregen. Zonder er iets aan te doen dan alleen stevig mee gereden te hebben voor ong 500km, ging deze ook steeds beter lopen. Uiteindelijk tot op de dag van vandaag geen probleem meer mee gehad.
Enigste wat er gebeurd was bij aankoop was een nieuwe accu er in gezet bij de dealer.
Die kreeg ik bij aflevering, omdat die al 7 jaar oud was.
Daar kreeg ik ook het advies van er gewoon stevig mee te rijden voor een paar honderd km.
Hij vertelde me ook dat de comp opnieuw moest leren, waardoor hij vanzelf goed zou komen.
Het gasklepverhaal ga ik niet in mee, omdat dit niks met het vrijkomen van de cvt te maken heeft volgens mij.
Gr Fred
13 jaar
bedankt voor je reactie denk toch om de brandstoffilter te vervangen en een injectiereiniger in de tank te gooien,
graag hoor ik van jullie,
mvg mokiem
13 jaar
Kan nooit geen kwaad. Zou het ff aankijken in hoeverre het beter dan wel slechter gaat, en dan verder zoeken.
Hou ons op de hoogte.
Valt me tegen dat Ton hier geen oplossing aan kan bieden. Hij is hier de Nissan man.
Gr Fred
13 jaar
Het gebeurd wel eens dat het poeder in de koppeling gaat klonteren waardoor de auto ook kruip neigingen krijgt. Soms lost dit probleem zich op door een poosje wat steviger door te rijden, lukt dit niet dan zit je aan een poederkoppeling vast.
Wat ook wel eens gebeurde is dat iemand bij het verwisselen van het oliefilter niet snel genoeg de lekolie weghaalde. deze liep dan bovenlangs het carter de bak in. Als het maar genoeg olie was liep de olie op de contactbanen van de koolborstels waardoor je ook dit soort verschijnselen kreeg.
Misschien kan je een keer meten hoeveel stroom er door de koolbostels stationair loopt, is ook een indicatie hoeveel de poederkoppeling bekrachtigd wordt, misschien is die wel te hoog door een ander verkeerd signaal naar de computer van de bak toe.
Ik had deze topic nog niet zo gevolgd eigenlijk.
hallo Michel de poederkoppeling is al vervangen geweest,
ik heb de auto vanochtend warm laten lopen een maal op tempratuur sloeg de auto gelijk weer af in drive na 3e keer blijft de motor lopen wel met kruipneigingen?
Ton heb jij meschien een idee? ik weet dat er nog zo,n soortgelijke probleem is voorgekomen op de site alleen hebben ze de oplossing niet vermeld wel erg jammer,
mvg mokiem
13 jaar
Mss nog een tip.
Kan het zijn dat de schakelaar onder het gaspedaal net te strak staat.
Deze zorgt voor bekrachteging van de koppeling.
Die kun je ook afstellen.
Gr Fred
13 jaar
hallo Fred ik zal eens even kijken onder de dashboard,
moet de schakelaar vrij staan?
mvg mokiem
13 jaar
hallo Fred de schakelaar staat vrij ik denk dat dat wel goed zit,
ik heb de auto net goed warm gereden en viel daarna in drive 2x uit, daarna kruipt de auto en is de toerental op dat moment onder de 500 toeren soms wel 300 toeren dus net niet uit willen slaan,
hij blijft een knippercode van 1x lang 3x kort geven , ik denk dat het meschien verstandig is om de auto uit telaten lezen bij de dealer?
de poederkoppeling is vervangen de koolborstels zijn vervangen olie is ververst van de bak ,
bak doet het gewoon goed alles werkt goed alleen stilstaan bij de stoplicht wilt steeds vaker de auto uitvallen of 300 toeren lopen
ik kan de code wel wissen in de bak dmv knippercode,s . maar wat ik zo gek vind is dat ik alles van de auto kan uitlezen maar kan niet communiceren met de bak?
Ton weet jij meschien of de dealer wel kan communiceren met de bak ?
wij hebben de auto uigelezen met de modis van snap on maar komen de bak niet in?
mvg mokiem
13 jaar
Die is het dus niet, maar wacht ff op Ton. Mss weet die zo iets over de knippercode te zeggen.
Uitlezen is dan ook een mogenlijkheid nog.
Ik haak ff af. zo ver reikt mijn kennis niet. Heb nog in mijn boek van Haynes zitten kijken, maar kan daar niks over vinden.
Gr Fred
13 jaar
hallo Fred is dat een werkplaats handboek of zoiets?
de knippercode.s heb ik van een programma autodata,
ik wacht wel af,
bedankt allemaal voor zo ver,
mvg mokiem
13 jaar
Is gewoon een soort vraagbaak voor die micra type K11.
Het is niet echt een supertechnisch boek zoals ze in een Nissangarage gebruiken, maar je kunt er aardig wat uit halen als hobbysleutelaar.
Wacht ff op Ton. Komt goed.
Gr Fred
13 jaar
Dit zegt het werkplaatshandboek (zoals al veel eerder is gemeld door Hans )
Electromagnetic clutch coil circuit is disconnected or shortcircuited.
[quote=Michel7773]Dit zegt het werkplaatshandboek (zoals al veel eerder is gemeld door Hans )
Electromagnetic clutch coil circuit is disconnected or shortcircuited.[/quote]
Disconnected zal kunnen want slecht contact is al disconnect.
Mss ergens sluiing dat zou wel kunnen natuurlijk.
Gr Fred
13 jaar
hallo Fred ik denk dat de auto deze storing geef om dat de motor zwaar ondertoeren maak zodat de bak te weinig spanning krijg?
met deze lage tempraturen wil de auto niet eens stationair lopen in drive slaat gwoon iedere keer af,
met moeite lang laten lopen en gelijk gas geven indrive rijd de auto wel maar bijna niet te doen eenmaal van de snelweg af rijd de auto goed denk dat de motor dan goed op tempratuur is?
ik ga nu proberen de luchtmassa meter goed schoon temaken
en anders denk ik toch dat ik langs de dealer ga,
mvg mokiem
13 jaar
Als ik het dus goed begrijp nu, loopt hij in zijn vrij s'morgens ook niet stationair en slaat af, of alleen maar als je hem in drive zet.
Als hij ook al niet stationair loopt in vrij is er volgens mij iets anders aan de hand dan de cvt.
Het is dus zo dat hij het stationairtoerental niet vehoogt als hij koud is.
Luchtmassameters geven nog wel eens een probleem bij dit type.
Even zoeken hier en je komt wel wat tegen.
Gr Fred
13 jaar
hallo Fred,
neutraal en parkeerstand is er niks aande hand alleen in drive slaat de motor uit,
in drive gelijk gas geven kom je wel van je plek alleen als je gas loslaat valt de motor weer uit,
heel gek,
mocht iemand wat weten hoor ik het graag,
mvg mokiem
13 jaar
Ok dan houd het voor mij ff op.
Horen wel hoe het verder loopt.
Ton weet jij nog iets mss????
Gr Fred
13 jaar
hallo allemaal het is toch weer de poederkoppeling die vervengen moet worden heb gebeld met de garage waar ik de auto 3mnd geleden heb gekocht en ben er nu achter dat er een tweedehandse poederkoppeling in is gegaan.
de reden dat de auto het goed doet op de snelweg is dat de poeder in de koppeling goed uitwordt geslingerd in de bak en daarna het weer goed doet,
dus bijdeze laat ik de poederkoppeling reviseren,
heb even rond gebeld voor de prijs ik kom uit tussen de 600 en 700e.
ats in den haag doet dit voor 385e,
mvg mokiem
13 jaar
Volgens mij had ik al aangegeven dat het waarschijnlijk in de poederkooppeling zit.
Ok Mokiem.
Een nieuwe koppeling zal wel beter zijn dan.
In je openingstopic stond dat deze vervangen was, maar niet door een gebruikte.
We horen het wel.
Gr Fred
13 jaar
hallo Michel, dat klopt bedankt nog voor het mee denken allemaal,
ik zal jullie op de hoogte houden als deze vervangen is,
is het wijs om ook gelijk de bakfilter te vervangen?
mvg mokiem
13 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Nissan Micra of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar