auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Nissan NOTE: Nissan Note loopt slecht, houdt in en rijdt stoterig bij koude m

Bouwjaar: 2007, Brandstof: Benzine, Motorcode: CR14, Motorinhoud (cc): 1400, Vermogen (kw): 65

Bij deze Note is het probleem dat bij starten (koude motor) de motor zeer onregelmatig loopt en inhoud bij gas geven.
Soms gebeurt er vrijwel niets bij het intrappen vh gas en dan na een paar seconden begint hij weer te trekken.
Voor het moment dat hij goed trekt voel je de motor stoten / schokken alsof de motor geen benzine krijgt.

Bij goed warm gereden motor loopt hij wel weer als een zonnetje.

Ik hoor graag van jullie als je er een voor de hand liggende oplossing op weet, misschien een bepaalde sensor defect?
Vast bedankt voor jullie reacties!

Geplaatst door

yoz (0)

al 14 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Heb je hem al eens uit laten lezen ?

De auto heb ik nog niet uit laten lezen.
Dat zou ik van het weekend eens kunnen laten doen bij een Nissan dealer en vanaf daar verder

yoz 0

9 jaar

Beste mensen, De Nissan is ondertussen uitgelezen maar er is nog niks vervangen.
De code die de auto geeft is P0132 (O2 Oxygen Sensor Circuit High Voltage)

Ondertussen schommelt het voltage van lambda s1 tussen 0.1 tot 1 volt dus je zou denken dat daar niks mis mee is maar de motor loopt wel beroerd.
Ook lees ik hier en daar dat het probleem bij een defecte injector kan liggen.
Overigens komt er ook uit (SHRTFTB1S1 -25% SHRTFTB1S2 99%)

Is het slim een andere lambda sonde te proberen of zou het probleem toch voor de verbranding liggen?
Bedankt voor jullie hulp alvast

yoz 0

8 jaar

Achterste sensor loshalen en kijken of het dan over is.
Bekende klacht.

De achterste sensor is inwendig defect (of vocht in e stekker) en dan maakt het verwarmingselement sluiting met de sensorsignaaldraad. Via de massa beinvloed deze ook het signaal van de voorste sensor.
Op het moment dan de storing zich voordoet is het afgegeven lambdasignaal van en de voorste en achterste sensor nagenoeg gelijk. Dus door je dealer eenvoudig te constateren door beide signalen op hun tester naar voren te halen.

In 2007 is daar ooit een bulletin over geweest. Welliswaar voor de Micra maar die gebruikt dezelfde motoren. SF-NN-EC-06-001

Het probleem is opgelost!

Precies volgens de beschrijving was het de 2e lambdasonde die het probleem veroorzaakte.
Stekker 2e losgehaald (even prutsen) en de motor liep meteen soepel, verwarmingscontact doorgemeten voorste gaf 4,9ohm, achterste 9,9ohm en de vervangen goede gebruikte achter 9,7ohm dus daar lag het probleem niet.

Toch ergens sluiting intern in de sensor, van buitenaf zag de bekabeling er prima uit.
Bij vervangen van de achterste door een origineel gebruikte kwamen de 2 spanningen weer netjes tussen 0.1 - 1 V.

Hartelijk dank voor jullie hulp!

yoz 0

8 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Nissan Note of stel zelf een nieuwe vraag.