Hallo
Ik heb een serieus probleem met het af slaan van mijn nissan xtrail op exact 1000 toeren valt hij uit contact uit en starten en dan weer op 1000 toeren uitvallen verder geen enkel probleem dus niet inhouden gewoon vermogen geen rook niks dus , en niks af te lezen op de boord computer.
Ben op het moment 1800 euro lichter met nog steeds zelfde probleem zal proberen in het kort wat we allemaal al hebben geprobeerd.
bij de nissan dealer wilde ze omdat de storing niet uitleesbaar is dit proberen op te lossen door onderdelen te gaan vervangen dit kan tot 6000 euro oplopen hier was ik het echter niet mee eens omdat je gebruikelijk op onderzoek gaat. dit is ook gebeurt geen bevindingen en de eerste 350 euro armer onderzoeks kosten dit nogmaals verzocht nu bij spaarnestad hier 450 lichter geen diagnose kunnen vinden en als laatste carrec bijna twee dagen gezocht nog steeds geen oplossing kunnen vinden dit was in totaal 1000 euro ongeveer.
wat is er allemaal onderzocht
* injectoren getest goed resultaat
* raildruk was iets te hoog scv klep vervangen raildruk normaal
* rail overdruk ventiel getest goed
* diesel pomp niks is mee
* leidingen gereinigt
* sensor bovenliggende nokas vervangen was goed
* grote beurt gehad
* dieselfilter vervangen
* alle denkbare metingen verricht goed
* vacuum metingen verricht goed
* voorgloeiers vervangen geen resultaat
* turbo nagezien
het rare is bij exact 1000 toeren uitval en het contact moet uit geweest zijn voor je weer kan starten je zou zeggen simpel maar de waarheid ligt anders.
bij alle garages weten ze nu even niet meer waar ze het moeten zoeken en zeggen laat maar staan uiteindelijk vinden we het wel, zo kan ik er nog wel een paar hoe ver moet ik de rekening met onderzoek laten oplopen. geld groeit niet op me rug toch!!!
hoop dat iemand nog wat ideeen heeft wat ik zou kunnen proberen of iemand met de zelfde kenmerken qua storing
met vriendelijke groet
Koop van der schaaf
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Mis nog een heel belangrijke sensor. Het broertje van de nokkenassensor. Namelijk die op de krukas.
Laat ook kijken naar de spie die het tandwiel van de vacuumpomp aandrijving op de juiste positie op de nokkenas houd. Mogenlijk is deze gebroken en dan verdraait deze tov de nokkenas. Daardoor krijg je een faseverschil tussen de twee sensoren.
Of dat fase verschil nou ooit een oorzaak kan wezen van afslaan bij 1000o/m dat weet ik niet. Maar niet geschoten is zeker altijd mis.
Zie ook wat Nissanwielmonteur zegt de krukassensor goed controleren
en ooit een keer meegemaakt dat het vliegwiel defect was.
dit is een dualmass vliegwiel.
Hoezo specifiek de opmerking dat het een dubbelmassa vliegwiel is?????
Omdat een vast vliegwiel nooit buiten zijn waardes kan komen en
een dualmass vliegwiel kan tijdens het starten te veel speling geven en
dan geen juiste positie doorgeven door het heen en weer slaan.
Zit de signaalplaat aan het bewegende deel dan???
Naar mijn idee wel Ton
Heb dit een paar jaar geleden meegemaakt, is toen i.o. met nissan
een nieuw vliegwiel ingezet en probleem opgelost.
Beetje raar dat als je een strak signaal wilt hebben je de sensor af laat lezen van een bewegende signaalkrans.
Maar die signaalkrans zit aan het vaste deel hoor.
Je kan het trouwens aan de positie van de sensor in de versnellingsbak wel zijn. Bijna tegen de motor aan.
Dan zal het wel niet zo zijn.
Ben wel benieuwd naar de oplossing, hebben toen het vliegwiel vervangen en was daarna weer goed.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Nissan X-Trail of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar