Ik heb een Nissan Patrol GR 2.8 td waar van de oliedrukmeter mijn inziens een vreemde waarde geeft, en dat is als volgt,de motor is op bedrijfs temp. bij stationair toerental 1 bar, daarna tot +/- 2800 rpm valt de meter op 0 en bij toerentallen daar boven loop hij op tot +/- 2 a 2.5 bar.
Ik heb de motor gevuld met semie syntetiesch olie en het oliedruk lampje gaat tijdens dit alles niet aan.
verder wil ik nog melden dat de motor door een erkent revisiebedrijf totaal gerevideerd is, dus ook nieuwe pomp en de krukas is geslepen.
zelf denk ik dat of de opnemer niet goed meer is of kan het zijn dat ik druk verlies door de turbine of vacuum pomp?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
hoe loopt je motor?
zijn er bijverschijnselen?
Sorry voor de late reactie, de motor loopt goed en er zijn geen bijverschijnselen.
Ik heb echter wel van iemand vernomemen dat de oliedruk opnemer 9 van de 10 keer kapot is. ze worden bij de nieuwe modellen zelfs niet eens meer toegepast, ik heb helaas nog geen tijd gehad om de opnemer te vervangen
20 jaar
als je tien verschillende druksensors monteerd krijg je ook tien verschillende waarden. Als de klepstoters lawaai maken (ploppend geluid aan de luchtfilter) bij koude motor kan je best de oliepomp demonteren. Bij de modellen voor '92 kwamen de afdekplaten los vlakbij het perskanaal.
19 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Nissan Patrol of stel zelf een nieuwe vraag.
20 jaar