wij hebben een patrol van '99 (y61) en deze start soms slecht, soms een week geen probleem (koud en warm) en dan plots 5x na mekaar dat men 30 sec. moet doorstarten om ze op gang te trekken
koud of warm maakt niks uit-als ze dan start heb je witte rook alsof je een bom gegooit hebt-verbrande en onverbrande diesel! zo ruikt het toch! iemand...?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Is dit geen probleem met de sleutelherkenning? oftewel startonderbreking. Let even op het controlelampje op het dashboard.
Groeten René
het is heel belangrijk dat tijdens het starten de accuspanning boven de 10 volt blijft. Probeer dit een uit.
is de gloeiinstallatie wel oke??
19 jaar
op dit type patrol met rd28ti motor is een modificatie op het gloeisysteem van toepassing.dit kun je zien langs het gaspedaal zit een los kastje met een tussenkabelboom naar de motor-ecu.verder is de accu spanning inderdaad heel belangrijk.ook het nats-systeem van de sleutel herkenning geeft wel een s de storing,maar dat kun je uitlezen en ook zien aan de controle led op het dashboard,deze knippert dan heel erg vlug dacht ik.
verder is de patrol getuned door een of ander kastje ertussen.zo ja eruit met die troep.mijn ervaringis met dit spul slecht.een goede patrol motor met juiste verstuivers en goed getimede pomp loopt beter zonder chiptuning.
Dit is een bekend probleem.
Wacht met starten totdat het lampje van de airbag uit is.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Nissan Patrol of stel zelf een nieuwe vraag.
20 jaar