Nissan Maxima Qx: onboard navigatie Pincode niet aanwezig.....

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Benzine, Motorcode: 3L V6

Ivm met het vervangen van een (Xenon) lamp hebben we de accu uit de wagen moeten halen.
Alles goed gegaan behalve: de fabrieksaf navigatie vraagt nu een PIN code en die heb ik er natuurlijk niet bij gekregen.
Ik heb alle boekjes die bij de wagen horen er netjes bij gekregen maar nergens is die code te vinden.
Nu is hij niet echt actueel meer (cd is van 2000) maar toch was het wel handig als hij zou werken.

Is er een manier om hem te resetten naar fabrieksinstellingen?

Btw, mocht iemand soms nog onderdelen etc tegenkomen voor dit model...... ik heb ik weet niet hoeveel slopers (ook de al bekende Jap slopers) gebeld en gemaild maar ja, nadeel van een aparte auto willen rijden.... er is niets maar dan ook echt niets te vinden..... Dus alle hulp........

AdeJong

Geplaatst door AdeJong (0) , lid sinds 14 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Nissan Maxima Qx? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

25 Reacties

Nissanwielmonteur (0) PRO, 10 jaar geleden

Dat is een code die men zelf bepaalt en ingeeft. Is niet te achterhalen.

Met de Consult tester en de Nats-kaart kan de dealer dat ongedaan maken. Het code verhaal is dan weer blanco.

AdeJong (0), 10 jaar geleden

Damn de NATS kaart... daar zeg je me wat die heb ik er helemaal niet bijgekregen.
Ik dacht dat ik alles had :(

Ik ben bang dat het dus over en uit is met de navigatie.
Thnx again Ton.

JagerAutomotive.nl (0) PRO, 10 jaar geleden

Vorige eigenaar contacten. Misschien weet die het nog. Of anders de voor de hand liggende opties proberen.

Nissanwielmonteur (0) PRO, 10 jaar geleden

Ter verduidelijking Ad. De Nats kaart hoort bij de ConsultII tester. Die is voor de immobiliser systemen en ook voor dit geval. Die heeft alleen de dealer.

Zoals ik ook al vertelde is de code bepaald door de klant. Daar kan je dus geen officieel bij het toestel behorend document van hebben.

Dus langs de dichtstbijzijnde Nissandealer. Ik weet niet of Vema een ConsultII heeft. Ik weet niet of het met de 3 of 3+ ook gaat. Die keren dat ik het aan de hand heb gehad was al voor 2006

AdeJong (0), 10 jaar geleden

Aha ik dacht dat je de kaart bedoelde die je bij aanschaf van de wagen/alarm erbij krijgt.
Die kreeg ik tenminste bij de Almera wel en kon ik hier niet gevonden krijgen.

De Max gaat binnenkort (binnen een maand is de bedoeling) toch een keer naar een echte Nissan dealer voor een diagnose/reparatie dan laat ik er meteen even naar kijken.
Thnx.

maximav6 (0), 10 jaar geleden

bij mijn maxima 3.0 uit 2004 heb ik de accu vervangen Navigatie uit geen code wel alle boekjes enz. erbij heb toen op goed geluk 0000 ingegeven niets , toen 1234 en hij deed het weer dus Adejong probeer het nu doet die het ook niet
veel mazzel ermee.

maximav6 (0), 10 jaar geleden

O ja Adejong ga maar niet naar de dealer toe ze weten niets van deze auto's af was er een tijdje geleden het motor lampje branden ze wilde hem wel uitlezen de monteur liep naar buiten toe stond voor mijn auto en wist niet eens dat dat een Nissan Maxima was deze dealer is er een paar jaar maar dit was de eerste die daar binnen kwam in 7 jaar.
heb zelf een paar jaar bij een Nissan Dealer gewerkt 12 jaar geleden daar liepen een paar oude rotten in het vak dat was daar geen probleem met oudere Nissans nu wel .
Niet veel monteurs (echte)weten wat van deze auto af dus we hebben een probleem.
Gr

AdeJong (0), 10 jaar geleden

Inderdaad een bekend probleem :(
Gelukkig heb ik iemand gevonden die mij in onderhoud etc verder wil helpen, een oud Nissan Dealer uit Berlicum die de connecties nog heeft met echte (Nissan) monteurs.
Jammer genoeg zitten die niet om de hoek maar zodra het kan brengt hij de Max daar een keer naar toe voor onderzoek en laat ik meteen even de navigatie nakijken.

Hier in de buurt van Den Bosch zit helemaal niets en niemand meer die er ook maar iets vanaf weet.

Nissanwielmonteur (0) PRO, 10 jaar geleden

Lukt het nou helemaal niet dan weet je mij ook wel te vinden.

AdeJong (0), 10 jaar geleden

Thnx Ton, had het al in mijn achterhoofd maar wil je ook niet teveel lastig vallen.

AdeJong (0), 10 jaar geleden

Probleem nog niet opgelost, de Max staat op het moment bij een Nissan garage waar ze er eens goed naar kijken.
Bij het uitlezen kwamen wel wat dingen naar voren maar niet specifiek waar ze het moeten zoeken.
Voor mijn gevoel is er zeker weer (minimal) 1 bobine de geest aan het geven.
2 zijn er al vervangen dus de andere 4 gaan ook zeker nog komen.
Jammer genoeg zijn ze te duur om ineens te vervangen :(

Nissanwielmonteur (0) PRO, 10 jaar geleden

En hoe gaat het met de navigatie???

ad strik (0), 10 jaar geleden

ad ik moet eerlijk zeggen de jongens van vema hebben nogmaar zo kort het nissan dealerschap en ik denk zeker geen ervaring met de maxima ik denk dat je beter een ouwe rot van hoevenaars op kunt snorren gr ad

AdeJong (0), 10 jaar geleden

[quote=ad strik]ad ik moet eerlijk zeggen de jongens van vema hebben nogmaar zo kort het nissan dealerschap en ik denk zeker geen ervaring met de maxima ik denk dat je beter een ouwe rot van hoevenaars op kunt snorren gr ad[/quote]
Als ik zeg dat een zekere André mijn met mijn hobby bij staat in de hoop het betaalbaar te houden en ervoor gezorgd heeft dat de Max nu naar een "echte" Nissan garage/monteur (oude rot) is.
Dan weet je genoeg denk ik ;)

[quote=Nissanwielmonteur]En hoe gaat het met de navigatie???[/quote]
Goed dat je het zegt.
Helemaal vergeten Ton, even teveel aan mijn hoofd de laatste tijd.
Morgen eens aan proberen te denken.

ad strik (0), 10 jaar geleden

hallo maar andre is de voormalige nissan dealer zeker? ik weet dat er vroeger twee broers werkte met dezelfde achternaam als jij

AdeJong (0), 10 jaar geleden

Klopt die André bedoel ik ;)
De enige met dezelfde achternaam waar ik van weet dat daar gewerkt heeft is Rien de Jong (mijn oom).

ad strik (0), 10 jaar geleden

rien ja dat was volgens mij de jongste ik dacht dat er ook nog een broer van hem werkte en als ik me niet vergis is rien nog chef werkplaats geweest en later in de verkoop

ad strik (0), 10 jaar geleden

maar dan zit jij al op het goede spoor ben ik van overtuigd gr ad

AdeJong (0), 10 jaar geleden

Als je weet hoeveel pech ik er al mee gehad heb mag het eindelijk wel eens de goede kant op gaan.
Heeft me nu al meer gekost aan reparaties dan waar ik hem voor gekocht heb :(

Maar inderdaad ik kan niet beter meer zitten dan waar ik nu zit.

@Ton, morgen wordt er even gebeld met de monteur en dan hoor ik meer mbt de satnav en misschien ook het probleem waarvoor hij daar is.

Btw het leen wagentje wat ik op dit moment heb. We blijven wel merkentrouw natuurlijk ;)
[url=http://postimg.org/image/l9yx5jeq5/][img]http://s30.postimg.org/l9yx5jeq5/29_01_1...[/img][/url]
Niet echt mijn Max maar wel weer geweldig om in zoiets te rijden :d
Ik geniet er iedere meter van haha heerlijk.....

Nissanwielmonteur (0) PRO, 10 jaar geleden

Ik ken ook nog zo'n ouwe rot in het vak van toen het nog Hoevenaars was.
John S. Tegenwoordig zit hij bij Visser autoelektro in Den Bosch.

AdeJong (0), 10 jaar geleden

Van gezicht zal ik hem wel kennen denk ik, maar de naam zegt me niet veel.

Hans4040 (310) PRO, 10 jaar geleden

Ad, als je wilt reageren op een bericht tik dan jou bericht in het witte vlak "Antwoord direct" en klik 1x op verzenden...niet op citeren.

mvg.
Moderator

AdeJong (0), 10 jaar geleden

@Ton
Het probleem met de navigatie is niet opgelost, ze hebben inderdaad niet de juiste (oudere) apparatuur daar voor.
Wat jij al schreef wat hetzelfde was Andre te horen had gekregen (hij kent jouw trouwens ook btw ;)
Ik ga als ik eens in Tilburg ben daar bij de dealer binnen, heb een paar namen gekregen naar wie ik moet vragen.

Het andere probleem wat ik had is ten delen opgelost.
Er zijn/waren eigenlijk 2 dingen die niet goed waren.
1. De Luchtmassa meter is vervangen die was kapot.
2. de ketting van de achterste cilinderrij is iets opgerekt. Daardoor krijgt de computer niet helemaal de juiste waardes en daardoor dus de melding op het dashboard. Niets om me zorgen om te maken op dit moment en te kostbaar om te repareren zoals het nu is. Ga ik ook niet laten doen als ik hoor wat er allemaal bij komt kijken en wat het zou kunnen gaan kosten.

Waarschijnlijk is het grootste probleem met de nieuwe lmm grotendeels opgelost en kan ik weer vooruit.

Ondanks dat het sneeuwvlokje erg goed beviel ben ik weer zeer blij dat de kabouters weer alle 6 bij papa zijn.

Hans4040 (310) PRO, 10 jaar geleden

de 6 kabouters zijn toch van Mazda..?
http://www.youtube.com/watch?v=YtYpImVEr...

AdeJong (0), 10 jaar geleden

Yep, klopt.
En was/is nog een leuke reclame ook.

;)

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Nissan Maxima Qx of stel zelf een nieuwe vraag.