auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Nissan ALMERA: P0300 en stotter bij 2-2.500 toeren Nissan Almera 2001

Bouwjaar: 2001, Brandstof: Benzine, Transmissie: Handgeschakeld, Motorcode: QG18, Motorinhoud (cc): 1800, Vermogen (kw): 84

Hallo,

Mijn Nissan Almera 2001 stotter wat bij gas geven tot ongeveer 2500-3000 toeren en daarboven niet meer. Verder loopt hij eigenlijk als een zonnetje. Motor lampje is aantal keren gaan branden en nu weer uit. Bougies zijn vervangen zonder resultaat. Nu lees ik een aantal keer op dit forum dat dit aan de ketting zou kunnen liggen? Ik heb hem pas een jaar en staat 110.000 op teller en wil weten waar ik de garage naar moet laten kijken om hen zsm de oplossing te laten vinden? Ik wil eigenlijk nog 1 jaar door met deze auto maar ze rekenen aardig wat per uur om het precieze probleem op te zoeken. Of kan ik het zelf controleren? Kan ik horen als een ketting teveel speling heeft? Als hij stationair loopt, gaat het toerentellertje lichtjes omhoog en omlaag tussen 500-1000 toeren.

Alvast bedankt voor eventuele antwoorden

Gr Rogier

Geplaatst door

Rogier v Asperen (0)

al 7 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

P0300 geeft aan dat er misfires zijn. Dat is het ontbreken van een verbranding in een cylinder.
Dat kan aan diverse dingen liggen, zoals slechte bougies of bobine, defecte injector, slechte of verouderde sensor, etc.

Omdat je last hebt van zagen van het toerental bij stationair kan de oorzaak zijn dat het mengsel te arm is.
Daar is ook miet zomaar een oorzaak voor aan te wijzen. In principe dezelfde dingen als bovenstaand.
Het is wel eenvoudig vast te stellen of het mengsel wel of niet goed is.
Daartoe moet de motorcomputer uitgelezen worden en de waardes van de zogenaamde fuel trims bekeken worden.
Kontroleer eens of de vacuümslangen en slangetjes niet lekken of poreus zijn. En kontroleer de aanzuigbuis voor lucht op lekken.

oldford 0
badge

7 jaar

Multimisfire P0300 kan inderdaad veroorzaakt worden door de ketting.
Beide andere klachten ook.

Het kan simpel gecontroleerd worden door te kijken hoever de kettingspanner uit de behuizing steekt. 1 cm is a teveel.

Om de spanner te zien moet het dekseltje aan de zijkant van de cilinderkop verwijderd worden.

Bedankt voor de info, ga morgen hiermee langs de garage. Als het de ketting is, wat voor een kosten moet ik dan op rekenen?

De ketting heeft een speling van 1,5cm, alle andere mogelijke oorzaken zijn het niet. Dus dan zal die vervangen moeten worden neem ik aan.

Dat lijkt me een verstandig besluit

Ook 2 filters worden vervangen, alles bij elkaar 700 euro. Veel geld maar auto is verder nog in fantastische staat en het is gewoon een fijn autootje!

Bedankt iedereen voor de hulp!

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Nissan Almera of stel zelf een nieuwe vraag.