Nissan Patrol: Patrol met zeer slechte koudstart.

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Diesel, Motorcode: Y61

Hallo,

Mijn patrol wil niet starten als hij 2 dagen heeft stilgestaan, wel nog als er de dag ervoren mee gereden is maar zeer slecht.
Ik dacht eerst dat de batterij niet genoeg meer gaf, heb er ondertussen een nieuwe ingezet van 90 Amp maar het betert niet. Heb mij van grote ellende een booster gekocht en daar start ie van de eerste keer mee. Heeft iemand dit al meegemaakt? Ik heb wel tienduizend kilometer geleden er een nieuwe cilinderkop op gemonteerd, heb ik iets fout gedaan? Ik dacht eerst ook dat er lucht in de brandstofleiding kwam of dat er lucht langs het opvoerpomje van de filter kwam, heb dan de leidingen van de filter gehaald en er zo'n doorzichtig plastic filtertje tussen gezet maar geen lucht te zien. Graag had ik jullie bedenkingen hiervan gehad want ik weet het zo niet meer.

Steve02

Geplaatst door Steve02 (0) , lid sinds 16 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Nissan Patrol? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

3 Reacties

erik007 (0), 16 jaar geleden

gloeit ie wel voldoende

Steve02 (0), 16 jaar geleden

Dat heb ik in het begin gecontroleerd en alle gloeibougies waren nog werkend. Maar het verhaal is al veranderd ondertussen, vanaf vandaag heeft de patrol beslist om niet meer te starten, zelfs met booster. Het zal hem te koud zijn zeker?
Ik ga morgen de gloeibougies nog eens uitmeten. Kan iemand me vertellen hoe ik injectoren kan testen? De nieuwe cilinderkop komt van Turbo's Hoet en ze hebben me toen gebeld om te zeggen dat mijn injectoren niet te best meer waren en hebben er van een Terrano ingezet. Misschien dat dit aan het probleem ligt.
Alvast bedankt Erik.

Steve02 (0), 16 jaar geleden

Wel Erik heel erg bedankt voor je raad, daardoor ben ik verder gaan nadenken.
Ik had de bougies al uitgemeten en die waren goed en de relais van de voorverwarming ook.
Doch als ik de spanning wou uitmeten kwam er maar 5 volt naar de bougies.
Na de voeding van de van de bougies af te nemen zag ik dat het helemaal gecorrodeerd was, alles netjes gereinigd en hij start terug normaal, super!!! 5 volt zal te weinig geweest zijn voor de vriezende ardense hoogtes denk ik. Keep up the good work, Erik!!

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Nissan Patrol of stel zelf een nieuwe vraag.