In de 4e en hoger versnelling treed er bij het accelereren een plotseling vermogensverlies op. Motor blijft hangen, lijkt het, op die snelheid.
Heel even gas los en hij trekt normaal door. Geen waarneembare afwijkingen in uitstoot uitlaat of rare geluiden.
Onlangs is de turbo en de turboklep vervangen.
Daarnaast alle slangen gecontroleerd, luchtmassameter (maar dan zou er constant geen vermogen zijn) is goed, en ook de EGR klep is gereinigd.
Volgens garage komt dit door het vermogen van een nieuwe turbo met een gebruikte motor (140.000 km). Het optreden van vermogensverlies is eigenlijk bescherming van de motor tegen dit teveel aan vermogen. Naarmate de turbo slijt moet dit minder op gaan treden.
Vraag: kan dit kloppen of kan er meer aan de hand zijn?
Alvast bedankt voor het meedenken.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Wat een gezwets van die garage.
Dat is hun onkunde verbloemen.
Datalogger eraan en gaan rijden,kun je precies zien wat er gebeurt.
Waarschijnlijk valt de turbo af vanwege overdruk.
Lijkt me meer een brandstofkwestie.
Zou zelf de scv-klep controleren.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Nissan X-Trail of stel zelf een nieuwe vraag.
9 jaar