Bij mijn 2.0 td (CD20T) primera 1998 brandt af en toe de engine check lamp.
Vooral na het terugschakelen en langzaam laten uitrollen bij een stoplicht. En meestal na een rit van +15 minuten
Het volgende is reeds gedaan :
storingscode uitgelezen foutcode 12 en 18 ,12 = luchtmassa meter, die heb ik vervangen.
En 18 is de brandstofpomp afstelling, deze heb ik door een gespecialiseerd bedrijf laten afstellen.
Verder heb ik het brandstof filter en het lucht filter reeds vervangen.
Ook daarna nog een keer het evt. water in het filter afgetapt ( wat er natuurlijk niet in kan zitten)
Ook heb heb een tijdje de stekker los laten liggen van de "vocht in het filter" apparaat
De laadspanning van de dynamo gecontroleerd ( was ook een tip van iemand die het had met zijn 2.0 td)
Wat rest mij verder nog te doen, ik ben nu al 500 euro lichter , maar de lamp gaat nog af en toe aan.
Geplaatst door dennis850 (0) , lid sinds 19 jaar geleden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Nissan Primera? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Nissan Primera of stel zelf een nieuwe vraag.
15 Reacties
Michel7773 (0) PRO, 19 jaar geleden
wat voor pomp zit erop ? een Bosch ?
dennis850 (0), 19 jaar geleden
ja, bosch pomp
dennis850 (0), 19 jaar geleden
even een tip : de luchtmassa meter bleek bij nadere inspectie dezelfde te zijn als de VW/audi 2.5 tdi motoren, en deze zijn bij de automaterialen groothandels reeds leverbaar in immitatie, dat scheelt je 100 euro !!
dennis850 (0), 19 jaar geleden
Wat ik vergeten ben te melden is dat het verbruik naar mijn mening ook beter kan. Hij zou op de snelweg 1:17 rijden, maar verder dan 1:13,7 kom ik echt niet.
stranger (0) PRO, 19 jaar geleden
zit in de pomp,pomp moet eraf en na de dieselspecialist.het electronisch bovendeksel is de schuldige.weet het uit ervaring en maak ze weleens meer.
dennis850 (0), 19 jaar geleden
verklaar u nader , hij is net naar de diesel specialist geweest ( silfhout doetinchem)
wat gaat dit kosten, en anders haal ik de engine check lamp er wel uit :-(
Michel7773 (0) PRO, 19 jaar geleden
bij de Bosch dienst kunnen ze dit niet ontdekken weet ik uit ervaring , de simulatie op de testbank zal zeggen dat alles goed is . advies van stran opvolgen.
stranger (0) PRO, 19 jaar geleden
hallo allemaal,ik werk dus bijh een bosch-diesel dienst en reviseer en repareer van allerlei dieselpompen en diesel onderdelen en storingsproblemen.heb op dit moment ook z,n nissan binnen staan en de electornische boven deksel is gewoon het probleem.je ziet dit dus inderdaad nergens terug ook niet op de testbank,dit is puur ervaring en ook in het verleden pech gehad om een pomp twee keer te maken.verder kan je voor de zekerheid even alle massapunten goed controleren onder de motorkap.speciaal de de - accu kabel naar het chassis en naar de v-bak.hier gaat het weleens fout ( rot eraf)
dennis850 (0), 19 jaar geleden
kan dat ook het hoge brandstof verbruik tot gevolg hebben.
Nu net weer van wintersport in sauerland, en 130 km/h constant op de snelweg, en toch maar 1:13,8 , vind ik 'veel'
De auto trekt wel goed !!
En iemand een kosten indicatie???
Anders "schup ik de auto weer under zienne kont"
stranger (0) PRO, 19 jaar geleden
kan extra verbruik zijn,maar niet veel verschil.
kosten zal afhankelijk van de te verv. onderdelen incl. de en montage vande pomp toch al gauw z,n 1000 euro zijn.(ex. btw)
dennis850 (0), 19 jaar geleden
okee, bedankt voor zover, kun je me uitleggen wat dan eigenlijk het probleem veroorzaakt, of is het iets als een printplaat kwestie vervangen in de pomp zelf ?
En een goedkope optie is om de engine checklamp uit de tellerklok te halen, of raad je dit af ?
stranger (0) PRO, 19 jaar geleden
lampje eruit is géén optie.dit is zelfs een foutcodemelding.verder over de brandstofpomp,dit is een zogenoemde HDK van BOSCH.DIt is moeilijk uit te legge hoe het werkt maar zie het maar als een stukje mechanische electronica.
de pomp moet weer op de testbank om het te verv. en af te stellen.
dennis850 (0), 19 jaar geleden
het zal vast geen motor problemen opleveren als ik die lamp eruit haal ondanks een foutmelding, en ik ga echt geen (extra) +1000 euro uitgeven aan een auto die mij maar 3500 heeft gekost.
Voor zover weer bedankt voor je tips.
dennis850 (0), 19 jaar geleden
En van de sloop een gebruikte pomp erop zetten is dat geen optie ??
stranger (0) PRO, 19 jaar geleden
het proberen waard,maar probeer er eerst maar eens te vinden.succes. en bij montage goed de pomp timen.