auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Nissan Primera: Primera p11 G3 probleem

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1800

L.s,

Sinds vandaag stotterd de motor als deze op LPG loopt.
Gevoel dat hij op twee cylinders loopt, stationair slaat hij af.
Op benzine loopt auto perfect, betreft een vaille LPI installatie, ik heb de contacten van de grijze computer schoongemaakt maar dat gaf geen resultaat.

Op de snelweg blijft de auto wel lopen op lpg, maar gaat niet harder dan 120 km per uur.

Pomp in de kofferbak lijkt het te doen, bij starten hoor je hem even draaien.
Omschakel ventiel lpg/benzine lijkt ook te werken deze hoor je klikken tijdens het omschakelen.


Tevens vandaag ontdekt dat de uitlaat/catalisator lekt, maar ik weet niet of er een verband kan zijn.

Wie heeft er een suggestie?



Voorbaat dank,

Eric

Geplaatst door

eric2765 (0)

al 21 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Omschakel ventiel???? Je bedoelt de gasafsluiters neem ik aan?????

M.i. moet je kijken naar de twee kleine zwarte relais of de grote grijze die voor de injectoruitschakeling zorgen. Vooral de kleine gaan nog wel eens kapot en die grote grijze heeft wel eens last van oxidatie in de stekker verbinding.

Ton

Ton,

bedankt voor je reactie,

De gasafsluiter bedoel ik inderdaad , zitten die relais die jij bedoeld vlak voor de inspuiters?

De grote stekker heb ik al schoongemaakt maar dat hielp niet.

Kan ik evt de gasafsluiter vervangen met een volle tank?, m.a.w. als de pomp in de tank stilstaat stroomt er dan toch gas naar de afsluiter?


gr Eric

eric2765 0

15 jaar

Bij een Vialle dealer in Elst langs gegaan en deze hebben het Vialle systeem uitgelezen met een laptop.
Hun conclusie was dat er een gas verstuiver vast zat of een uitloop pijpje verstopt zat, gezien er volgens hun het hele spruitstuk gedemonteerd diende te worden werd het een dure reparatie. +- 400 Euro ex materiaal.
Dit maar niet gedaan en hierna na Nissan Bosan in Arnhem die gratis voor mij de computer hebben uitgelezen en gereset (geweldige service overigen altijd bij deze garage!)
Deze wisten te vertellen dat er met de auto niets aan de hand was maar dat het zeker in de Vialle installatie zat.

Op Bosan hun advies naar Autogas Duiven gegaan en deze wisten mij te vertellen dat Vialle verstuivers zelden defect gaan, en binnen een kwartier hadden ze de oorzaak gevonden, bleek een defecte zekering, die 15A moest zijn ipv 10A en die was in de loop der jaren langzaam doorgebrand.
Alleen zat de zekering met nog drie anderen in een klein zwart kastje achter de luchtinlaat gemonteerd, dus ik had hem over het hoofd gezien.

Na een half uur arbeidsloon en 25 cent voor de zekering en de licentiekosten voor de Vialle software weer fluitend vertrokken uit Duiven...!

eric2765 0

15 jaar

Kijk dat scheelt nogal even. Die injector zou inderdaad een hele klus zijn gewsst. Die zitten aan de onderkant in het spruitstuk. Heb ze zelf ook ingebouwd. Maar dat is al wel lang geleden. Vind het eigenlijk jammer dat Nissan geen gas meer ondersteund of geschikte modellen heeft.

Maar goed je bent weer klaar voor heel wat kilometers.

Ton

Hallo Ton,

Nog bedankt voor het meedenken..!

gr eric

eric2765 0

15 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Nissan Primera of stel zelf een nieuwe vraag.