Nissan Primera: Probleem met Nissan Primera 2.0 CVT Sport

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.0 CVT

Hallo,

Ik heb een Nissan Primera 2.0 CVT Sport uit 2000. (op Gas/G3)
In 2003 is de distributieketting gebroken en hierdoor moest er een nieuwe motor ingezet worden.
Sinds vorig jaar liep de motor niet goed meer. Hield in tot 2000 touren, kon niet goed stationair lopen (erg schommelen) en sloeg dan ook vaak af.
Er is vorige week weer een andere ruilmotor ingegaan omdat het hieraan zou liggen en de uitstoot te veel was om nog door de APK te kunnen.
Nu rij ik dus met de nieuwe motor en het probleem is nog steeds hetzelde.
Stationair lopen een probleem. Erg schommelen / afslaan.
Wat mij ook opviel met de vorige motor en nu dus ook met de huidige is als ik even gereden heb en ik voor het stoplicht stilsta, dat het erg naar Gas begint te ruiken in de cabine.
Ook het verbruik is van 1:9 naar 1:6 gegaan, dus lijkt wel of daar iets fout in gaat. Het blijkt dus dat het niet is opgelost met een nieuwe ruilmotor, maar lijkt het wat op inspuiten, injectoren etc.
Weten jullie waar dit aan zou kunnen liggen ?

Alvast erg bedankt !
Groeten, Rsport20

Rsport20

Geplaatst door Rsport20 (0) , lid sinds 16 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Nissan Primera? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

8 Reacties

CARS&MOTORS (0) PRO, 16 jaar geleden

ga eens bij een gas specialist langs
de huisdocter kan wel een pilletje tegen de pijn geven maar je apendix blijft ontstoken
en dat kan de specialist oplossen

Rsport20 (0), 16 jaar geleden

Op Benzine loopt ie net zo moeilijk stationair. (Waarschijnlijk is gas makkelijker te ruiken o.i.d.)
Hij is al bij een Gas expert geweest , maar die konden niets vinden en de gastank etc was goed.

primera p11 (0), 16 jaar geleden

Een complete motor vervangen omdat de uitstoot niet goed is?.
Dat is wel rigoreus.
Voordat ik de motor zou laten vervangen wil ik wel zeker weten dat het niet iets anders is.
Kortom, een motor is pas overleden als tie vast zit, zoals idd met die ketting breuk.

Rsport20 (0), 16 jaar geleden

Ja maarja, ze vertelde dat de kop niet goed was en om eraan te sleutelen etc, was een nieuwe ruilmotor een betere optie.
Nu klopt het wel dat de vorige motor erg rot liep en veel olie verbruikte, maar het feit blijft dat ie niet stationair goed wil blijven lopen.
Wat is handig om na te vragen, of als volgend onderdeel te laten vervangen ?

Misschien is het handig als ik eens langs een Nissan garage ga voor een analyse en hopelijk dat hun wat weten. (hij is al uitgelezen)

primera p11 (0), 16 jaar geleden

Als de kop niet goed is ga je toch niet een complete motor vervangen?.
Ga er eens mee langs een dealer, kijk wat die er van vind, of een goede universeel.

Rsport20 (0), 15 jaar geleden

Na de nieuwe motor begaf de CVT M6 bak het.
Schakelde vanzelf 3 versnellingen terug op de snelweg.
Ik heb nu echt dat ding opgeruimd, want dit gaat nergens meer over, en het valt in het ander. Blijkbaar een maandagmorgen auto :S

primera p11 (0), 15 jaar geleden

Toch denk ik dat de garage broddelwerk geleverd heeft en de auto nu de schuld krijgt.

Arjan2 (0), 15 jaar geleden

De garage zal misschien geen goed werk geleverd hebben maar die CVT bakken zijn gewoon ronduit kl*te, er zijn genoeg mensen die er vast plezier van hebben maar kwalitatief gezien zijn ze een ramp.
Primera's over het algemeen zijn degelijke auto's, ik ben inmiddels aan mijn 4e bezig.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Nissan Primera of stel zelf een nieuwe vraag.