close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Nissan Primera: Raar probleem

Bouwjaar: 2003, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.0 CVT

Ik heb uiteraard het forum afgezocht op dit probleem, nu er blijken best wel wat (nissan) auto's te zijn met een verwant probleem. En dat baart mij behoorlijk zorgen.
Dacht dat Nissan zo'n sterk merk was. :-)

Toch maar jullie even raadplegen.

Mijn verhaal:
Ik heb deze auto nieuw gekocht en rij daar eigenlijk al die tijd probleemloos mee (20.ooo km /j)
De enige kinderziekte die regelmatig terugkomt is een start probleem bij een koude motor .
Dit probleem komt elk jaar terug tegen de tijd dat de auto naar een grote beurd moet, dus geen big deal.
Zo ver ik weet wordt dan het gaslklephuis gereinigd (?) ..en draait de auto weer als een zonnetje.

Vorig jaar is er een nieuwe accu in gegaan, en vreemd, voor het eerst heb ik sinds ik de auto in bezit hebt, is het starprobleem niet terug gekomen.
, wel tevens vlak voor de grote beurd, is het motor management lampje gaan branden.

En dat bleef branden, bij een koude start ging de auto storteren en stoten en soms afslaan.
Na een herstart was alles weer over, dit gebeurde random.
Bij de beurd is het motormanagement gereset.
Fout melding had iets te maken met nokkenas problemen.
Maar was weg naar de reset.
Na de beurt reed de auto anders, en hield in, vooral goed te merken bij een koude start.
Maar ik ging ervanuit dat het kwam door de reset. (misschien zuiniger afgesteld of zo)
Wat wel direct opviel was dat bij het ophalen van de auto de airco het niet meer deed.
Vreemd hoor ...maar toon maar aan dat dit buiten je schuld ligt.pfft.
Toeval werd er gezegd. Nou ja dat zal dan wel.
Men kon het probleem niet vinden, gelukkig stond het probleem ergens op het forum haha..(nog bedankt) en is het gerepareerd.

Behalve het schijnbare gevoel dat die bij de koude start inhoud, een half jaar geen problemen meer ondervonden, tot vorige week, wederom horten en stoten en motor management gaat branden.
Uit gezet , weer gestart ..alles is weer normaal.
Alleen lampje blijft branden.
Zelf even gekeken naar motor met mijn lekenoog, of alles er wel goed uitzag.
Motor olie gecheckt...hmm zat bijna niets meer in
Toch maar even naar de garage, die hebben 1 liter olie bijgevuld.
Volgens hen zou het makkelijk kunnen 1 liter op 10.000 km.

Juiste stekkertje was er niet dus kon niet gereset worden.
In afwachting daarvan ging 2 dagen later het lampje van zelf uit.
en waarom ..ik die airo noemde....
lampje motormanagement is uit.
Maar de airo doet het ook niet meer na een koude start.
Vreemd hoor lijkt wel met elkaar verbonden..of het moet toeval zijn.

Of zou het toch die reiniging van het gasklephuis zijn , zoals eerder (alleen nu start die wel omdat er een nieuwe accu inzit)?


Op forum vond ik ook nog dit:

lambda sonde kapot
1 van de bougies
luchtfilter
Lucht hoeveel heids meter ?
olie voor de cvt bak?

wat denken jullie?
Bedankt voor het mee denken

Geplaatst door

crywolf (0)

al 15 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Ten eerste denk ik dat je iets frequenter olie moet gaan peilen. 1 x in de 10.000km is echt te weinig.
Brandend foutlampje kan van alles zijn. Codes uit (laten) lezen en dan weet je meer.
Als de garage dit niet kan (en dat stekkertje zit tegenwoordig in elk merk auto), dan maar even naar de dealer.

oldford 0
badge

15 jaar

Nou Crywolf ik vind je verhaal erg rommelig in elkaar zitten. M.i moet je het zoeken in een uitgerekte distributieketting of een kapotte nokkenassensor.

Laat zoals Oldford zegt eerst maar eens de storingscode uitlezen bij de Nissandealer en vraag om het printje. De Pxxxx code is genoeg.

Ton

Tjaa sorry dat mijn verhaal zo warrig in elkaar zit, maar ik ben leek, en op een gegeven moment ga je denken dat alles met elkaar te maken heeft.
Ik heb gedaan wat jullie zeiden dit zijn de resultaten: P0340 time 4 en P0011 time 20
Het zaakje is gereset en ik kan waarschijnlijk net als vorige keer weer 5 maanden zonder problemen vooruit.
De dealer adviseerd zowel de nokkenas als de krukas sensoren te vervangen

Toch nog wat vraagjes : zijn die wel kapot dan, als de auto inhoud en hij verslikt zich, dan is er toch echt wel iets aan de hand en toch geen kapotte sensor, of zie ik dat verkeerd?

Wel vreemd is, dat het dus na een reset, weer een behoorlijk tijd goed gaat.

En een distributie ketting vervangen, is dat echt meer als 1000 euro?

Goed alvast bedankt.

crywolf 0

15 jaar

Hallo

P340 staat voor nokkenaspositiesensor en P0011 voor de "intake valve control". De nokkenassensor geeft de stand van de nokkenas door. De intake valve controle regeling die zorgt voor een veranderende kleptiming. Als de nokkenassensor nou kapot is of verkeers signaal afgeeft dan is het andere signaal ook verkeerd.

Ik zou in ieder geval het setje sensoren laten vervangen.

Een distributieketting vervangen dat is inderdaad een hels karwei bij z'n motor. Als men jou meer als €1000,- heeft gezecht dan zal dat wel. Daar wil ik en ga ik niet over oordelen.


Ton

opgerekte ketting komt idd nog wel ns voor ja,bij ons een paar voorbij zien komen.
Dan krijg je idd de nokkenas sensor melding.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Nissan Primera of stel zelf een nieuwe vraag.