Hallo Allemaal,
Ik heb bij mijn Nissan Pixo (= Suzuki Alto) uit 2009 een vervelende rammel of ratel rechts voor onder de motorkap. De rammel treedt op als ik in de 1e of 2e versnelling optrek. Wanneer de motor warm wordt vermindert het probleem sterk of verdwijnt het zelfs helemaal. Misschien is dat omdat de motor iets minder trilt als hij warm is, dacht ik zo?! Ik hoor het rammelen ook soms als ik over een hobbelige weg rijd.
De auto is zojuist door een onafhankelijke garage nagekeken, maar ze hebben het probleem niet kunnen vinden en verhelpen. Meerdere keren op de brug geweest en alle bouten aangedraaid, maar helaas zonder resultaat. Banden, wielen en wielophanging zijn OK.
Iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn? Bedankt voor jullie reacties.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
de stang om de motorkap open te houden kan losliggen
Motorsteun op de rechterbalk.
Is modificatie voor.
De stang van de motorkap is het niet. Maar toch bedankt.
Rechter motorsteun zou het misschien kunnen zijn. Hij staat alweer bij de garage, dus ik ga dit meteen melden. Wat bedoelt u u precies met modificatie? Is dat een oplossing voor een bekend probleem?
Ik hoop dat dat hem is. Ik laat het weten.
Groet, Joost
9 jaar
Het euvel bleek inderdaad de rechter motorsteun te zijn. De oplossing die door de Nissan dealer wordt aangedragen is als volgt:
Het deel van de motorsteun dat op de corrosserie bevestigd is bestaat uit een soort U-beugel met twee ogen, waardoor een lange bout zit. Deze pen draagt vervolgens de steun die aan de motor zit. Om dit laatste deel op zijn plaats te houden zitten er twee rubber ringen om de bout (tussen de ogen en de steun van de motor) die trillingen moeten absorberen. En daar zit het probleem!
De oplossing is om de rubber ringen om te draaien, waardoor ze met de vlakke kant tegen de steun van de motor aan liggen in plaats van tegen de ogen. Hiermee wordt het probleem in 90% van de gevallen opgelost en bij mij gelukkig ook. Wanneer dit niet het geval is dan dient de hele motorsteun vervange te worden door een nieuw type (ca. 150 euro exclusief montage). De goedkope oplossing is dus de ringen omdraaien, geen materiaal kosten en ca. een half uur tot drie kwartier werk volgens de dealer.
Verder gaf de dealer aan dat wanneer er te lang met dit euvel is doorgereden het nog wel eens voorkomt dat ook de linker motorsteun dan gaat rammelen, deze dient dan direct vervangen te worden (geen goedkope oplossing).
Bedankt voor jullie hulp. Hopelijk helpt dit anderen in de toekomst.
9 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Nissan Pixo of stel zelf een nieuwe vraag.
9 jaar