close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Nissan Micra: Schokt/stottert bij warme motor. I.c.m. "check" lampje.

Bouwjaar: 1996, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1300cc

Sinds een aantal weken doet mijn Micra k11 vreemd. Bij koude motor is er niks aan de hand, start/loopt prima, geen bijzonderheden.

Als eenmaal de motor warm is dan begint de ellende. Bij constante snelheid op bijv. de snelweg dan is er ineens een schok/tik waarbij het lijkt alsof er vermogen wegvalt. Dit is per keer misschien maar een seconde. Dit gaat altijd gepaard met het engine "check" lampje wat ook maar een fractie van een seconde brandt.

Al gedaan/gecheckt:
- Bougies zijn nog geen jaar oud en zien er schoon uit.
- Bougiekabels vervangen.
- Verdelerkap vervangen.
- Rotor.
- Brandstof filter.
- Luchtfilter (was sowieso aan vervanging toe)
- Volle tank met injectie cleaner gereden.
- Printplaat van de lucht-massa meter doorgesoldeerd.
- ECU "gereset" (polen een paar uur er af en op).
- Bij Nissan dealer geweest en uit laten lezen, waarbij geen storingen naar voren kwamen.


Iemand tips?

Geplaatst door

rww (0)

al 11 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

laat de(ecm) temperatuur sensor eens uitlezen bij de dealer als deze een foute waarde geeft ,koud terwijl je motor op temp. is kan dit je oorzaak mogelijk zijn.

tecna01 0
badge

11 jaar

Ok en is deze sensor eventueel zelf makkelijk te vervangen?

rww 0

11 jaar

Ik zou de luchtmassameter/gasklephuis nog maar eens onder de loep nemen. De koelvloeistoftemperatuurssensor heb ik bij deze Micra's geloof ik 2 keer vervangen.

Bij het uitlezen van de auto, komt dan een defecte LMM dan ook naar voren?

rww 0

11 jaar

Als hij echt goed kapot is wel. Soms zoals bij deze Micra's niet.

Ik heb een aantal dagen geleden het gaskleppenhuis er al af gehad. Deze was inwendig erg smerig. Dus best kans dat de luchtmassameter smerig is. Is deze uberhaupt simpel schoon te maken? (als ik het filtergaas er eerst af kan krijgen..), of is een compleet schone 2e hands gasklephuis een beter idee?

rww 0

11 jaar

het alu plaatje aan de zijkant van het gasklephuis los snijdenen er af en dan de solderingen waar de stekker op zit ff opnieuw solderen en dan meestal weer ok plaatje er weer op kitten

mark7253 0
badge

11 jaar

Bedankt, maar dat had ik al gedaan (zie lijstje) ;)

rww 0

11 jaar

Gasklephuis van de sloop gehaald. Zag er nog zeer schoon uit. Deze er op gezet. Probleem niet verholpen.

Nu het volgende getest: stuk met auto gereden (10km) totdat motor op temp. was en begon te schokken. Auto aan de kant gezet en met draaiende motor een stekker losgehaald (bruine stekker) zie afbeelding. Toerental valt dan iets naar beneden waarna hij na 2 sec. het juiste toerental weer oppakt en mooi stationair loopt.

Toen doorgereden met losgekoppelde stekker en loopt nu perfect zonder schokken.

Hij loopt nu in een soort noodloop?

Deze stekker:

http://i128.photobucket.com/albums/p183/...

rww 0

11 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Nissan Micra of stel zelf een nieuwe vraag.