Deze note schommelt heel erg in toerental, net als er een vacuumlek in zit maar dat is niet zo.
Zodra je de gasklepstekker losneemt loopt ie regelmatig.
Gasklep gewisselt maar geen verschil.
Geen dtc,s benzinedruk goed, geen vacuumlek. Gaspedaal signaal ok.Inleren luchtstroom wil niet omdat de motor onregelmatig loopt. Mengsel blijf arm volgens consult.
Geen vacuumlek aanwezig.
Wie heeft er een tip??
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
varieert het mengsel ook?
Lambda waardes ok? wellicht dat de lambda de ecu op het verkeerde been zet?
Je zegt immers een te arm mengsel en dus echt geen valse lucht?
Mengsel varieert beetje lamda waarde schommelt wel iets. Maar hij doet het constant, je ziet dat de motor gewoon stopt met inspuiten en weer opnieuw begint. Heb verder niet zo op de sonde gelet.
Nee heb zeker geen lucht lekkage, zelfs de rookmachine op de inlaatslang gezet.
Benzine injectoren geven vaak klachten bij de HR-16 motor
Ik zou ook eens kijken of de distributie ketting niet is opgerekt, als je het dekseltje boven in de kop demonteert kan je naar de kettingspanner kijken als deze meer dan een centimeter uit steekt heb je een mooi klusje :)
Komt vaker voor bij de CR motoren maar kan natuurlijk net zo goed bij de HR voorkomen succes
13 jaar
Eh Arai
Enig idee hoe een HR16 motor van een Note eruit ziet???
Ik denk het niet.
Er is geen los dekseltje boven in de kop. Je kan het kleppendeksel eraf halen en dan nog zie je niets. Vervolgens zal je het complete distributiedeksel moeten demonteren om te kunnen zien wat je bedoelt. De spanner zit namelijk onderin net boven het krukas tandwiel.
Je hebt gelijk Ton zat met mijn hoofd bij de CR en QG motoren sorry hoor...... blijft wel zo dat het schommelen bij de genoemde toerentallen veroorzaakt kan worden door een opgerekte ketting dit is want een leek (lees bestuurder) het eerste bemerkt aan de auto
13 jaar
Ben met mijn nissan 100 NX naar de apk geweest , afgekeurd op het CO had voor de keuring al mijn vacuum slangetje van de NX al vernieuwd
maar het CO bleek pieken en dalen .
Weet iemand wat de oorzaak kan zijn ?
mvg
13 jaar
Michael,
Misschien handiger dat je met jou probleem een nieuw topic start.
Wat voor motor zit er in je 100NX en heeft de motor injectie????
Hallo postie, heb jij al een oorzaak gevonden, wij hebben hier namelijk hetzelfde probleem met een note. Bij ons is het gekomen na het reinigen van het gasklephuis.
Heb je het gasklephuis al eens opnieuw in laten leren. Lijkt wel iets met het "gasklep gesloten positie" signaal.
Postie post niet. Het is nu 2 jaar geleden, ik kan niet geloven dat dit nog steeds niet opgelost is.
wat is nou de oplossing??
ben reuze benieuwd...
zit met zelfde probleem namelijk.
Heb op mijn laatste post ook nooit reactie gekregen, best slordig van postie. Wij zijn destijds met onze probleemauto naar de dealer geweest en die heeft het wel opgelost maar kon het niet verklaren. Ze hebben het gasklephuis opnieuw ingeleerd maar dit loste het probleem niet op. Hierna hebben ze het gasklephuis opnieuw gereinigd en daarna was de storing weg. ???? Als ik er zo nog over nadenk lijkt het alsof tijdens het reinigen een gaatje verstop is geraakt in het gasklephuis waardoor de stationair regeling niet meer goed werkt. Succes met de reparatie en ik hoop dat jij WEL de oplossing gaat vermelden hier.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Nissan Note of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar