auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Nissan Patrol: slecht draaien en bij starten lawaai

Bouwjaar: 2003, Brandstof: Diesel, Motorcode: 3000

gaat over een patrol y61 3000 turbo diesel van de éérste modelen
deze auto heeft 100000 km gedaan
het slecht draaien is zo een 2tal maanden geleden begonnen en was maar ééns af en toe
nu kan je het altijd hebben bij het starten maar dan wel geen gas geven dan draait de motor zoals op 3 cilinders
bij het rijden kan hij bij het stoppen aan rode lichten wel ééns stilvallen als je start en heeft dan wel gas draait de motor wel goed voor derest rijdt de auto heel goed
bij het starten en geen gas geven maakt (denk ergens aan het vliegwiel) veel lawaai maar bij het starten wel gas geven is het lawaai veel minder we denken dat het vliegwiel veel teveel speling heeft
deze auto heeft nog een probleem bij warm weer komt de motor te warm enkel op snelwegen ook zonder remorque
veel problemen toch
hij heeft ook geen waterverlies

Geplaatst door

andy398 (0)
badge

al 19 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

oorzaak van dit probleem is het vliegwiel dit is van type dual mass probleem is dat het vet eruit slaat waar door de onbelans onstaat. gr p van g

p van g 0
badge

17 jaar

dachten het ook al
nu we de klant vragen voor de auto binnen te steken om te repareren is de auto ineens veel beter
hij zal éérst defect moeten zijn
zal laten weten hoe het afloopt
alvast bedankt

andy398 0
badge

17 jaar

er zijn diverse problemen met deze motoren,ze liepen veel stuk in het begin.nissan heeft een terugroep actie gehad om het olie cartet niveau te verhogen/vergroten en er is een hele serie geweest waar andere motoren werden ingebouwd voor garantie.

te kleine inhoud motorcarter heeft tot gevolg dat de motoren stuk liepen bij hogere snelheden ,te weinig keoling van de zuigerbodems doordat er te weinig olie in voorraad is (hoge snelheid/toerental motor hoog en dan lange bochten op snelweg) hierdoor komt er lucht/schuim in de olieaanvoer en loopt motor stuk.

verder hebben de erste generatie ZD30 motoren last van scheurende zuigers en spontaan een gat in de zuiger (koeling dus)

ga eens na of er modificaties nodig zijn en toegepast bij deze patrol.

stranger 0
badge

17 jaar

deze was ook ene van die serie dat de motor vervangen moest worden

andy398 0
badge

17 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Nissan Patrol of stel zelf een nieuwe vraag.