heb na diefstalschade stuurslot compleet vervangen met andere leesring en sleutel, in TWEEDEHANDS. Auto start echter niet. Lamp motorelektronica pinkt.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Als je een gebruikt contactslot hebt met startblokkering zul je ook de regeleenheid moeten hebben.
Deze sleutel wordt niet herkent door de regeleenheid.
en ik vraag het nog bij Nissan, was niet nodig.
Kun je de oude leesring niet overzetten of desnoods ergens anders plakken tesamen met de oude sleutel zodat je de startblokkering kunt omzeilen?
Probeer dat anders eerst, anders idd ook de ecu van de donorauto bemachtigen.
de vandalen hebben de leesring beschadigd, namelijk uiteengerukt aan de ring, je ziet het koper zo zitten. De verkoper van de onderdelen vraagt mij om de auto te laten uitlezen om de code van de ecu te bemachtigen zodat hij kan natrekken of hij hem heeft. Wordt probleem daar geen dealer in de buurt. Waar zit die ecu eigenlijk bij dit model?
Kun je niet die zwarte rijstkorrel uit de oude sleutel halen, en in de nieuwe implanteren ??????
Het is maar een suggestie.
Ik zal even kijken of ik kan vinden waar de ecu zich bevind
Groeten Marcel
P.S. Deze bevindt zich in de middenconsole.
dat ik daar nog niet aan gedacht heb. Bij VW heb ik dit nog gedaan...........
Maar ik moet wel zien dat ik sleutel niet beschadigd.
Volgens mij zit er ook een zekering tussen. Zelf eens een keer gehad.
Kan de sloper niet de donorauto meer vinden? Anders via het chassisnr en via een dealer de code terughalen?
Hallo,
Het enigste wat je in dit geval moet doen is de sleutels opnieuw inleren of zoals al eerder gezegt de transponder van de oude sleutel in de nieuwe zetten. Wisselen van antennering of ecu hoeft niet. Dit is alleen maar een zender/ontvanger en is de communicatie tussen de sleutel en immobiliserunit. Je hebt hiervoor geen codes ofzo nodig. Dat begint pas bij het Almera model vanaf 2000, die hebben ook een leesring/imobiliserunit in een behuizing.
Ton
Ik hou de oude sleutel tegen de leesring en start met de andere, maar motorlichtje blijft flikkeren. Auto start niet, starter draait wel, benzinepomprelais werkt, ...
dat kan wel kloppen, je hebt dan twee verschillende codes, die tegelijkertijd gelezen worden, de sleutel uit de donorauto slopen, en dan proberen te starten zonder rijstkorrel van de donorauto.
Groeten Marcel
anders inderdaad de andere sleutels inleren, maar dit kan alleen met diagnoseapparatuur.
Groeten Marcel
probleem simplistisch opgelost. Slot gemonteerd zoals het hoort. Leesring apart bevestigd op een 20 cm van het het contactslot en oude sleutel erin geplakt. Auto start probleemloos.
Is het je eigen auto of van een klant???
van klant die slachtoffer van "onbekwame vandalen" werd. De auto is vernield van binnen en verzekering wil totaalverlies, vandaar....
Roeien met de riemen die men heeft
Simpele oplossing!!!!!!!!!!! Wat als de auto ooit gestolen word??
Ik denk dat een auto van 11 jaar oud niet echt aantrekkelijk is om te stelen. Jan zal heus wel met de klant overlegd hebben hoe en wat.
Een transpondersysteem houdt de echte dief heus niet weg.
Nee, als je ziet welke verwoesting ze aangericht hebben aan de elektriciteit.
Een goede antidiefstalstang zal ze nu wel weghouden.
Waarschijnlijk toch aantrekkelijk genoeg anders was deze topic er niet geweest. Hopelijk voor Jan heeft hij dit als het overlegt is met de klant ook onder de rekening gezet.
klant weet hiervan Ton. Ware het niet dat de Nissandealers te veraf zitten en allebei te "onbekwaam" zijn om een eerlijke herstelling uit te voeren dienen wij ons toevlucht te nemen tot zulke herstellingen. Waar ik ook trouwens niet 100% voorstander van ben. Je moest eens weten welke uitleg ik gekregen heb om de wagen tot bij hen te krijgen + de kosten om de sleutels in te leren....
Spijtig maar waar.
Gingen de transportkosten dan niet via de (ook alleen WA ) verzekering? Ik weet uit ervaring dat dit ook onder gewone schade valt. De schade zélf wordt dan niet onder WA vergoed, het transport wél. Anders evt alsnog?
Het grootste probleem voor mij is dat ik de lsleutel niet open krijg zonder hem te slopen. Bij vele merken kun je de sleutel gewoon uiteenhalen en de "puce" vervangen door de oude. HIer moet je blijkbaar de hele sleutel slopen.
Als je weet waar die chip zit zal het wel lukken. Als je pech hebt zaag je de chip doormidden en dan zit je met een probleem.
Een keer meegemaakt dat een klant een gaatje in zijn sleutel had geboord omdat het haakje was opengesleten, en je raad het al, dwars door de transponderchip.
Dat kostte hem een vrij prijzige nieuwe sleutel.
Ik vind dat je het netjes heb opgelost.
Chip is er simpelweg uit te halen en over te plaatsen in een andere sleutel. Het is te eenvoudig om eraan te denken. Je haalt er hem in 2 sec. uit.
Dus klant rijdt gerust nu..........................
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Nissan Almera of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar