Sinds enige tijd heb ik startproblemen met mijn Vanette diesel. De motor start prima maar als ik gas geef houd de motor in, hapert en het duurt even voordat ik vol gas kan geven. Gaat gepaart met veel uitlaatgassen. Ik heb met een nieuwe gloeibougie een voor een de originele vervangen zonder resultaat. ( Ik kon geen verschil in weerstand meten tussen de onderlinge gloeibougies, met een meter die heel lage weerstanden kan meten allemaal 0.3 ohm )
Nadat ik eenmaal vol gas kan geve is er niets meer aan de hand, de motor loopt dan prima
Moet ik dan toch alle gloeibougies vervanhen of is er misschien iets anders aan de hand ?
Met dank voor je reactie
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
meet eens tijdens het starten of je wel spanning op de gloeibougies hebt, voor hetzelfde geld heb je ergens draadbreuk maar brandt het lampje op je dashbord wel gewoon.
Bedankt voor de tip... ik meet 9.6 volt op de rail van de gloeibougies
19 jaar
zou goed moeten zijn. Gloeibougies kun je ook gewoon met de accu testen (Draad met zekering op + en op gloeibougie, met tang beethouden en de massa tegen de - pool, kun je zien of ze even snel dezelfde (lichtrode) kleur krijgen.
Bedankt Sjaak, ga ik proberen
19 jaar
Er zit handgas op deze auto,dat is een draai knopje maar die regelt ook de vervroeging van je brandstofpomp en met deze themperaturen heeft hij dat nodig.
probeer dat maar eens.
19 jaar
Ja ik zal dat proberen, Dirk...maar eerst heb ik een klus in het buitenland, kom over 2 weken weer terug.
Zal je op de hoogte houden
Met dank
19 jaar
ja,kijk of de afstelknop voor je koudstartvervroeging(die bedoeld dirk) genoeg vervroegd, deze kunnen weleens vast gaan zitten (op de pomp !!!) verstel je kabel ook meteen ->dit scheelt MEGA
Ik heb die knop zowel helemaal linksom als rechtsom gedraaid, maakt geen verschil. Krijg niet het idee dat de kabel vast zit. What next ?
19 jaar
volgens mij als je geen verschil merkt klopt er toch iets niet ?
volgens mij heb je lucht in de pomp controller de speling van de gashendel op de pomp en kijk eens of hij daarlekt als je met lopende motor aan het asje trekt (op en neer)je kunt ook eens proberen om een keer te ontluchten voor het starten (koude motor)als hij naar het ontluchten beter start weet je zeker dat je probleem in het brandstofsysteem zit ,,,succes
19 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Nissan Vanette of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar