Goedendag, We hebben hier een Nissan X-trail 2.2 CDI staan met de volgende storingen.
P 1273 Brandstof HD Pomp signaal niet logisch
P 0089 Brandstof HD Pomp foutief
Onlangs hebben we een raildruk sensor en rail vervangen. (Welliswaar omdat er toen een andere storing in stond.)
Die storing is ook weg gebleven.
Nu hebben we op advies van de Nissan Dealer een Druksensor in de HD Pomp vervangen wat niets hielp. Daarop zijn we overgegaan tot vervanging van de HD pomp enkel zonder resultaat.
De storing doet zich maar heel even voor en dan gaat hij direct over naar noodloop. na het afzetten en opnieuw starten loopt de auto weer normaal tot de volgende keer dat het probleem zich voordoet.
Heeft iemand nog een idee?
B.v.d.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Menno,
P0089 heeft mij ooit doen besluiten om een nieuwe pomp te steken, ook in een YD22 (toen in en Tino)
SUC7
Jeroen
Als je code 0089 neemt: Brandstofdruk is hoger als de referentiewaarde dan denk ik dat de ecm verkeerde info krijgt en dus de druk op laat voeren. De waarde waarmee de scv-klep aangestuurd word zal dan niet meer kloppen met het kenveld en de storing zal gezet worden.
Heb je de afgegeven spanningswaarde op de brandstofdruksensor gemeten????? En ook op de draad waar deze de ecm ingaat. Mogenlijk heb je spanningsverlies op deze draad. Waardoor de ecm denkt dat e druk te laag is en de scv-klep dusdanig aan gaat sturen (om de druk omhoog te halen) dat de waardes buiten het kenveld vallen.
Bij allebij de codes word gesproken over: Lucht in de brandstof en gebrek aan brandstof.
Hoe zit het trouwens met het brandstoffilter??????
Volgens mij is mijn verhaal rond zo.
Ik hoop dat je er iets aan hebt.
Succes ermee.
Hallo,
Ik heb 5 dagen geleden bij een garage X-trail 2005 met 192000 op de teler gekocht, diesel 2.2.
Op de snelweg ging hij opeen in noodloop en na opnieuw starten liep gewoon goed. Dit is al 4 keer gebeurd zowel op snelweg 100km/h als binnen bebouwde kom 50/h.
Bij een garage uitgelezen, zou de luchtmassameter moeten zijn. Iemand anders zei waarschijnlijk de tubro (zonder uitlezen). Vandaag bij Nissan dealer geweest in Krimpen, uitgelezen en geeft foutcode P1273 (fuel pump) aan zoals in deze topic.
Is deze bekende probleem al eens opgelost? kan iemand helpen aub???
14 jaar
Probleem nog niet opgelost. wel de verstuivers er uit gehaald en laten testen. daarbij wijken er 2 af. één heeft een iets hogere retour maar de andere heeft een enorm hoge retour. Dit moet bijdragen aan een lagere brandstof druk.
Nieuwe verstuiver is besteld. Na vervanging zal ik laten weten of dit een oplossing bleek te zijn.
en? ik heb zelf een x-trail die wel eens wat rookt en inhoudt ben dus benieuwd naar de oplossing!
gr
14 jaar
Na vervangen verstuiver bleef de storing bestaan. naar alle waarschijnlijkheid kwam niet het juiste raildruk signaal bij de computer aan, want met de uitlees apparatuur was te zien dat deze te hoog bleek te zijn. na verlaging (met wat kunst en vliegwerk) van de raildruk bleef de storing weg. Nu is het alleen zo dat de auto niet meer harder kon dan 160 km/h en dat deze minder vermogen had. De hogere raildruk heeft hij dus wel nodig maar wellicht dat de computer mogelijk een foutieve waarde krijgt door overgangsweerstand etc. (raildruk en raildruk sensor is nl. al vervangen.)
Klant is ermee gestopt omdat tussentijds de turbo het ook nog eens begeven heeft. (lagergeluid). auto is ingeruild en gaat de handel in.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Nissan X-Trail of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar