ik heb een vervelend probleem waar ik niet uit kom, mijn primera 1.8 met een vialle gasinstallatie stotterd op gas.het vreemde is dat hij dat niet altijd doet.ik kan rustig 20km rijden op de cruisecontrol en dan is er neits aan de hand maar als ik afrem en dan voor een stoplicht stil sta dan gaat hij opeens op 3 cillinders lopen.
ik heb de gascomp. uit laten lezen en die geeft geen storing aan. ik heb de benz comp. uit laten lezen en die geeft ook geen storing aan. wel zegt ie misfire op cillinder 4. ik heb de bombine van cillinder 4 met cillinder 2 verwisseld om zo te kijken of de bombine stuk is. maar nu geeft hij nog steeds aan misfire cillinder 4. als hij op gas stotterd dan schakel ik over op benzine dan is het probleem direct weg.
tijdens het stil staan met draaiende motor loopt hij dan op 3 cillinders dan ruik ik een sterke gaslucht wat betekend dat hij wel gas op die cillinder krijgt maar geen vonk.
ik ben bij een gasboer geweest en die trok de stekker van bombine van de 4e cillinder eraf en dat maakte niks uit.
kortom op cillinder 4 krijg ik zo nu en dan geen spanning want hij vonkt niet.daarom stotterd hij dan ook, maar hij doet het niet altijd wat betekend dat er waarschijlijk een los contactje is.maar na een keer op benzine overgeschakeld te hebben en na een tijd weer terug schakel doet hij het weer een tijdje goed tot ik de bocht doorga of van snelheid verander. het motormanagement lampje brandt dan ook voortdurend.
ik heb zelf de gascomputer al schoon gemaakt en het schakelkasje wat er tussen zit, wie heeft er een tip voor mij want ik weet het echt niet meer.
rené
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
knutsel laat de compressie eens meten kan best goed zijn maar dan kan je dat uitsluiten.
en je hebt de bobines gewisseld en toch blijft de storing op de zelfde cilinder als dan de compressie goed is dan moet je de aansturing na kijken dus de bekabeling van die bobine tot aan het regel apparaat.
maar dan is het wel nodig dan je minstens beschikt over een schema dan kan je zien waar de bedrading loopt.
groetjes jan.
wat ik vergeten ben om te zeggen dat is dat waneer ik met de auto veel gas geef dan stottert hij de ene keer wel en de andere keer niet.
ik weet dat het in het gassysteem zit en de lambdasonde is nagemeten en die was goed het mengsel staat perfect . als het nu in de bedrading zou zitten waarom doet hij het als ik hem op benzine zet wel goed en na een kilometer of twee weer op gas zet dan stottert hij niet meer, maar dan moet ik wel op de zelfde snelheid rijden als ik dan veel gas geef dan begint het weer.
rené
18 jaar
Beste Knutsel;
Zou het niet in je (gas)injector zitten i.v.m. je blijvende storing misfire op cillinder 4,
EN als je op benzine rijdt dat er niks aan de hand is.
Groeten Jeroen
nee ik denk niet dat het in de injector zit.
als hij op 3 cilinders loopt dan ruik ik gas, dus hij injecteerd wel maar geeft geen vonk, lijkt mij.
rené.
18 jaar
heeft er nu iemand tips voor mij.
de laatste week deed hij het weliswaar minder maar het is nog steeds aanwezig.
18 jaar
Kijk eens waar de gaslucht vandaan komt. Het kan zijn dat de injector "lekt" op z'n aansluiting.
nee hij lekt niet want de gaslucht ruik ik alleen als hij op 3 cillinders loopt.
dan injecteerd hij wel op cillinder 4 maar hij omtsteekt niet (geen vonk).
dan ruik je pas gas want als hij normaal loopt dan ruik ik niks.
voorbeeld.
van de week naar Utrecht gereden.
heen op de snelweg 120 en dan op de cruisecontrol.
tot aan afslag naar Utrecht zelf geen probleem.
ik rem af en schakel terug naar de 2 en sta dan stil voor het stoplicht.
schakel naar de 1 en wil optrekken en dan begint het ge ouwehoer.
stotteren en dan loopt hij meteen op 3 cillinders en dan gaat het lampje van het motormanagement knipperen.
????????????????????????????????????????????????????????????????????
18 jaar
waar ik wel aan denk is dat als hij op gas loopt en de injector sputtert te veel gas naar binnen dan zou de bougie nat kunnen slaan of kan dat niet op gas.
rené
18 jaar
nee rene op gas kan een bougie niet vochtig slaan daar is het tevluchtig voor.
groetjes jan.
weet je wat hij ook wel doet als ik stil sta dan slaat hij soms over.
dat wil zeggen dat hij wel eens wegzakt in toeren dan gaat hij van 900 naar 600 en dan wil hij net niet afslaan en dan gaat ie wqeer gewoon lopen.
laatste week doet hij niet stotteren hoe ik ook rijdt.
ben van de week naar eindhoven gereden met gem. 130km gaan probleem.
wat een auto ik wordt er niet goed van maar ik ben een echte nissan fan !!!!!!!!
hij rijdt op gas 1 op 9 tot 1 op 10 is dat niet een beetsje te veel.
en ik heb gehoord dat je de gas comp kunt resetten hoe doe je dat.
iets met een knopje ingedrukt houden.
het is een vialle systeem.
rené
18 jaar
rene dat verbruik van zo n 1 op 10 op gas is niet zo vreemd is een flinke auto.
en van het resette van je gas installatie kan ik je niet helpen ik hoop dat er iemand je bericht leest en die er wel verstand van heeft.
groetjes jan.
Heb je er wel eens aan gedacht om de bougies uit te wisselen? Ik weet niet hoe oud deze zijn, maar vervangen is niet zo moeilijk en niet echt duur! Bij het rijden op LPG wordt een hogere verbrandingstemperatuur bereikt en kunnen bougies wel eens thermisch defect raken. Op benzine worden deze beter "gekoeld" en zal het probleem zich mogelijk niet voordoen. Misschien is het een idee om "koudere" bougies te monteren als je vaak lange afstanden rijdt?
Wat bedoel je trouwens met het uitwisselen van "bombines"?? Ik neem aan dat je de bougiekabels bedoelt. Je hebt maar 1 BOBINE en die regelt het hoogspanningsgedeelte van je onsteking. Van daaruit loopt de "puls" via een verdeler (vroeger rotor en verdelerkap) die electronisch wordt geregeld naar 1 van de 4 bougies via de bougiekabels. Misschien is deze verdeler kapot.
Probeer eerst eens de bougies te wisselen en kijk of hiermee het probleem wordt opgelost. Anders toch een andere verdeler monteren.
Suc6, Shadowranger.
18 jaar
even een reaktie.
ik heb voor 2 maanden geleden de bougies verwisseld.
en ik moet zeggen dat het toen wel een tijdje weg is geweest maar terug is gekomen.
ik heb nu al 1 week geen last gehad???????
het lijkt wel of het warmere weer ertoe doet.
en mijn auto heeft geen verdeelkap of bougiekabels.
elke cillinder heeft een apparte aansluiting van laagspanning en bovenop de bougie zit een bombine die per cillinder ontsteekt.
dus ik heb 4 bombines en geen verdeelkap.maar het is gewoon raar als ik hem van gas naar benzine overschakel dan is ook direct het probleem weg??
rené
18 jaar
Zijn al je 4 bougies in orde? je kunt ze voor de zekerheid even controleren. Ik heb soort gelijke probleem gehad met mijn 406. Achteraf bleek dat er bij het indraaien van nieuwe bougies één bougie beschadigd was (barst in porselein). bougie vervangen, probleem opgelost. Op lpg is de motor veel gevoeliger voor stroringen. Als een auto op benzine 90% goedloopt, loopt hij op lpg 50% goed.
18 jaar
weet je wat het gekke is.
ik heb nu al een 2 weken geen last maar het stotteren is wel weg bijna.
ik heb het gevoel dat hij nog wel eens moeilijk loopt maar hij trekt wel goed en het lampje van het motormanagement knippert ook niet.
wat hij nog wel doet is als ik stil sta dan valt hij soms van het stationaire toerental naar 300 toeren , het is dan net of ie wil afslaan maar dat doet hij niet.
raar he
maar ik ga het eens proberen om weer eens de bougies te vervangen.
rené
18 jaar
Doe eens een compressietest of een lektest.
18 jaar
wat bedoel je met lektest.
rené
18 jaar
Bij een compressietest word gekeken naar de hoeveelheid bar die per cilinder heeft, dit mag onderling niet meer dan 10 procent verschillen.
Bij een lektest word de cilinder onder druk gezet en word er gekeken of er druk wegloopt via de zuiger of via de klep, kortom een lektest.
Zo kun je lekkende kleppen uitsluiten, want als een cilinder geen of weinig compressie heeft kun je ook de problemen krijgen die jij beschrijft.
18 jaar
oké dat ga ik maar eens even doen.
rené
18 jaar
En is heeft het geholpen? Ik heb namenlijk precies de zelfde klachten en ook al de pomp in de gastank vervangen
en nieuwe bougies. De lektest kende ik nog niet.
Groet Promax
G3 / Benzine
Alfa Selespeed 156 2.0 Liter
154 Pk als hij er zin in heeft :)
18 jaar
ik heb inmiddels de bougies vervangen en geen resultaat.
wat de auto wel doet is het lampje krijg ik niet meer aan het branden van het motormanagement maar dat kreeg ik voor de nieuwe bougies ook al niet.
de auto stottert zo nu en dan als ik 120 rijdt en op de cruisecontroll dan is het net of het contact 1 sec. wordt uitgezet, hij schokt dan erg. dit heb ik wel vaker.
ik ben er van overtuigt dat het een probleem is van de ontstekeing.
ik ben er bijna zeker van dat de bougie op de 4de cillinder af en toe geen vonk krijgt.
maar de ontsteking wordt dat nu gestuurd door de gascomputer of de benzinecomputer en gaat dat buiten de gascomputer om???
ik weet het zo zachtjes aan niet meer.
rené
18 jaar
rene
Ik heb dit probleem ook al een tijdje en zit toch in de richting te denken van de bobines , injectoren + injector rubbers.
Ik ga dit testen door zelf 1 bobine te kopen en deze per week te wisselen, om uit te sluiten dat het de bobines zijn. Injectoren zijn dan aan de beurt en deze kun je ultrasoon laten reinigen heb ik gehoord.
Conclusies bij mij tot nu toe:
Benzine rijdt hij geweldig.
Op gas loopt hij soms op 3 poten, het gaat een poos goed trekt lekker maar zodra het warm weer wordt
treed het effect op dat ik in de auto gas lucht ruik en de motor inhoud ( 3 poten)
Lamda sonde werkt super , dit is getest door gas installateur
Gaspomp werkt perfect , deze is laatst nog vervangen ..kosten 680 eurietjes.
vorig jaar nog een gehele motor revisie gedaan, krukas gereviseerd, nieuwe bougies , nieuwe pakkingen
nieuwe drukgroep en koppelings platen, hoofdlagers vervangen, zuigerveren.
ect. kosten ... dat wil je niet weten.
Maar blijf net zo lang zoeken tot de fout boven water is.
Tijdelijke oplossing is het resetten van de computer door middel van de - pool los te trekken voor een minuut
of wat. Dit werkt niet altijd. Maar ja je moet wat.
Alfa Romeo 156 Selespeed 2.0 Twinspark
G3 70 Liter tank
154 Pk als zij er zin in heeft.
16 inch schoentjes :)
18 jaar
misschien is deze goed
http://www.autobedrijf-schaap.nl/injecto...
wie heeft met dit bedrijf goede ervaringen?
Max
18 jaar
dat je gas ruikt is omdat hij op 3 poten loopt.
en de 4de cillinder niet mee vonkt, dan verbrandt hij het ook niet en ruik je gas.
maar jij hebt er last van als het warmer weer wordt en ik juist minder last.
maar heb jij het stoten soms onder het rijden ook dus gewoon onder het rijden net of het contact uitstaat effe.
injectors reinigen vraag ik me af of dat wel helpt want als je gas ruikt wat niet verbrandt dan injecteerd hij het wel maar verbrandt het niet door geen vonk.
kijk ik heb 4 bombines en ook heb ik die al eens omgewisseld maar ik blijf een misfire op cillinder 4 houden???????
kan het proberen om ze te reinigen en laten we elkaar maar eens op de hoogte houden.
rené
18 jaar
Rene,
Hier een link waar ik nu mee bezig ben.
http://www.meganecoupe.nl/tundes2/faq/ga...
Heb al 4 andere injectoren geregeld en ga aankomend weekend er eens goed voor zitten.
Max
18 jaar
en dit natuurlijk, prijs valt ook mee.
22,50 per injector.
http://www.autobedrijf-schaap.nl/injecto...
max
18 jaar
Inmiddels heb ik het probleem gevonden.
Het bleek dat een van de injectoren niet goed vast zat en zo lekte.
Hele lucht inlaat los gehaald en een revisie gedaan op de injectoren ( nieuwe rubbers) en de inspuit mondjes
4 stuks vervangen. En dit was echt nodig de plastic geleiders waren helemaal aangekoekt.
Kosten 12 euro het stuk en 15 euro de pakking rubbers. En arbeids loon niet te vergeten.
Auto loopt weer als nieuw.
Groet Max
Sommige klussen moet je gewoon doen, los halen die hap en inspectie.
18 jaar
ik ben vandaag even bezig geweest met de injectors van de auto.
de injector van cillinder 4 waar ik ook die misfire op heb zit los.
de andere 3 zitten vast maar de vierde zit los.
nu zit het voetje ook los, ik begrijp dat vanaf het klipje waar de injector mee vastzit op het voetje een klein beetje speling mag hebben maar hoe zit dat voetje vast.
waarschijnlijk is het rubber wat eronder zit vergaan.
en weet iemand hoe ik zo'n ding vastzet, moet daar loctite tussen of gewoon koud opelkaar met een rubber ertussen.
rené
18 jaar
ik ben vorige week met de auto aan de gang geweest, ik heb het spruitstuk gedemonteerd en er 4 nieuwe spuitmondjes in laten zetten dit kunnen ze alleen bij een inbouwspecialist die vialle inbouwd.
ik heb 4 mondjes met 4 van die koperkleuige inspuit dingetjes erin laten zetten, hun noemden dat norzels?
van cillinder 4 viel dat ding al bijna uitelkaar.
alles weer voorzien van nieuwe rubbers, het zaakjes koste mij incl. het testen van de injectors en arbeidsloon 161.
het is het me wel waard geweest. hij loopt nu perfect en hij stotterd niet meer, ook niet af en toe.
hij loopt nu ook een stuk zuiniger 1 op 11/12 i.p.v. 1 op 9.
dat is een heel verschil.
tevens het gasklephuis gereinigt met kruipolie en 2 pakkingen gekocht, 1 voor het gasklephuis en 1 voor het spruitstuk.
het is wel behoorlijk veel werk geweest maar ik ben 1 1/2 dag bezig geweest.
hij loopt nu ong. 215km/u op gas op de duitse autobahn.
voor iedereen die last heeft van zo af en toe stotteren of op 3 cillinders lopen kan dit een oplossing zijn.
je weet maar nooit met zo een lastige storing.
rené
18 jaar
Hoe doen die 1.8 16v motoren van nissan op lpg..
kunnen ze zonder revisie etc.. 350.000 km halen..
17 jaar
[quote=sel]Hoe doen die 1.8 16v motoren van nissan op lpg..
kunnen ze zonder revisie etc.. 350.000 km halen..[/quote]
Nee, motorisch goeie auto's alleen de LPG heeft toch een revisie nodig
rond de 200.000 beginnen de problemen met de injectoren pas echt.
Voor de kosten hoef je het niet te laten. Hij rijdt daarna weer als een zonnetje.
Ook moet je de gas tank niet leeg rijden maar altijd een paar liter er inlaten.
Doe je dit niet dan gaat de pomp in de gas tank kapot. ( Zelf ondervonden kosten 700 eurietjes :( )
Groet Max
17 jaar
ik heb 'vroeger' een 1.6 16v gehad van 1999 als lease auto.
Ik heb 2 ton in gereden was een prima auto.. 1.8 heeft iets meer power, moet nog fijner zijn verwacht ik.
17 jaar
effe voor de zekerheid 1.8 16v heeft dus zoals 1.6 16v en 2.0 16v hydrolische klepstoters en dus ook 'lpg' geschikt??
ik wil niet zoals mijn 1.8 8klepper van peugeot.. kleppen gezeik hebben dat je ze lke 20.000 km moet stellen..
De 1.8 16v van 2000 heeft variabele kleptiming bij 2800 toeren zit die maximale koppel, is dat 'als een voordeel' te beschouwen..?
17 jaar
De 1.6 van het model p11 heeft kleppen die gesteld moeten worden, de 2.0 heeft hydraulisch van het model p11.
De laatste modellenreeks is allemaal hydraulisch.
Ze kunnen goed tegen lpg, maar het is geen garantie dat je er wel effe 3 ton opzet zonder revisie.
Alles hangt samen met rijstijl en belasting van de auto.
In principe is geen enkele auto gemaakt voor lpg, je moet er ook een beetje geluk mee hebben.
17 jaar
p11.. dat is toch model van oktober 1996 tm 1999? Ik dacht dat alle benzine motoren van die type hydr.klepstoters had? Wat is er dan interval voor het stellen van de kleppen van de 1.6 16V?
17 jaar
Op benzine dacht ik dat de 1.6 om de 80.000km gecontroleerd moet worden, zou ik in het serviceboekje op moeten zoeken.
Daar heb ik het in zien staan.
Daar staat ook in dat de verdamper om de zoveel km afgetapt moet worden.
Op lpg zal het eerder gecontroleerd moeten worden.
P11 is idd geleverd tot 99, daarna kwam er de 1.8 en de 2.0 en het gefacelifte model.
Ze kunnen in de regel goed tegen gas, ik spreek uit ervaring, heb een 2.0 op lpi.
Het enigste wat ik een beetje irritant vind is het schokkerige rijgedrag in lage toerentallen.
Met name gas los en gasgeven gaat gepaard met een schok.
Dit hoor ik van veel mensen die deze auto op lpg hebben rijden, ook bij benzine is het merkbaar.
Voor de rest loopt het ontzettend goed op lpg, niks geen haperingen of inhouden, gewoon goed en geen storingen gehad.
Ik spaar de auto niet echt er word fors mee door gereden, met name in duitsland en op snelweg in nederland en met aanhangers.
Dit is juist hetgene wat je bij een gasauto niet moet doen, maar hij doet het al 2 ton goed.
Ik zal er dan ook geen 3 ton op lpg mee halen met de org kop.
Maar hij is al aardig op weg.
Ik had hiervoor een peugeot 405 8 klepper op lpg, was ook niks mis mee.
Dat is wel een zeldzaamheid, als ik zo is om me heen lees op de site.
Ik rij wel met een vialle installatie, is gewoon een goede installatie.
Voor deze combi zou ik gaan, de meeste met lpg heb een AG[achjee]installatie.
Vind ik gewoon minder,maar draait ook wel goed.
Als je op lpg wilt blijven rijden zou ik zeker deze auto overwegen, bloedsaai, tenminste de p11, maar tanken en rijden.
De modellen vanaf 2002 zijn wel leuk om te zien en te rijden als je er van houd.
En doen het ook goed op lpg.
Kijk eens bij www.auto brunveld.nl in Hoogeveen, die heeft er regelmatig een stel staan op lpg vanuit de lease.
17 jaar
we zijn nu een paar maanden verder en ik moet zeggen ik heb nog nooit zo een fijne wagen gehad.
hij loopt prima en ook nog redelijk zuinig ......1 op 11.
alleen waar ik soms nog last van heb is het zo af en toe schokken,.............nou om eerlijk te zijn is het een enkele schok dat ie tijdens het rijden doet, net of het contact 1 sec. word uitgezet.
er staat inmiddels al 177.000 km op.
17 jaar
Ik vind dat raar dat schokken,
die van mij doet dat niet(primera1.8 2003 met prins lpg)
Moet er wel bijzeggen het is een automaat maar of dat het verschil uitmaakt?
17 jaar
ja het is net of het een keer gen vonk of benzine/gas krijgt.
ik weet niet waar ik moet zoeken maar het is maar een enkele keer dus het is niet zo erg lijkt me!
17 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Nissan Primera of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar