close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Nissan Evalia: Stuur maakt een piepend geluid bij het draaien ervan

Bouwjaar: 2014, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.5 DCI

Heb een Nissan Evalia BJ 2014, deze wagen is ondertussen een jaar. In september 2014 begint mijn stuur te piepen ald ik hieraan draai. Controle door garage en blijkbaar zou mijn elektronisch stuurhuis niet correct functioneren (vastgesteld in maart 2015). Deze week hebben ze een nieuw stuurhuis geplaatst. Echter is het probleem hier niet mee van de baan.
Garagist kan mij niet verder meer helpen.
Iemand van jullie een idee wat het kan zijn?

Geplaatst door

Milner (0)

al 9 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Ik zou kijken naar het doorvoerrubber in de bodem waar de stuuras doorheen naar buiten gaat.

Komt bij een Qashqai bijvoorbeeld vaak voor. Wd40 helpt, maar helaas voor even. Beter wordt hij gedemonteerd en vet erin gedaan.

Jeetje die geeft wel snel op , een flinke wolk ptfe teflonspray doet ook wonderen in de bodem doorvoer.

Ik zal dit trachten te doen. Hopende is het hiermee opgelost.
Probleem is dat de wagen nog volledig in garantie zit, en toch krijgt men het niet opgelost. Er zouden blijkbaar nog Evalia's zijn met dit probleem maar vindt dit een beetje raar.

Milner 0

9 jaar

[quote=Milner]Heb een Nissan Evalia BJ 2014, deze wagen is ondertussen een jaar. Controle door garage ......
Garagist kan mij niet verder meer helpen. ..................[/quote]
"Garagist kan mij niet verder meer helpen". Niet verder kunnen helpen???? Dit is toch een dealer???!! Door het stuurhuis te vernieuwen, hebben ze toch erkend dat er iets mis is. Dit heeft je niet geholpen, jammer. Maar je hebt min. 2 jaar fabrieksgarantie. Dan schakelt hij toch de importeur in?

Ralf_Jensen 0
badge

9 jaar

Probleem is dat het herstellen van het stuurhuis reeds via de importeur is gegaan. Heb inderdaad 3 jaar garantie en de wagen is nog maar 1jaar en een maand oud. Dit bracht geen oplossing door een nieuw stuurhuis te plaatsen. Kans dat ik weer maar eens contact moe opnemen met Nissan zelf is dus weer groot als ik het hier zo kan lezen.
De wagen heeft ondertussen al verscheidene mankementen gehad.
Pfff

Milner 0

9 jaar

Het is aan de dealer om alle klachten/problemen op te lossen onder garantie...daar hoef je zelf niet achteraan.
Je zet de auto bij hen neer en je zegt: You Fix...

Hans4040 1350
badge vip badge

9 jaar

Het moet toch makkelijker worden als je het grootste deel van de stuurinrichting al vervangen hebt. Overigens komt het mij bij deze NV200 modellen niet bekend voor dus structureel zal het denk ik wel meevallen.

Beste Nissanwielmonteur
Het volledige elektronisch stuurwiel is vervangen door de garagist, geen verbetering. Nu is het zo dat de hoofdmecanicien me vertelde dat hij zelf ook niet weet waar er nog iets kan gebeuren om dit geluid weg te krijgen. De auto heeft dit sinds september 2014 nooit iets gevonden. In maart 2015 constateerde ze dat er een lager stuk was en dat daar vermoedelijk het geluid vandaan kwam. Volledig elektronisch stuurhuis vervangen. Resultaat geen verbetering.
De hoofdmecanicien raadt me aan om contact op te nemen met Nissan daar dit moet gaan via een klacht om eventuele verdere stappen te ondernemen. Hij heeft me verteld dat eventueel op deze manier een expert van Nissan aangesteld kan worden om verder mee te zoeken waar het probleem zich zou bevinden.
De wagen heeft dit nooit gehad tot in september 2014 en de garagist vertelde me dat ze zelf ook een NV200 hebben die met hetzelfde probleem zit dus ergens moet er toch wel iets zitten in eventueel de productie of dergelijke van de stuurhuizen.
Uiteindelijk vindt ik het een raar gegeven dat een garagist al moet zeggen tegen zijn klant dat hij contact moet opnemen met Nissan.

Milner 0

9 jaar

Ik weet niet hoe het bij jullie gaat maar volgens mij hetzelfde als bij ons.

De klant brengt de auto bij de garage. Die maakt een technisch contact met Nissan. Komt men er niet uit dan wordt de Flying dokter losgelaten en komt die het project bekijken. Een klant kan nooit zelf die persoon inschakelen. Een klant kan contact opnemen met Nissan Be of Nl maar dan gaat het toch via de dealer.

Dat de elektrische stuurkolom vervangen is dat begrijp ik. Dan is het grootste deel al vervangen en zou je zeggen dat het in de rest van de delen moet zitten. l

Ik begrijp wat je bedoelt. Hier heb ik dus steeds zelf contact moeten maken met Nissan. Dat heeft de garage slechts een keer gedaan toen ik de verkoop wou annuleren na 7 maanden na de leverdatum nog steeds de wagen niet te hebben, toen waren ze snel. Voor alle andere keren heb ik dit steeds zelf moeten doen. De dealer is zeker en vast niet slecht en helpt mij op alle vlakken.
Het probleem is dat ze nu niet zelf contact kunnen opnemen vertellen ze mij daar ze het volledig stuurhuis vervangen hebben.
De bal ligt in mijn kamp zeggen ze

Milner 0

9 jaar

Volledige onzin. Zij moeten een defect op een kundige professionele manier herstellen. En als ze daar hulp bij nodig hebben van de importeur, dan moeten zij dat doen. Importeur heeft ook geadviseerd om dat stuurhuis te vervangen.

Ralf_Jensen 0
badge

9 jaar

Beste Ralf,
was ook mijn mening. Maar blijkbaar denken zij er anders over.

Milner 0

9 jaar

Zij kunnen denken wat ze willen. JIJ bent consument en die worden ook beschermd.
Zij hebben directe lijnen met hun broodheer, en dienen je netjes te behandelen. Lees; het probleem naar tevredenheid oplossen.

Ralf_Jensen 0
badge

9 jaar

vandaag nieuws van Nissan gekregen. De dealer moet een Technisch dossier opstellen van de wagen en dan zou er vanuit Nissan bekeken worden of ze iets kunnen betekenen. Zo niet moet er een expert bij gehaald worden. Komt misschien eindelijk wat schot in de zaak

Milner 0

9 jaar

Mooi, we wachten het even af.

Ralf_Jensen 0
badge

9 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Nissan Evalia of stel zelf een nieuwe vraag.