Nissan Primera: Tempratuur probleem

Bouwjaar: 1993

Ik heb het volgende probleem met mijn nissan primera 2.0 diesel (bj.1993).
Als ik meer dan 10km heb gereden en dan een helling of een heuvel tegen kom, stijgt mijn tempratuur razend snel en dan schommelt mijn tempratuur tussen normaal en heet.
ook is mijn reservoir vaak leeg en het koelvloeistof borrelt daarin plus heb ik het probleem dat mijn ventilator niet aanslaat ik heb hem voor de sensor doorverbonden dat werkte ook niet. hij doet het wel als ik hem direkt op mij accu aansluit.

een hele boel dus. Kan iemand mij helpen?

Dinga

Geplaatst door Dinga (0) , lid sinds 19 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Nissan Primera? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

4 Reacties

RDijkstra (0), 19 jaar geleden

Het koelvloeistof verlies komt waarschijnlijk door een lekke koppakking omdat het ook borrelt, sist het ook als je de dop voorzichtig van je expansietankje draait?
Wat bedoel je met voor de sensor doorverbonden? , heb je dan je sensor doorverbonden? als dat zo is en hij doet het nog niet, dan is waarschijnlijk een zekering van je ventilator stuk die zit meestal ergens in de motorruimte.

groeten Reinder

Dinga (0), 19 jaar geleden

bedankt Reinder
als het het dopje voorzichtig van je het expansietankje draai dan hoor ik geen sissend geluid.
de ventilator zekering in de motor ruimte ziet er goed uit maar ik zal hem vervangen. De auto word ook niet altijd even warm ik dacht het met ontluchten te maken had maar als mijn pakking lek moet zijn is dat waarschijnlijk daar mee te maken.

RDijkstra (0), 19 jaar geleden

Als je auto niet goed warm wordt kan dat ook aan je thermostaat liggen ook dan heb je kans dat je motor ineens heel hoge temperatuur heeft, is je kachel in de auto ook warm genoeg?

met vriendelijke groet

wiemer11993 (0), 19 jaar geleden

Heb net zo'n auto als jij: deed dit op vakantie 2 jaar terug; rustig naar huis gereden en koppakking vervangen. 2 avonden werk door amateur (ik dus). Makkelijke auto; de kop springt je al tegemoet zo'n beetje. Uitlaatspruitstuk helemaal losmaken, want uitlaatpijp krijg je toch niet los van spruitstuk.
Vorig jaar heb ik alle moeite gedaan om de ventilator aan te krijgen: doet hij pas door in een hittegolf in de 3 met 50 een pas op te rijden.. koeling heeft dus overcapaciteit.
Rijd de kop niet kapot!!

wiemer

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Nissan Primera of stel zelf een nieuwe vraag.