Nissan primera: roetmeting en (namaak-)bosch-pomp

Hallo,
Ik heb een oude Nissan Primera diesel, en wanneer ik naar die mooie "bonnetjes"van de roetmeting kijk, zie ik dat hij afgezakt is in de loop der jaren naar het min-toerental 4500, en opgekropen naar de max-roethoeveelheid. 2.50
- De gewone dingen doe ik al: filters, mooie olie, tijdje flink blazen.
- Maar ik heb vroeger eens gedraaid aan het RESTHOEVEELHEIDSREGELSCHROEFJE, met veel succes, want daardoor stotterde hij niet meer. - Moet ik die (voor de APK) weer even terugdraaien, of doet-ie niks bij de roettest?

wiemer11993

Geplaatst door wiemer11993 (0) , lid sinds 20 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Nissan Primera? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

1 Reactie

wiemer11993 (0), 20 jaar geleden

Hallo,
Dank voor alle reakties!!
Door een dieselmonteur werd ik aan het denken gezet toen die sprak over INSTUITTIJDSTIP.
Had nooit de (aparte) aandrijfriem voor de dieselpomp vervangen.
Toch maar eens gedaan. Oude riem naast nieuwe riem: geeft een vervroeging 4 graad krukas, door rek & slijt oude riem! Ja echt goed gemeten.
Verschil goed voelbaar! Pittiger, 40 in de 3 wil-ie niet meer, en de roet: van 3.2 naar 2.3 bij zelfde toerental.
Wiemer.



Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Nissan Primera of stel zelf een nieuwe vraag.