Gisteren wagen binnengebracht , enorm tikkend geluid rond de cilinderkop . Mijn vermoeden gaat uit naar 1 of meerdere hydraulische klepstoters . Heeft iemand hier ervaring mee bij dit model , is dit een vaak voorkomend probleem bij deze types ??
Wagen start direkt perfekt en draait ook goed ,het getik niet meegerekend natuurlijk !
mvg christoph
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Auto heeft geen hydraulische stoters. Kijk eerst maar eens naar de kettinggeleider. Overigens is het een Pick-up (D22) in Navara uitvoering. De echte Navara (D40) is pas sinds 05-05
Oeps , das minder . Komt dat tikkende geluid dan voort van de kleppen die tegen de zuigers slaan ?
Nu ben ik niet echt zeker over het bouwjaar , ga ik morgen te weten komen . Is er hier een mogelijkheid dat er schade aan de kleppen zijn want deze draait overigens normaal voor de rest ..
alvast bedankt voor je reaktie
mvg christoph
Een gekend probleem van de drijfstang lagers.
zie: http://forum.belgium4x4.be/showthread.ph...
13 jaar
ik heb een keer gehad dat er een scheur in de drijfstang zat motor liep nog wel goed alleen erg tikken.
90000 km gelopen.
Beetje laat maar toch mijn reaktie !
motor heeft volledige revisie gekregen , inderdaad rob , een probleem met de lagerschelpen van de drijfstangen , deze waren volledig uitgesleten en heeft gescheurde drijfstangen tot gevolg gehad . Blijkbaar gekend probleem bij type navara d22 , waar zij uiteraard niet willen toegeven dat het over fabricage fouten gaat !
Dure grap , volledige revisie heeft 6500 gekost .
Conclusie van het verhaal : koop echter nooit een Navara d22 uitvoering !!!
Dank aan allen voor het sturen in de juiste richting
mvg Christoph
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Nissan Navara of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar