Hallo,
Ik weet niet meer wat ik moet doen.
Heb vorige week auto pech gehad, ik reed en opeens ging de auto meer toeren maken tot wel 6000 en veel roken, sleutel weggehaald maar ging ongeveer 30 sec door.
ANWB gebeld en naar een garage laten slepen, volgens de garage en de ANWB was de turbo stuk.
Ik heb een splinter nieuwe turbo gekocht, en alle filters en smeerolie vervangen, vandaag gestart en wilde een proefrit maken, maar na 50 meter hetzelfde probleem.
Hoge toeren en veel rook uit de uitlaat
Weten jullie misschien wat dit kan zijn?
Hoor graag van jullie
Mvgr,
Mattao
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Auto heeft op motor olie gelopen. Zogenaamd op hol geslagen. Zolang er dus motorolie in de inlaatkanalen zit bestaat die kans.
Verder moet je de olie die in de uitlaat zit gewoon eruitrijden.
Daar merk je alleen de rook van.
Daarom na het vervangen van de turbo de intercooler zeer goed reinigen en liever vervangen.
Is een Renault motor en die zijn berucht op deze problemen. Nissan = Nissan helaas niet meer...... na de samenwerking met Renault createur de malheur
Maar nu heb ik net de garage gesproken waar die staat.
Hij zegt dat hij de intercooler wel heeft schoongemaakt
Maar ik geloof hem niet
Ik heb ook gebeld met de technische dienst waar ik de turbo heb gekocht
Ze willen met alle plezier de nieuwe turbo nakijken, maar hij zegt dat het niet daar aan ligt.
De garage ging gisteren proefrijden, en die kwam na 50 meter, weer met die probleem hoge toeren en roken, sleutel eruit gehaald en weer naar de garage gesleept.
Nu start die auto helemaal niet meer.
Volgens de technische dienst van de turbo kan het zijn dat de katalysator vol zit, hij heeft gezegd dat moet je effe demonteren en dan kijken of die start.
Ik ben deze garage zat, kennen jullie een goede garage behalve de nissan dealer in Rotterdam
Zou hem graag bij iemand die verstand heeft laten nakijken
Mvgr,
Mattao
12 jaar
Door een verstopte kat slaat de motor niet op hol. Komt alleen via de inlaat, dus alles tussen luchtfilter en turbo. Olie kan alleen komen in het inlaatkanaal na de turbo. Dus of deze turbo ook stuk of gewoon i/c niet geleegd.
Word vaker vergeten met grote gevolgen.
Groet Paul
Maar hebben jullie een goed garage, of kennen jullie een goede monteur in Rotterdam
Ik ga die auto nou laten weghalen
Hij zegt dat hij helemaal niet meer start etc
12 jaar
Elke beetje monteur kan dat.......
Die van mij kan het in ieder geval niet
Zit ook te denken om de auto echt daar weg te halen, hij zegt dat die naar een dealer moet om uit te lezen.
Maar goed, denk zelf dat er niets uit te lezen valt.
Maar hoe verklaar je dan dat de auto niet meer start?
12 jaar
Blok opgeblazen door de hoge toeren ? Distributie geknapt door hoge toeren ?
Kan van alles zijn. OBD2 is een universele uitleesnorm dus foutcodes zijn door elke universeel uit te lezen. Kan mij niet voorstellen dat er geen garages zonder oBD reader zijn. Is trouwens ook voor de APK nodig......
Ok,
Als hij de blok heeft opgeblazen, of de distributieriem is naar de klote, dan heeft hij echt een probleem met mij.
Zal kijken, ga straks lang, laat wel weten wat het wordt.
12 jaar
En heel verstandig van je om hem daar weg te halen. Als hij niet eens obd kan uitlezen.......
Inderdaad Paulmichiel Nissan is Nissan niet meer. Helaas. Misschien is het raadzaam om oliedruk te meten. De Renault oliepompen geven regelmatig te veel tot heel veel teveel oliedruk. Mogenlijk perst deze de olie langs de turboas richting de inlaat.
Heren,
Heb gisteren de auto laten wegbrengen naar de nissan dealer.
Daar gaan ze vandaag kijken.
Het motor mangement lampje brand rood.
Ik ben gisteren naar die garage geweest, en voor mij, heeft hij alles getest, auto kreeg diesel, distrubitie riem is nog heel, alleen start hij niet, voor mij, ik ben niet technish klonk het alsof hij geen brandstof kreeg.
Dat je een auto start en dat je wat gas geeft en dan komt die opeens.
Dus..............
Ik hou jullie op de hoogte, bedankt voor het lezen.
Mvgr,
Mattao
12 jaar
Net gebeld door de dealer, ze hebben alle foutcodes kunnen weghalen.
Maar nu start de auto nog steeds niet, ze hebben mij gevraagd of ze verder mogen onderzoeken, ik zei, ja doe maar
Ze hebben de gloeiboegies weggehaald, 2 gingen zonder problemen eruit en 2 andere zitten goed vast.
Volgens hun krijgt de auto weinig compressie druk (?)
Maar ze gaan verder kijken en bellen me eind van de middag terug.
Ik hou jullie op de hoogte.
Mvgr,
Mattao
12 jaar
Zo mensen, de kogel is door de kerk.
De dealer belde, motor is overleden.
Dus...................
Ben nu wel gerustgesteld
Nu nog een andere motor zoeken en laten repareren?
Bedankt allemaal voor het meedenken
Mvgr,
Mattao
12 jaar
Een Renault 1.9 is vrijwel niet te vinden..... Gaan allemaal stuk.
Maar kan je niets verhalen op die prutser die de I/C niet heeft geleegd alvorens te starten?
Sterkte
Oh ja en wat is er dan stuk??
http://www.brusmotors.nl/nl/voorraad/voo...
Deze heeft er 1
De dealer zegt dat de motor dood is, de stift bougies, power unit en nog meer dingen
Advies was gewoon een kale motor te kopen.
Auto wordt getakeld en dan gaat die naar een Nissan monteur, die gaat hem verder maken.
Bedankt voor alles mensen
Mvgr,
Mattao
12 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Nissan Primera of stel zelf een nieuwe vraag.
12 jaar