Goedenavond,
....blijft hij lopen.
Hij slaat wel altijd vlug aan, mooi op 4 cyl, (maar dus ook weer af)
Ik weet dat je bij starten gas moet loslaten, voor de 0-stand.
Wat ook helpt is sleuteltje los en meteen een peut gas. Dat pakt hij rauw op, als je mazzel hebt.
Bij warm weer is het veel beter, maar ik vrees voor de winter.
(ik heb hem pas sinds mei)
Hij moet naar Zwitserland, met kerst.
wat ik nu ga aanleren is gewoon sleuteltje paar sekonden vasthouden zodat de startmo blijft draaien, terwijl hij stationair loopt, en dan uiteraard geen gas, anders lijkt dat me slecht voor de startmo. Is dat een goeie truuk?
Wat is dit nou, is dit bekend, kan ik er wat aan doen?
Heb massameter schoongemaakt, kleppen bekeken dus zie onder, en de pomp iets bijgesteld, alles geen effect op het starten.
Is een Bosch-pomp.
Verder rijdt ie prima.
wiemer
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Wat dacht je van een afspraak maken met de dealer in plaats van alle truken?
Ik wil graag weten wat er mankeert, wat er gebeurt. tis zo'n specifiek probleem.
wiemer
15 jaar
Bij het lezen van jou klacht dacht ik aan het volgende: Bij een Nissan Almera diesel van 2000 heb ik dit ook al een paar keer aan de hand gehad. Daar was de oorzaak het elektrische deel wat achterop het conatctslot zit
Ton
Hallo Wiemer.
Jij bent toch ook degene die aan de brandstofpomp heeft zitten draaien teneinde de motor zuiniger te laten lopen?.
Ik zou de boel eerst maar weer eens gewoon op tijd laten zetten en dan verder te gaan kijken.
15 jaar
@ p11: De wagen is daardoor een stuk beter gaan lopen, wat zuiniger ook, ik zal het nog eens bijwerken maar ik geloof iets van 14,85 incl de vakantie, dus met kar, en airco soms.
Hij deed het fantastisch op de passen! En natuurlijk de airco bij afdaling, als extra rem. (grapje)
Ongeveer 2 krukgraden naar voren, zo wild ben ik niet hoor. EN het had geen effect op het starten. Dus vertel me wat je weet, over dit startprobleem! Zie fotootjes met merktekens, probeer ik aan te hangen.
@ Ton: Maar dan is het misschien dat het nagloeien niet goed werkt! En dat kan ik makkelijk meten, (uitsluiten) ga ik doen. Morgen.
W.
ps, de fotootjes staan klaar maar ik kan de aanhangknop niet vinden.
15 jaar
Loopt tie onregelmatig als tie eenmaal loopt?.
15 jaar
Nee, dan is het prima, 4 cyl, verder nooit een kik, normaal stat toerental, geen rook, niks.
eeft ook maar 160.000 gelopen.
Probleem is alleen de eerste 10 sekonden.
Na gloeien is het gewoon vlot aanslaan op 4 cyl, en blijft doorlopen, zolang je maar het sleuteltje blijft doordraaien naar de start-stand.
15 jaar
Bouwd de pomp wel voldoende druk op?.
Ik zou alleen zo gauw even niet weten hoe je dit als leek moet controleren.
15 jaar
Ik heb aan de gloei-rail zitten meten gisteren.
gloeien-> OK
starten -> wanneer startmo draait nog steeds 12 V ofzo
aanslaan, dan laat helper het sleuteltje los -> gloeien naar 0, motor valt stil, wanneer de motor dan stilgevallen is, weer gloeien (want motor nog koud) Het gaat allemaal heel vlug, maar je ziet duidelijk dat de spanning wegvalt eventjes.
Liever iets met gloeien (contactslot, zoals Ton ook eens had gehad??) dan iets met de pomp.
Gelijk maar even meten of de brandstofonderbreker het net zo doet!
Volgende test is starten met startkabel op de rail. Als ie dan normaal start, ga ik ervan uit dat ik weet waar ik het zou moeten zoeken\, of hoe ik het kan omzeilen.
Zie je het voor je? Mijn vriendin doet s-ochtends de motorkap open, rail verbinden met de plus, eerst wat gespetter want in het donker komt er wat kortsluiting, starten enz. Dat gaat ze me niet in dank afnemen. Maar daar is natuurlijk vanalles op te verzinnen, eerst maar eens de test.
wiemer.
15 jaar
Goedenavond,
Zowel de gloei-rail als het dieselrelaisje op de pomp wordt even onderbroken bij loslaten sleuteltje, na aanslaan motor.
Ik ontdekte (nou ja ontdekken) dat de Nissan toch stopt, ook bij warme motor, wanneer je het contact uitzet, maar met doorverbonden dieselrelais.
Dus gaat de inspuiting geheel naar nul, (bij mijn oude P 10 zou de motor gewoon blijven lopen)
Ik zag een zopas Nissan Micra 1997 bijdrage van 8 oktober, met eigenlijk zelfde probleem.
Alles wijst nu op Startslot dus.
Is daar zelf iets aan te doen? Hoeveel uur kost het om te repareren/vervangen?
wiemer
15 jaar
Het elektrische deel van het contactslot kan je los vervangen. WAt het kost weet ik niet zo 1.2.3
Ik geef het op, auto gaat naar de garage.
Zit op een nare plek zo'n slot, dan kan ik niet meer uit de auto komen, en moeten de jongens me er weer uit tillen.
Maar heb ik toch wat voorwerk gedaan tenminste.
iets anders: mijn zoon liet mij zien hoe hij het ding startte: 1] auto slaat aan
2] hij start door, houdt dus sleutel in startpositie (so far so good)
3] HIJ GEEFT EEN HOOP GAS (!)
4] Laat sleutel los, na hapering loopt de motorgoed stationair.
VRAAG: Kan de startmo daar wel tegen? gaat ie ronddraaien met toerental xxxxxx?
Of zit er een nette vrijloopkoppeling in, zoals terugtrapnaven van de fiets, of veel startkoppelingen bij motorfietsen?
Ik hoorde geen enge gierende geluiden trouwens.
wiemer.
15 jaar
Ik denk dat je binnen no time de startmotor naar de klote hebt als ik dat zo lees. Het kan nooit de bedoeling zijn dat dat ding mee loopt als de motor aan slaat. Ik zou wat Ton en meerdere hier al aan geven met dat ding naar de dealer en laten maken.
Het kost je mss dan wel een paar euro's, maar je voorkomt een hoop vervolgkosten als je zo blijft klungelen.
Je weet eigenlijk al waar het probleem zit dus dat kan waarschijnlijk nog wel mee vallen kwa prijs.
Gr Fred
15 jaar
We zijn nu al ruim een maand verder met volgens mij een contactslot deeltje van een tientje of 6. Denk je er eerdaags nog wat aan te laten doen of laat je je startmotor maar kapot draaien??????????
Je geeft zelf al aan dat de motor goed aanslaat en met de sleutel in de startstand ook prima blijft lopen. Met het loslaten ontstaat een hapering zeg jij en dan als de sleutel in de "ON" stand staat loopt de motor goed. M.i zit er dan tussen de ON en START- stand een slechte plek op de sleepbaan van het ON contact.
Ton
ik zal jullie er niet meer mee lastigvallen.
We starten nu zo: Gloeien-> "gloei"lampje uit -> sleutel HELEMAAL terug en meteen starten. Geen enkele hapering meer!
Ik houd het op iets vaags elektronisch, waar we op deze manier "omheen" gaan.
Soepel in de pols.
wiemer.
14 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Nissan Primera of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar