Hallo,
Mijn 100NX 1.6 van 1995 (helemaal origineel) met multipoint injectie rijdt perfect.
Maar zins enige tijd blijft het stationair toerental hangen op ongeveer 1000 à 1100 toeren.
Ik houd het niet bij, maar ik heb het idee dat het verbruik ook omhoog is gegaan.
Alle vacuum slangetjes gecontroleerd en zijn nog heel.
Er werden veel korte eindje mee gereden, kort geleden is er niet aan gesleuteld.
Aan de achterzijde van het gasklephuis zit een "stift" die aan is gesloten op het inlaatspruitstuk.
Deze stift zit vast met een klemmetje met 1 kruiskop
Boven op deze "stift" rust een verstelschroef. Deze verstelschroef zit in beugel die op een as is gemonteerd.
En tegen deze beugel drukt de gasklep (rolletje) weer tegen aan.
Deze voornoemde "stift" zit vast, er is geen beweging in te krijgen (naam van het apparaat?).
Ik vermoed dat hier het probleem in zit, maar zeker ben ik er niet van.
Wie weet wat de oorzaak is van het verhoogd stationair lopen?
vr. gr. Alex
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Hallo,
De stift die je beschrijft dat is een waselement wat ervoor zorgt dat de auto harder loopt als het koelwater koud is. Je hebt het al bestudeert dus je zal ook wel ontdekt hebben dat met dit element de gasklep mechanisch wat verder open word gezet. Ik heb geloof ik 2 van die dingen vervangen sinds ze op de Nissan toegepast worden. Ik denk niet dat het element stuk is maar uitgesluiten doe ik het niet. Je hebt meer kans dat de stationair regelklep, die zich aan de voorzijde van het gasklephuis bevind, stuk is of vast zit. Een tik erop met een schroevendraaierhandvat en je weet het. De klep is langwerpig (ongeveer )15cm van vorm en heeft een stekker met volgens mij een paarse of bruine kleur en twee draden.
Ton
[quote=Nissanwielmonteur]Hallo,
Je hebt meer kans dat de stationair regelklep, die zich aan de voorzijde van het gasklephuis bevind, stuk is of vast zit. Een tik erop met een schroevendraaierhandvat en je weet het. De klep is langwerpig (ongeveer )15cm van vorm en heeft een stekker met volgens mij een paarse of bruine kleur en twee draden.
Ton[/quote]
Hallo Ton,
Hoe kan je dan horen dat de staionair regelklep kapot is?
Kan je het geluid omschrijven?
vr. gr. Alex
16 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Nissan 100nx of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar