Voor het eerst een luxe japanner gekocht (gemaakt in Engeland trouwens)....met zo'n 130.000 gelopen.
Binnenkort laat ik de grootst mogelijke beurt doen bij de dealer....maar om de auto beter te begrijpen wil ik graag gebruik maken van jullie kennis.
- de automaat is heel anders dan ik van Duitse auto's gewend ben en hadden onderstaande zaken niet:
klopt het dat de automaat niet 'vastgrijpt'; en hij dus in overdrive (4e) met een snelheid van boven de 70 dus naar stationair toerental teruggaat als het gas wordt losgelaten? (geen remwerking op de motor dus).
klopt het dat de eerste versnellng van de automaat vrij lang is en dat het overschakelen naar de twee wat ruw gaat, tenzij de bak warm is of er flink toeren wordt gemaakt? (3 + overdrive is ook wel wat weinig voor een 200 km/h-auto)
(Ik laat de automaat-olie ook vervangen dus).
klopt het dat bij het starten de auto even tot boven de 2000 toeren vliegt ( een seconde en daarna pas tot het verhoogde toerental komt van rond de 1500 t/m?
(er komt dus een grote beurt waarbij alles ververst en vervangen wordt)
- En een airco is ook nieuw voor ons.....
klopt het dat de eerste controle gewoon het kijken is naar het gevuld zijn van het koelmiddelreservoir? En tot hoe koel koelt een airco? (net als een koelkast, een graad of 7?)
- En ik moet wel wennen aan de naam 'Primera', maar ik denk dat het juist een auto is met een sportief karakter en een strakke wegligging...
Klopt het dat de auto vrij hardgeveerd is? En dat gaten of ribbels in de weg dus zeer voelbaar en hoorbaar worden doorgegeven? (de normale schokdemping is comfortabel).
Tenslotte:
Zeker een 2 liter geeft wel heel veel auto (techniek en kwaliteit) voor weinig geld op de tweedehandsmarkt, zal wel door die naam komen (-: en zijn saaie image.
Groet en dank voor de antwoorden als iemand een keer de tijd neemt...
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Ik rij zelf een 2.0 op lpg.
Het is een hele sterke auto,tot nog toe weinig onkosten aan gehad.
Nu begint het een beetje te komen, staat boven de 2 ton.
dat van de automaat klopt, het is ook een vrij ouderwetse automaat en kent geen remwerking.
De automaat zou ik een keer laten servicen, knapt tie echt van op.
Het aanspringen koud heb ik ook, ik vind het vrij onplezierig klinken.
Het kan geen kwaad, doet het al meer dan 2 ton zo.
Het is een erg stug afgeveerde auto, rijd erg strak tot 180 is het alsof tie op rails loopt.
Keerzijde is dat je bijna stapvoets over een drempel moet.
Dwarsrichels voel je en hoor je goed.
In het begin heb ik erg aan de auto moeten wennen, ik kwam uit een franse auto.
Dat is zo een beetje het tegen overgestelde.
Maar wat is het een slijtvaste auto, en hij word niet gespaard of truttig mee gereden.
Hard doorrijden en flink doorhalen en zware aanhangers, het doet de auto niet veel.
Buiten de draagarmen en homokineet en uitlaat en waterpomp is tie nog origineel.
Geen gedoe met distributieriem en spanrollen, wat is namelijk ketting.
De airco is een beetje onder bemeten voor deze auto, maar een nieuw droger/filter een een keertje vacumeren/afvullen en doet het dan een stuk beter.
Airco kun je niks aan aflezen aan de buitenkant.
Ik heb de auto nu 5 jaar en het is een saaie auto, maar als ik naar mijn portemonnee kijk en wat ik aan franse en aan duitse auto' s uitgegeven heb aan onderhoud, dan is dit gewoon een goede keuze.
Bij de vorige auto's was ik een veelvoud kwijt aan onderhoud en wat er preventief nog eens vervangen werd.
Alhoewel de peugeot gek genoeg ook relatief lage onderhoudskosten had.
de volkswagens en de audi, mooi auto's,maar wat heb ik daar een geld in gegooid.
Als je nog vragen hebt,stel ze maar.
Ik rij er 5 jaar mee en heb een aardig beeld van de auto.
Dank je! Precies wat ik even wilde horen/lezen.
Hier ook altijd Audi/VW (Frans is meer een droom....heb nog altijd het idee dat de kwaliteit/degelijkheid na een jaar of 8 minder wordt, en wij rijden geen nieuwe auto's). Leuk te lezen dat je hetzelfde beeld hebt. Ach en een auto is tegenwoordig (helaas) gewoon een werkpaard geworden.
Ik zou zeggen neem er een Snoek of een Panhard erbij (-: , voor op de zondagen, of een modernere: een GS of 16TX of zo'n grote renault (pas op voor roest ha ha).
Voor het gevoel......heerlijk!
Groet en een prettige dag nog!
16 jaar
Hallo als je tijd hebt: nog een paar vraagjes:
- Uit de vraagbaak maak ik op dat een 'grote' beurt grotendeels wel zelf valt te doen, maar:
waar kan ik de PCV-klep (Postieve Carter Ventilatie) en de Luchtinductieklep vinden? (Er moeten filters vervangen worden).
Is dit overigens wel zelf te doen?
Het overige is standaardwerk en storingen zijn zelf uit te lezen.
En de remwerking van de automaat is er in de praktijk alleen in de overdrive niet, heb ik gemerkt.
Groet en bij voorbaat dank.
Kees.
16 jaar
Ik zou niet weten waar die filters zitten, eerlijk gezegd.
Misschien dat een nissan monteur op de site je kan vertellen waar dat spul zit.
16 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Nissan Primera of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar