Tot grote ergernis is mijn probleem nog steeds niet opgelost.
Telkens ik aan het rijden ben en ik stop met remmen valt mijn
stationair toerental weg naar +/- 350 tr en gaat dan terug normaal lopen...
Als de auto stilstaat mag je zoveel doen als je wil, er gebeurt niets...
Dieselpomp is spiksplinternieuw en voor de rest rijdt de auto geweldig...
Kan het zijn dat de luchtmassadebietsmeter foutieve waarden geeft, kan het zijn dat de
vacuumpomp zoveel weerstand biedt ?
Ik ben al naar een Nissan garage geweest, hebben hem aan de computer gehangen
terwijl ik reed, geen probleem, geen fout waarden... kunnen mij niet helpen...
Ze vertelden mij ook dat telkens ik rem de rempedaal dmv een contact naar de dieselpomp
een signaal stuurt om op minimum mengsel te gaan draaien, dit contact is als test ook overbrugt
maar geef geen resultaat...
iemand een idee of is de computer defect?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Hallo,
Deze auto is voorzien van een "rdnt brake switch" en een "stoplamp switch". Beide signalen moeten zichtbaar zijn op de tester. De rdnt die maakt massa en die van de remlichten die geeft een voedingsspannibg aan de motorloopunit. Verder heb ik zo ook geen verklaring voor je klacht.
Ton
Thx, dan moet ik zien te proberen een brug te steken op de remlichten, heb de 2 contacten al
gevonden...misschien idd ergens een slecht massacontact...
Zal eens proberen even rond te rijden met de 2 contacten gebrugt om te kijken of hij het dan nog heeft...
Heb gisteren de luchtmassadebietsmeting zelfs volledig afgekoppeld en dan rondgereden, geeft zelfs geen
foutmelding als ik rijd, alleen trekt hij ietsje minder....
15 jaar
Blind staren op de luchtmassameter heeft m.i geen zin.
Probleem eindelijk opgelost:
Ik heb het contact van de RDNT schakelaar op de rem gebrugd en daarna het 12V signaal van de andere remschakelaar naar de computeraansluiting overgeknipt zodat deze dus geen 12V meer krijgt bij het remmen...
De enige veiligheid die nu weg is is dat de RDNT schakelaar ervoor zorgt dat in een noodsituatie (wanneer de rem wordt ingedrukt) de motor niet over de 3000 tr gaat.... maar dat neem ik er wel bij....
Greetz
15 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Nissan Primera of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar