auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Nissan Almera: Welke LPG G3 installatie ?

Bouwjaar: 1997, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.6 (4-cilinder)

Ik zou graag advies willen m.b.t. het kiezen van welke LPG G3 installatie het beste is om in mijn Nissan Almera 1.6 SLX (1997) te laten plaatsen.

Het gaat er mij om dat ik er geen omkijken meer naar heb en dat het gewoon functioneert en dat het geen schade aanricht aan de onderdelen van de motor.

Daarom denk ik dat het beter is dat ik eerst even te rade ga bij de mensen die hiermee meer ervaring hebben.

Alvast bedankt voor uw reactie.

Geplaatst door

Mobiliteit (0)

al 15 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

denk dat het verschil hem niet zozeer zit in de installatie zelf maar meer in de inbouw.
Een goede installatie slecht ingebouwd kan ook voor heel veel problemen zorgen.
Ik ben in n15 almera's meestal Vialle,Koltec/necam en AG tegengekomen.
Die zijn in principe gewoon goed.
je kan het beste eens informeren bij diverse inbouwstations mbt tot de kosten,denk dat je zomaar op 2000 euro uitkomt,je moet dan best nog wel wat met je oude wagen rijden om dat terug te verdienen,en dan pas ga je verdienen.
Vergeet niet dat de auto mischien niet eens meer die 2000 euro waard is......

Het is duidelijk en logisch dat (ongeacht welke LPG G3 installatie het ook wordt), dat er hoe dan ook goed werk geleverd moet worden bij het plaatsen van de installatie.

Waar het mij om gaat is de vraag: "Welke LPG G3 installatie is heden ten dage de meest betrouwbare en technisch gezien meest solide"? En voor welke wordt het meest gekozen, als mensen in hun auto een LPG G3 installatie laten inbouwen?

Deze auto heeft mij veel geld gekost voor de APK. En nu alles weer in orde is, wil er wel graag in blijven rijden voor een paar jaar, en daarna pas weer verkopen. Ik verwacht nog wel zeker per jaar 25.000 km per jaar te gaan rijden. Vandaar dat ik er een LPG G3 installatie wil laten inbouwen.

Mobiliteit 0

14 jaar

ah,dan is het duidelijk.
De meest voorkomende die wij altijd inbouwden was het Koltec/necam systeem,hebben we ook zelden storingen mee gehad.
Ook de installaties van vialle zijn goed en betrouwbaar.

Ben het met Patrick eens,ga voor vialle of koltec.
Maar is het nog wel raadzaam om in een auto van 97 nog een gasinstallatie te laten leggen.
De auto is niet meer waard dan de slooppremie.
Daarbij heeft de 1.6 geen hydraulische stoters,kost dus extra aan het stellen van kleppen of het controleren hiervan.
Ik zou als tie geen hydraulische stoters heeft er sowieso niet aan beginnen.
Mocht je het overwegen kijk dan even op www.gasfx.nl,mooie installatie voor weinig.

primera p11 0

14 jaar

Wat denken jullie van een Landi gas injectie systeem?

Mobiliteit 0

14 jaar

het merk bestaat al heel lang maar zelf geen ervaringen mee helaas............
staat me wel iets van bij dat mn oom vroeger een Ford Sierra had met een landi installatie,geloof niet dat ie daar gekke dingen mee heeft gehad.

ik zou voor vialle gaan,namelijk geen verdamper,spuit vloeibaar in.
Daardoor is de verbranding ook minder schraal en spaart het je kleppen weer enigszins.
En een verdamper is vaak ook weer een bron van storingen.

primera p11 0

14 jaar

Ik heb zelf ook 2 Almera's gehad (nieuw gekocht) en mij werd afgeraden om er gas in te leggen (vraag me niet waarom) ook nu spreek ik regelmatig monteurs/verkopers van Nissan die nog steeds afraden om gas in de bouwen in een Nissan.
Vraag me niet waarom maar ik hoor het onafhankelijk van elkaar. Het kan wel maar er moeten dan aanpassingen aan gedaan worden.

Het 1e waar ik naar keek toen ik voor mijn huidige wagen ging kijken (Maxima QX) of er geen gas in lag of heeft gelegen, en ook nu weer mensen die ik spreek die vragen allemaal "ligt er geen gas in, nee goed zo en houden zo".

Misschien dat er hier Nissan monteurs zijn die er meer van kunnen vertellen maar dit is maar wat ik te horen kreeg/krijg.

AdeJong 0

14 jaar

de max qx kon inderdaad niet tegen gas,primera p10 en sunnyn14/almera n15 heb ik weinig problemen over gehoord.Met name de p10 2 liter (sr20de) is een ijzersterk blok wat ook op gas goed heel blijft.
De nieuwere 1.8 motoren voor de primera en almera zouden er meer problemen mee hebben,al had ik een collega met een n16 1.8 sport,ding had al 3 ton gelopen en deed nog steeds perfect. Die had een vialle installatie.
nu heeft ie een primera 1999 (p11) met een sr20de ,staat nu 375.000 op en ding blijft maar gaan (deze heeft een koltec installatie met verdamper)

Patrick,heb zelf ook een p11 gehad en liep perfect op lpg,maar wel hydraulische stoters,weggedaan bij 250.000km.
De 1.6 kan er op zich goed tegen,alleen geen hydraulische stoters,als er dus gesteld moet worden zijn dat extra kosten die je mee moet rekenen in het totale plaatje,want op benzine hoeft het eigenlijk zelden.
De nieuwere motoren moeten allemaal weer gesteld worden,er zijn er nog met stelplaatjes,maar het merendeel heeft komstoters en daar zitten behoorlijke kosten aan om te stellen.
En de kans op verbrande kleppen is nou eenmaal groter als de boel niet goed staat.
Maar nogmaals,bij een auto van 97 is het totaal niet meer lonend om er gas in te leggen,is zonde van je geld.

primera p11 0

14 jaar

LPG is alleen interessant omdat de kosten van brandstof omlaag gaan, mits je veel km aflegt.
Er is nou eenmaal een groot verschil tussen de prijs van benzine en LPG. Dat is gewoon een feit.
Het zou mij niets verbazen als de prijs van benzine (Euro 95) binnen twee tot vijf jaar boven de 2,- euro per liter ligt.

De opmerking van primera p11 over het bouwjaar van mijn Nissan Almera is natuurlijk ook wel terecht.
De vraag is inderdaad of het nog wel lonend is om er gas in te leggen.
Want ja, eerlijk is eerlijk, de LPG G3 installatie kost meer dan de dagwaarde van de auto.
Dat betekent dus dat het relatief een heel grote investering is in deze auto. Dat klopt.
En om die investering dan nog terug te verdienen moet ik er toch zeker nog wel minimaal 3 jaar in blijven rijden.

Als er dan toch een LPG G3 installatie in komt, dan zou het wel eens die van Vialle kunnen worden.
Aangezien primera p11 nog een redelijk belangrijke opmerking plaatst:

---
"ik zou voor vialle gaan,namelijk geen verdamper,spuit vloeibaar in.
Daardoor is de verbranding ook minder schraal en spaart het je kleppen weer enigszins.
En een verdamper is vaak ook weer een bron van storingen.
---

Ik denk dat dit toch wel een heel belangrijk argument is om te kiezen voor een Vialle LPG G3 systeem.
Zijn er trouwens meer LPG G3 systemen die geen verdamper hebben, en die dus vloeibaar inspuiten?

Mobiliteit 0

14 jaar

Nee, vialle is de enigste die dat op deze manier doet.
Ik heb zelf een primera met dit systeem gereden,functioneert goed.
Alleen de stekkerverbindingen bij vialle vind ik minder.
Door het vloeibare inspuiten heb je feitelijk een hele simpele installatie.
De boel word op druk gebracht door een pomp en injectoren openen en sluiten.
Het is een heel betrouwbaar systeem.
Doordat er geen verdamper tussen zit met stappenmotor en elektronica volgt de lpg comp gewoon de benzine comp.
Er zit alleen omrekening in de gascomp wat betreft inspuitings hoeveelheid en tijdstip.
Dus ook veel minder componenten.

primera p11 0

14 jaar

Ik heb gisteren te horen gekregen dat Vialle een bepaald nadeel heeft.
Het schijnt zo te zijn dat een Vialle een kwetsbare pomp in de tank heeft zitten.
Helaas gaan deze pompen regelmatig stuk.
Weet jij daar toevallig ook iets over te vertellen?

Mobiliteit 0

14 jaar

Is allang achterhaald en wat denk je dat een nieuwe verdamper kost?.

primera p11 0

14 jaar

Ik denk dat ik niet helemaal precies begrijp wat je bedoelt met: "Is allang achterhaald".
Dat men ermee bekend is en het probleem heeft opgelost en dat het nu niet meer voorkomt?

Mobiliteit 0

14 jaar

In het begin liepen de pompen relatief snel kapot,dat is opgelost.
Het blijft wel een zwak punt van deze installatie,maar de pomp gaat ook kapot doordat men de afsluiting van de vuldop kwijt raakt.
Bij veel auto's zit deze laag in de achterbumper met als gevolg dat al het opspattende zand in de vuldop terecht komt en mee naar binnen gaat bij het vullen.
Daar kan de pomp niet tegen.

primera p11 0

14 jaar

Dus: als je ervoor zorgt dat de vuldop achter het kentekenplaat zit, heb je dit probleem dan niet?
Bij het tanken scharnier je het kentekenplaat omhoog, zodat je goed bij de vuldop kan, en als je getankt hebt scharnier je het kentekenplaat weer omlaag.
Aan de andere kant heb je dan weer de vraag of zo'n vuldop achter het kentekenplaat wel zo veilig is?
Want als iemand je van achteren aanrijdt, wat gebeurt er dan met je LPG installatie?
Want ja, je vuldop is toch verbonden met je tank.
En als je vuldop een knal krijgt, heeft dat dan ook gevolg voor je tank?

Mobiliteit 0

14 jaar

Nee, niet de vuldop achter de kentekenplaat,kan bijna bij geen enkele auto meer.
Gewoon de beschermdop niet kwijt raken.
De tank kan een beste aanrijding hebben.

primera p11 0

14 jaar

Waarom kan de vuldop achter de kentekenplaat bijna bij geen enkele auto meer?

Mobiliteit 0

14 jaar

sowieso omdat bij de meeste auto's de kentekenplaat op de achterklep zit (die dus wel open moet kunnen.)
Of hij zit heeel laag in de achterbumper en das ook niet handig.
Vroeger toen je nog auto's met een stalen paneel tussen de achterlichten had kon het makkelijker,denk aan de Opel Ascona en Ford Sierra

Ik heb via gasfx.nl/ mij installatie laten plaatsen. Mijn Tino was al 6 jaar en heb nu zo'n 70.000 km zonder problemen mee gereden. Merk een Vialle.

ronves 0

14 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Nissan Almera of stel zelf een nieuwe vraag.