close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Nissan X-Trail: X-trail vermogensverlies en schokken bij remmen

Bouwjaar: 2001, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.0

Hallo allemaal,

Ik heb een Nissan X-trail T30 uit 2001, Benzine 2.0l met LPG G3; ik merk dat hij de laatste tijd voor mijn gevoel minder vermogen levert; optrekken duurt langer, heuvel op mag ik soms flink terugschakelen. Daarnaast is daar vrij recent een probleem bijgekomen dat bij een koude start het toerental terugloopt en de motor begint te schokken zodra ik rem. Om de boel in dat geval aan de praat te houden moet ik een beetje gas bijgeven. Bij een warme motor zijn er geen problemen.

Voor het eerste probleem (vermogen) ben ik al bij de (inmiddels failliet verklaarde) dealer en een lpg inbouwer geweest. De dealer kon niks vinden en de LPG inbouwer vond dat de kenvelden niet goed ingeregeld waren. Geen resultaat uiteraard.

Voor het tweede probleem (schokken) heb ik advies ingewonnen bij een merkloze garage; die adviseerden de startmotor te vervangen.

Als ik zelf zo aan de hand van de problemen probeer na te gaan wat er mis kan zijn, dan kom ik op 3 dingen:

1. Kleppen moeten vervangen worden (schokken, vermogen)
2. SCV klep moet vervangen worden (schokken)
3. Mogelijk probleem met de luchtmassa meter (schokken, vermogen)

Ik vraag mij af of bovenstaande enigszins kan kloppen en wat dan het meest waarschijnlijk zou zijn. Zie ik nog iets over het hoofd? Indien de kleppen vervangen moeten worden; heeft iemand enig idee wat dit zou kosten en binnen welke termijn ik weer tegen hetzelfde probleem aanloop? Ik rijd 30.000+ km per jaar...

Bedankt alvast!

Geplaatst door

Co27 (0)

al 10 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Om met je rijtje oorzaken te beginnen: svc-klep is voor een diesel.
Ik zou gaan voor de kleppen cq koprevisie. Want deze motoren zijn niet geschikt voor lpg. Geeneen Nissan meer sinds 2000.
Ik zoU een goede motor op de kop zien te tikken en dat gasstel eruit halen.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Nissan X-Trail of stel zelf een nieuwe vraag.