close auto

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Nissan Micra: Zware koppeling

Bouwjaar: 1996, Brandstof: Benzine

Hallo,

Heb net een tweedehands micra 1.3 uit 1996 gekocht, wetende dat de koppeling zwaar is om in te trappen.
Aangezien de koppeling compleet vervangen is in oktober 2005 en de koppelingskabel in juli 2005 (de vorige
eigenaar had alle bonnen bewaard), ben ik nu op zoek naar een andere reden voor dit irritante euvel.
De auto schakelt verder prima, maar het is heel vervelend om te rijden met soepele gas en rempedaal en zwaar
koppelingspedaal. Beetje uit balans, zal ik maar zeggen. De vorige eigenaar zei overigens dat de koppeling altijd
wel vrij zwaar was geweest. Maar goed deze kan het natuurlijk ook niet opgemerkt hebben dat het zwaarder in
trappen werd.

Wie heeft er ideeen?

Groet,
Lee

Geplaatst door

Lee_micra1.3 (0)

al 15 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Koppeling compleet vervangen??? OOk het druklager?? Mogenlijk schuift deze zwaar of scharniert de koppelingshefboom moeilijk op zijn montagepunten. Is er wel een originele koppeling ingegaan??? Heb zelf al veel problemen ondervonden met een van het merk Luk.

Een originele koppeling met een goed gangbare hefboom, goed schuivend druklager en een nieuwe kabel die moet schakelen als een aal in een emmer snot zo zoepel.

Dank voor de response!

Ik kan niet exact zeggen welk merk erin is gegaan, wel dat het bij een Nissan dealer is geweest. Op de bon staat 'koppeling compleet vervangen' (arbeidskosten 162,50) ook staat er 'kopp. rep. set' (kosten 139,60). Dus of dit betekent dat ook de druklagers zijn vervangen weet ik niet.

Ik zou willen dat ie 'schakelde als een aal in een emmer snot zo soepel'. nou ja, schakelen doet ie verder goed. Echt geen problemen, ook absoluut geen kuren wb afslaan. Het is enkel die zware koppelingspedaal.

Lee_micra1.3 0

15 jaar

Staat er een nummer bij????

Ik bedoelde natuurlijk koppelen ipv schakelen.

ja, er staan 2 nummers voor, maar niet goed gespecificeert waar ze voor staan: 30001 5F826 staat voor kopp. rep. set en 709 voor koppeling compleet vervangen.

Oh, als een druklager en of koppelingshefboom nou vervangen cq gerepareerd moeten worden, op wat voor prijs kan ik dan rekenen? Weet u dit?

Lee_micra1.3 0

15 jaar

mischien een immi koppelings kabel gebruikt gaat in het begin goed maar na korte tijd weer zwaar weet zo niet meer welk merk imi kabel was

mark7253 0
badge

15 jaar

Ergens op internet las ik ook dat wanneer je de koppeling intrapt en je een geluidje hoort het waarschijnlijk inderdaad in de druklager zit.
Dit heb ik geprobeerd en ik hoor wel iets, maar het komt echt bij de pedaal vandaan en absoluut niet van verder weg (uit de motor)
Klopt dit verhaal over die test? En valt er iets te zeggen over wat ik hoor?

Lee_micra1.3 0

15 jaar

Dat is inderdaad het nummer van een set. Het andere is de code van arbeidsloon.
Als de koppeling niet genoeg vrije slag heeft dan loopt het druklager net aan en kan deze een kanariepiet geluid veroorzaken.

Betekent een set dan ook dat de druklager vervangen is?
Wat betreft dat kanariepiet geluid, waar moet ik dat vandaan horen komen?
Bij de pedaal vandaan of meer vanuit de motor?
Kan het ook gewoon de koppelingskabel zijn, misschien te strak of gescheurd?
Ik las ook ergens iets over een koppelingscilinder. Is dit ook een optie?

In principe denk ik dat we het gewoon laten maken, maar door de verschillende oorzaken,
kunnen de prijzen nogal uiteenlopen lijkt me. En dat baart me zorgen.

Lee_micra1.3 0

15 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Nissan Micra of stel zelf een nieuwe vraag.