Mijn Cutlass uit 1970 lekt de olie, dit komt ergens bij de automaat vandaan. Heb nog niet precies gekeken maar ik denk dat het de kering is.Ik heb laatst met een vriend al de pakking vernieuwd omdat ik dacht (en hoopte) dat het daar aan lag. Maar helaas hij blijft lekken. Nu heb ik laatst weer een paar liter olie bijgevuld en het valt mij op dat hij meer begint te lekken nadat ik hem bijgevuld. Heb ik gelijk dat het dan de kering is? Nu hou ik het niveau van de olie laag zodat hij niet zo hard lekt. Wie kan mij meer informatie geven over dit probleem?
Bedankt, Wietse
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Wietse,
Met en te laag oliepeil rijden moet je niet doen,dat kan je een hoop ellende geven.
Wat wel eens gebeurde is dat de kering achter de koppelomvormer gaat lekken,die lekkage komt dan uit het vliegwielhuis.
Ik dacht dat er bij deze versnellingsbak ook een ontluchting op zit een plastic pijpje met een soort klepje er op,kijk even of deze niet verstopt zit.
Hans
Bedankt voor de tip Hans, ik zal het binnenkort even bekijken. Wil er wel snel iets aan doen, want als ik ergens op bezoek ben geweest dan ligt daar weer een plasje olie. Dat wordt me natuurlijk ook niet in dank afgenomen. Je hoort het nog!
Wietse
19 jaar
Dag wietse,wat je moet doen even met remmenreiniger alles schoonspuiten,dan droogmaken,dan talkpoeder er tegen gooien,en laten lopen, wel even dat schildje weghalen,kun je precies zien waar de olie uit lekt,succes.
19 jaar
Aansluiting van vulpijp op bak.Zit o-ring op.Wil ook wel eens gaan lekken.
17 jaar
of de keerring van de koppelomvormer of de keering van de primaire pomp
17 jaar
Hallo,
Ik heb bij mijn 69 Toronado ook een baklekkage gehad, blijkt dat het niveau van de bakolie boven de pakking van de bak-carter staat bij juist niveau. En laat die carterpakking nou net niet goed afdichten.
Ik moest toch de olie en de filter vernieuwen (hoort ook bij een beurtje) dus voor zichtig de carter laten zakken want er zit daar bij de meeste amerikanen geen aftapplug. Grote opvangbak eronder, daaronder stukkie zeil, boutjes rondom bijna helemaal losdraaien, 1 hoek wat meer laten zaken dan de andere 3, schuin zoveel mogelijk er uit laten lopen etc.
Bij nieuwe filters zit meestal een pakking, vroeger waren die van kurk nu meestal van een soort kunststof. Ik raad je aan een pakking-kit te kopen bij de automaterialenhandel bijv van Tip-it, waarmee je beide zijden van de pakking in-kit. Niet te vast aandraaien.
Mijn bak lekt nu niet meer, nu nog blok olie lekkage aanpakken.
succes, Henk
17 jaar
Grote kans op lekkage van de pomp keerring. Hiervoor moet de automaat eronder uit.
Gezien de leeftijd van de automaat is een gecombineerde revisie wellicht geen slecht idee.
Hallo Wietse,
Ik heb zelf een Olds Cutlass Supreme Convertible uit '72, met 350 CID en THM 350 automaat. Dezelfde als jij? Toen ik de auto net had (woonde toen nog in de VS) lekte mijn bak ook. Bleek van de oliepan te zijn, de flens bleek niet vlak. Valt natuurlijk pas op als je hem eraf hebt. Ik heb de oliepan vervangen door een andere en het probleem was over.
Succes,
Louis
17 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Oldsmobile Cutlass of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar