Opel :

rob6919

Geplaatst door rob6919 (0) , lid sinds 19 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Opel Overig? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

4 Reacties

rob6919 (0), 19 jaar geleden

Zijn er meer mensen met dit type opel met deze klachten?Ik weet ook dat vloeistof onder druk op 102 graden niet kookt,maar bij de meeste auto's gaat de temp.meter niet zo op en neer als de Amsterdamse beurs.Misschien bij veel opels wel,want ik heb hier meerdere soortgelijke problemen gelezen en in een geval was het tot verrassing van de monteur toch de cylinderkop.
Laat even weten als je dezelfde klachten hebt.
Ik heb overigens een wagen van een geheel ander merk waarbij de temp.meter altijd onder alle omstandigheden op dezelfde stand staat.

rob6919 (0), 19 jaar geleden

Opeltje ik heb hier gezien dat jij veel vakkennis hebt.
Weet jij een oplossing of goede raad wat te doen?(inruilen of doorrijden,nieuwe kop?)Onderhoud kost nu eenmaal geld, maar iets laten vervangen en dan nog niet weten of het helpt vind ik twijfelachtig.Ik heb trouwens een puike opel dealer maar deze rekende wel 4000 euro voor een nieuwe kop plus montage.Een gerenomeerd motoren revisie bedrijf doet het voor 2150 euro, en dat is ook met rekening en garantie.Informeer dus eerst wat rond voor je zoiets laat doen.

Butsman (0), 19 jaar geleden

Check de specificaties van de termostaat eens met de opel dealer. Het kan zijn dat die pas bij 102 graden openspringt. Dan is er niks aan de hand.

Opeltje (0) PRO, 19 jaar geleden

haha...een omega 25td weg doen....nee, deze motoren zijn goed....het zijn super wagens...gewoon zonde...ik zou hem wel willen...als ik het geld er voor had....hahaha

koelingsproblemen zijn vaak moeilijk op te lossen. dit omdat het aan zo veel dingen kan liggen. even voor de duidelijkheid, op afstand kan ik er natuurlijk moeilijk over oordelen....denk aan een defecte meter op het dash, sensoren defect, doorstroming te weinig,thermostaat ed...er moet gewoon goed naar gekeken worden..koelsysteem op uitlaatgassen laten testen, temperatuur appart meten met een "ouderwetse temp meter" enz....slangen voelen enz....er moet gewoon eerst een goede diagnose gesteld worden voordat je onderdelen gaat vervangen..(helemaal als het om een boel geld gaat!) maargoed een gescheurde kop kan natuurlijk best, maar dan moet je het wel zeker weten.

ook heeft deze motor een extra electriche waterpomp..werkt deze wel correct?

geef voor de grap onder het rijden eens een klap op het dash...en kijk eens wat er met de meter gebeurt...

overigens zou ik me bij een grote belasting en 102 graden me nog niet echt druk maken...maar ik snap je gevoel best..

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Overig of stel zelf een nieuwe vraag.