Ik heb op de achterruit folie geplakt ik heb dan waarschijnlijk een sneetje op een spiraal gesneden die onzichtbaar is. Weet iemand hoe ik er achter kan komen waar die snee is. De folie heb ik al verwijderd. Alvast bedankt
Geplaatst door Lisamik (0) , lid sinds 18 jaar geleden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Opel Astra? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.
10 Reacties
CARS&MOTORS (0) PRO, 17 jaar geleden
test lampje op massa en dan va de plus kant de draad aftasten
als t lampje dooft heb je de breuk
als dit niet gaat
dan lampje op plus en aftasten va de massa kant
hellbat (0) PRO, 17 jaar geleden
wachten totdat de raam beslagen is, dan de achterruitverwarming aanzetten, op de plek van de beschadiging zullen twee rondjes vrij worden binnen enkele minuten, DAAR zit je breuk.
Even markeren met een stift o.i.d, en bijwerken met zilverlijm.
Groeten Marcel.
CARS&MOTORS (0) PRO, 17 jaar geleden
[quote=hellbat]wachten totdat de raam beslagen is, dan de achterruitverwarming aanzetten, op de plek van de beschadiging zullen twee rondjes vrij worden binnen enkele minuten, DAAR zit je breuk.
Even markeren met een stift o.i.d, en bijwerken met zilverlijm.
Groeten Marcel.[/quote]
wil niet naar doen
maar bij een draadbreuk loopt er geen stroom door de draden en blijven de bovenste beslagen hoor
de stroom gaat niet tot de breuk maar door de hele draad(of niet)
of branden bij jullie in brabant de lampen tot de breuk in t gloeidraadje
hellbat (0) PRO, 17 jaar geleden
ik wil ook niet naar doen, maar het is WEL het feit, dat OP de breuk nog ietwat stroom vloeit, niet genoeg om de hele lijn warm te laten worden, maar de breukplek zal WEL ontwasemen.
enne, ook bij ons in braboland is een lamp dood als de spiraal gebroken is.
Jouw truckje met de testlamp gaat niet werken, omdat je al een hoop spanningsverlies hebt van de resterende verwarmingslijnen.
De spanning over de breuk, zal nog geen hele volt bedragen, dus te weinig om een testlamp te laten werken.
groeten Marcel
CARS&MOTORS (0) PRO, 17 jaar geleden
wel om dat de spanning op de breuk te laag is(weerstand) is groter dan over t lampje
ik zoekt altijd zo op
en anders met een led testertje
en die dooie lamp
begraaf je toch wel netjes in de prullenbak he
doek erover een scheep troep enzo
Hans4037 (0) PRO, 17 jaar geleden
Wat een gedoe allemaal bekijk de draadjes met een vergrootglas zie je zo de onderbreking zitten.
Hans
Dennis Astra (0), 17 jaar geleden
als er een breuk in zit dan kan je dit met een speciale stift reparen
hellbat (0) PRO, 17 jaar geleden
juist, met zilverlijm erin, dit heb ik een paar regels naar boven al verteld.
groeten Marcel
pe3hmp (0) PRO, 17 jaar geleden
ff een +2,5 leesbril halen bij de hema(kost maar een paar euro), en vervolgens bij goed licht je spoortjes nakijken, dan moet je het vinden.
Julian1 (0), 16 jaar geleden
Ik heb het zelfde probleem gehad.
inderdaad: "wachten totdat het raam beslagen is, dan de achterruitverwarming aanzetten, op de plek van de beschadiging zullen twee rondjes vrij worden binnen enkele minuten, DAAR zit je breuk.
Even markeren met een stift o.i.d, en bijwerken met zilverlijm."
Zilverlijm is te koop bij de autovakhandel. Een klein puntje zilverlijm was bij mij voldoende.
gr
Andre