(Opelje), ik heb het volgende probleem: Binnen zeer korte tijd zijn de (vooral achter) velgen behoorlijk vervuild met slijpsel van de remblokken ondanks dat ik weinig rem en rij. Het blijkt ook de remblokken achter behoorlijk aanlopen. Ik heb gezien dat de remblokken gewoon niet goed vrijkomen als er niet meer wordt geremd en naar mijn inzicht zijn de remschijven niet krom. Het betreft hier remklauwen van het merk bosch. Verder heb ik begrepen dat deze volgens de vraagbaak niet kunnen worden gereviseerd.
Nu is mijn vraag wat kan ik hier nog aan kan doen of zijn nieuwe remklauwen de oplossing voor dit probleem.
Het betreft hier een astra-g station 2.0 benz. van 99.
Bij voorbaat bedankt voor je reactie.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
komt vaker voor biij astra....remblokken zitten waarschijnlijk vast in hun geleiders....loshalen en goed schoonmaken en met vet weer monteren is denk ik de oplossing.
als dit niet het geval is zouden het de remklauwen zelf kunnen zijn die niet meer gangbaar zijn..maar meestal zitten de blokken vast....overigens als je er aan begint heb je de wagen toch op de krik staan, dus kun je gelijk voelen of de wielen lekker vrij kunnen draaien..
draaien de wielen nou wel of niet vrij? als inderdaad de blokken gangbar in de geleiders zitten zit je aan een nieuwe remklauw vast...
Opeltje, bedankt voor je snelle reactie op mn vraag, maar ik begrijp dat je denkt dat de remblokken het probleem geven. Ik heb geconstateerd dat deze niet het probleem zijn zoals je zegt.
De remblokken kunnnen vrij bewegen in de geleiders. Wat ik nog wel heb gezien is dat het geen originele remblokken zijn maar van het merk dat begint met een R, de naam ben ik vergeten. Misschien dat dit ook problemen geeft ? Maar zelf denkt ik dat de remcilinder die de blokken aandrukt niet iets wat terug veren om de remblokken iets ruimte te geven op de remschijf.
Graag a.u.b. je mening over bovenstaand relaas.
Alvast bedankt !
20 jaar
hallo Juruca,
heb met mijn astra g 1.8 16v STW hetzelfde euvel gehad.
hierbij is door mijn dealer onder volledige coulance 2 remklauwen en een set remblokken vervangen.ook nieuwe remolie natuurlijk.
In duitsland is voor dit euvel een landelijke terugroepactie geweest.
dit probleem is half 2000 gemodificeerd.dus alle astra's modeljaar 2001 hebben dit niet.
groetjes vivaro
20 jaar
is het opgelost?
Hoi Juruca,
Je remklauw bestaat uit een deel deel dat vast aan de fusee zit, en een deel dat kan bewegen. Dit deel dat kan bewegen glijdt over twee busjes die aan weerszijden van de remcilinder zitten. Aan de uiteinden van deze busjes zitten stofkapjes. Na verloop van tijd kunnen door stof en water en mogelijk lekken in de rubberen stofkapjes deze geleiders vast gaan zitten. Ik had dit bij mijn carina bij de remmen voor. Als je de blokken verwijdert en de losse en vaste klauw van elkaar losmaakt kun je de geleiders smeren. Als het je niet lukt het losse deel van de klauw los te maken bijvoorbeeld omdat de bouten vastgeroest zijn. Kun je misschien ook het hoesje een beetje aan de kant schuiven en zo vet ertussen friemelen. Zorg en dan wel voor dan de hoesjes zo goed mogelijk weer op hun plaats komen.
Zou toch leuk zijn als je geen andere klauw hoeft te kopen.
Groetjes, Michiel
20 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.
20 jaar