close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Opel Omega: aanhaalmomenten omega V6

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Benzine, Motorcode: X2.5XE

Wat zijn de aanhaalmomenten voor deze motor?
Ik had een lekkende klepdeksel ,
dus spruitstuk en klepdelsel moesten er beide af.
Wil hem natuurlijk weer goed in elkaar zetten.

Aanvullende tips zijn zeer WELKOM !

thxs Cor.

Geplaatst door

transmures (0)

al 19 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Aanhaalkoppelrichtwaarden – V6

X 25 XE, Y 26 SE, X 30 XE, Y 32 SE

Nm

Adapter brandstofverdeelbuis aan aanzuigbrug
8

Adapter brandstofverdeelbuis aan brandstofverdeelbuis
15

Startmotor aan cilinderblok
40

Aanzuigbrug aan aanzuigflens
20

Aanzuigflens aan cilinderkop
20

Meenemer / vliegwiel aan krukas
65 + 30° + 15°1) 2)

Uitlaatspruitstuk aan cilinderkop
203)

Deksel oliefilterhuis aan oliefilterhuis
25

Deksel warmtewisselaar aan warmtewisselaar
30

Deksel warmtewisselaar aan cilinderblok
20

DIS-ontstekingsmodule aan drager
8

Trillingsdemper aan tandriempoelie
20

Gasklephuis aan inlaatcollector
8

Drukleiding aan stuurbekrachtigingspomp
28

Gaspedaalmodule aan schutbord
20

Scharnierende stang aan stabilisator
653)

Dynamo aan cilinderblok en oliepomp
35

Transmissie aan cilinderblok (M8)
20

Transmissie aan cilinderblok (M12)
60

Transmissiesteun aan bodemplaat
454)

Draadhulzen aan krukaslagerbrug
8

Grondplaat tandriemspanrol en tandriemomkeerrol aan cilinderkop
40

Steun hulpaggrega(a)t(en) aan cilinderblok
35

Houder pitmanarm aan carrosserie
55 + 75° + 15°1)

Achterste tandriemkap aan cilinderkop en oliepomp (M6)
8

Achterste tandriemkap aan cilinderkop en oliepomp (M8)
10

Impulsgever krukas in cilinderblok
8

Sensorring krukas aan krukas
151)

Koelmiddelleidingen aan compressor
40

Poelie van poly-V-riem aan koelmiddelpomp
8 + 30° + 30°1)

Riempoelie aan pomp stuurbekrachtiging
20 + 30° + 15°1)

poly-V-riemspanrol aan cilinderkop
35

Klopsensor aan cilinderblok
20

Brandstofleidingen aan adapter – brandstofverdeelbuis
15

Brandstofverdeelbuis aan aanzuigbrug
8

Koelvloeistofbrug aan cilinderkop
305)

Koelvloeistofinlaatbuis aan uitlaatspruitstuk
8

Koelvloeistofinlaatbuis aan cilinderblok
20

Koelvloeistofpomp aan cilinderblok
25

Koelvloeistofbuis en hijsoog aan cilinderkop
25

Kogelgewricht aan asfusee
1003)

Krukaslagerbrug aan cilinderblok
20

Krukaslagerkap en krukaslagerbrug aan cilinderblok
50 + 60° + 15°1)

Lambdasonde in voorste uitlaatpijp
306)

Pitmanarm aan pitmanas
1603)

Magneetklep voor omschakelklep inlaatcollector aan inlaatcollector
8

Metalen buis secundaire lucht aan uitlaatspruitstuk
20

Motordempingsblok aan motorsteun
40

Carterventilatiehuis aan cilinderblok
8

Motordempingsblok aan voorassubframe
55

Motorsteun aan cilinderblok
40

Motorsteun motordempingsblok aan cilinderblok
60

Nokkenaslagerkap aan cilinderkop
8

Nokkenaspoelie aan nokkenas
50 + 60° + 15°1)

Nokkenassensor aan nokkenaslagerkap
8

Olieaftapplug aan carter (binnentorxbout)
10

Olieaftapplug aan carter (zeskantbout)
55

Oliedrukschakelaar aan oliepomp
40

Oliefilter aan cilinderblok
15

Oliefilterhuis aan cilinderblok
45

Olieleidingen (banjobout) aan warmtewisselaar
30 + 30° + 15°1)

Olieleidingen aan cilinderblok
30

Oliepomp aan cilinderblok (tot MY '99) bout M6
8 + 107) 8)

Oliepomp aan cilinderblok (vanaf MY '99) bout M8
12 + 208) 9)

Zuigbuis aan oliepomp en aan krukaslagerbrug
8

Oliespatplaat aan krukaslagerbrug
8

Olietoevoer- en retourleiding aan cilinderblok
30

Bovenstuk behuizing carter aan transmissiehuis – bout M8
20

Bovenstuk behuizing carter aan transmissiehuis – bout M10
40

Bovenstuk carter aan cilinderblok en oliepomp
15

Onderstuk carter aan bovenstuk carter
8 + 30°1)

Drijfstanglagerkap aan drijfstang
35 + 45° + 15°1)

Wiel aan wielnaaf
110

Inlaatcollector aan aanzuigbrug
8

Schakelconsole aan transmissie
20

Slangklemmen van luchtaanzuigslangen
3,5

Klem brandstofdrukregelaar, aan brandstofverdeelbuis
5

Trillingsdemper aan houder voorassubframe en aan motorsteun
40

Sensor koelvloeistoftemperatuur in koelvloeistofbrug
18

Spoorstang aan fusee
603)

Steun aan adapter – uitlaatgasrecirculatieklep
20

Tankontluchtingsklep aan carterventilatiehuis
8

Temperatuursensor aan koelvloeistofbrug
18

Thermostaathuis aan cilinderblok
20

Wartelmoer aan inschroefnippel adapter – uitlaatgasrecirculatieklep
2510)

Omschakelklep – inlaatcollector aan inlaatcollector
8

Vacuümleiding rembekrachtiger aan verzamelaanzuigbuis
20

Aircocompressor aan steun hulpaggregaten
35

Afsluitplug oliedrukregelklep aan oliepomp
60

Afsluitplug overdrukklep aan oliepomp
30

Voorassubframe aan carrosserie (voor)
65 + 30° + 15°1)

Voorassubframe aan langsligger (midden)
150 + 30° + 15°1)

Voorassubframe aan langsligger (achter)
130 + 30° + 15°1)

Voorste tandriemkap aan achterste tandriemkap
8

Voorste uitlaatpijp van uitlaatspruitstuk
30

Airbox aan bevestigingspunten
2,5

Flexibele buis uitlaatgasrecirculatie aan adapter uitlaatgasrecirculatie en uitlaatspruitstuk
25

Spanrol tandriem aan houder
20

Tandriemomkeerrol aan cilinderblok
40

Tandriemomkeerrol aan houder tandriemspanrol
40

Omkeerrol tandriem aan oliepomp
40

Tandriempoelie aan krukas
250 + 45° + 15°1)

Gloeibougies aan cilinderkop
25

Cilinderkop aan cilinderblok
25 + 270°+ 15°1) 11)12)



--------------------------------------------------------------------------------
1) Gebruik nieuwe bouten.
2) Bouten met borgmiddel (rood) monteren.
3) Nieuwe moeren gebruiken.
4) Schroefdraad reinigen en bouten met borgmiddel (rood) monteren.
5) Nieuwe koperen keerringen gebruiken.
6) Bij hergebruik van lambdasonde de schroefdraad met speciaal vet (zwart) insmeren
7) Bij de oude uitvoering moet na 10 minuten wachten nogmaals met 10 Nm worden aangehaald (zonder extra boring). Bij de nieuwe uitvoering wordt dit pas na de montage van de complete tandriem uitgevoerd.
8) Schroefdraad van bevestigingsbouten reinigen en met borgmiddel (rood) monteren.
9) Pas na het inbouwen van de onderste bevestigingsbout van de dynamo wordt met 20 Nm nogmaals aangehaald.
10) Schroefdraad van mof met schroefdraad vóór de montage met siliconenvet (wit) insmeren.
11) In trappen van 90°.
12) Hoeft niet te worden nagetrokken.

daninja 0
badge

17 jaar

HELEMAAL SUPER !

THXS Cor.

http://axonnsd.org/WebData/FlashFun/flas...

transmures 0

17 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Omega of stel zelf een nieuwe vraag.