close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Opel Omega: Verwarming/motertemperatuur

Bouwjaar: 1994, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.0 16v

Ik heb vorige week de koelvloeistof vervangen en sindsdien blijft de verwarming koud en loopt bij het rijden op de snelweg de motertemperatuur hoog op (100 graden).Bij stationair draaien slaat de ventilator netjes bij 90 graden aan en loopt de temperatuur niet verder op.
Ik dacht zelf aan lucht in het systeem maar zou niet weten hoe ik kan ontluchten.
Iemand een idee?
Gr. Kees

Geplaatst door

kees67 (0)

al 21 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

inderdaad Kees

je zal nog wel lucht in je systeem hebben.

vind je nergens een ontluchtingsschroef ?

verwarming op hoogste stand zetten,aanjager aan,kvs vullen tot peil is bereikt.eventueel motor op temp brengen door een stukje te rijden,af laten koelen en peil opnieuw controleren en zonodig bijvullen.

Stefan

stefan84 0

17 jaar

Hi Stefan bedankt voor je reactie .
Had jouw tip al uitgevoerd maar zonder resultaat, na 10 minuten rijden word de kachel wel een beetje warm maar niet zoals het hoort en de motortemp loopt op tot 100 graden al s de auto stil staat voel ik wel bij 90 graden de thermostaat opengaan dus daar kan het volgens mij niet aan liggen ook omdat alles voordat ik de koelvloeistof verving goed werkte.
hopend op een goede tip . Kees

kees67 0

17 jaar

hoi ik heb mijn omega van 94 ingeruild bij garage maar, nou is er onderweg iets van de verwarming/koelvloeistof gesprongen.
met als gevolg dat aan de passagierskant het koelwater eruit loopt. leuk voor als je nieuwe vissen wil gaan halen maar nu even niet. staat nu op pech haven langs drukke weg. is er misschien iemand die een schema heeft waarop ik kan zien , hoe dit te repareren. hoogstwaarschijnlijk zit het bij de kachel, en heb schema nodig om de zaak te kunnen omzeilen.(gaat toch weg voor export, maar is igst ingeruild) groetjes

gompie2 0

17 jaar

geen idee hoe het bij een omega precies zit, maar kan je niet de 2 vloeistofslangen die van de motorruimte naar je kachelradiator gaan, doorsnijden en afdoppen ?
lijkt een drastische actie maar dan kun je wel de vloeistof weer bijvullen en lekt niet meer weg door je kachel.

kachel opofferen voor je motor zegmaar

roygsi 0

17 jaar

nee afdoppen gaat zowiezo niet. dan verbreek ik het cirdulatie circuit.
gr koos

gompie2 0

17 jaar

circulatie circuit bedoel ik

gompie2 0

17 jaar

slangen doorsnijden en met een tussenstukje de ´´in´´ en ´´uit´´ direct verbinden zodat het circuit weer rond is en je kachel geen vloeistof meer krijgt

roygsi 0

17 jaar

dat had ik ook in gedachte. ga het vanavond uitproberen. thxs

gompie2 0

17 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Omega of stel zelf een nieuwe vraag.