close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Opel Omega: aanjager gaat niet meer uit

Bouwjaar: 1996

hey hallo mede opel eigenaren

ik heb een probleem met mijn opel omega b uit 96
zomaar ineens gaat de aanjager niet meer uit
ook niet als ik de auto van contact heb gehaald
de enige manier is de zekering er uit te halen
ook wil hij niet meer harder of zachter

nu dacht ik dat het waarschijnlijk in de schakelaar zou zitten maar die heb ik losgekoppeld het hele dash gedeelte even eruit gehaald
maar de aanjager blijft draaien
het is een auto met drukknoppen met automatische airco (acc????) geloof ik
heeft iemand hier ervaring mee????
misschien een relai dat niet meer uitgaat ofzo
aan de andere kant dan zou ie noig wel harder en zachter moeten willen
het lijkt wel of de moter rechtreekse spanning krijgt vanaf de accu
ik ben benieuwd naar suggestie s en verstandige opmerkingen

groeten Jouke

Geplaatst door

jouke5984 (0)

al 19 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

ik ben vorige week op wintersport geweest en toen is de aanvoer van verse lucht de hele week verstopt gewees met sneeuw. nu heb ik regelaar er uit die naast de aanjager moter zit
dat ding zit in het koelsysteem met koelvinnen
en ik denk dat de koelvinnen te weinig verse koude lucht hebben gehad
daardoor is het binnenwerk van die transistor/regelaar gesmolen waardoor de hoofdplus vast gesmolten is aan de rode draad van de aanjager binnenin die regelaar die je overgens niet open krijgt
morgen zal ik op de sloop een andere zien te krijgen en die eerst even doormeten en dan monteren
jullie horen wel of dat het euvel is geweest
heb veel aan de tips gehad vooral de plaatsing van de onderdelen je zoekt je anders rot bedankt

jouke5984 0

18 jaar

de aanjager wordt via een transistor aangestuurd om traploos regelbaar te zijn de transistor is defect, vandaar ook dat je al last had van uitval van lage en hoge snelheid.
vr.gr.

SWONNIE 0
badge

18 jaar

hmm klinkt goed
enig idee waar ik die transistor kan vinden of een schema ??
achter de dash of onder de moterkap???
ben erg benieuwd en bedankt voor je snelle reactie

jouke5984 0

18 jaar

Bij de Omega moet je het dashboardkastje uitbouwen om bij de aanjager te komen. De voorschakelweerstand zit dan links op het aanjagerhuis (links van de aanjagermotor. OP de weerstand zit een stekker aangesloten.

Martijn

Martijn7427 0

18 jaar

ok ik ga het dashboordkastje er uit bouwen
maar is het ook logisch dat hij dan constant aan blijft ook als de auto van contact is???
maar het zal het vast wel wezen ja
bedankt en jullie horen wel weer van me

gr jouke

jouke5984 0

18 jaar

ok heren hij doet het weer

ze noemen het onderdeel ook wel kachelmodule
hij zit bij de omega inderdaad naast de kachelmoter onder de dash
dus het handschoenenkastje eruit en dan is de module dat ding waar die stekker aan zit en de twee draden naar de kachelmoter lopen zwart en rood
verder zitten er koelribben aan die in de aanvoer van de koude lucht steken om de module koel te houden
heb je nu je aanvoer verstopt dan krijgt de module geen koeling waardoor je allerlei storingen kunt krijgen bij mij dus het niet meer uit willen van de aanjager maar het had ook zo gekunt dat hij gewoon niet meer aan wilde
ook wilde hij niet meer harder en zachter
dus voor iedereen met een kapotte of niet goed functionerende aanjager in een opel kijk de module eens na
ik heb er een op de sloop gehaald voor 25 euro zo klaar en nu werkt alles weer
bedankt en tot het volgende probleem

jouke5984 0

18 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Omega of stel zelf een nieuwe vraag.