Hallo iedereen,
We zijn van plan om onze vectra-a 1.6i Hatchback uit 1996 in te ruilen voor een 2.5 V6 vectra-A uit 1996.
Daar ik niet erg bekend met de V6 blokken ben vraag ik jullie om aankooptips voor deze auto.
Waar moet ik op letten als we zo'n auto willen kopen.
met vriendelijke groet,
remco bergsma
alvast bedankt voor jullie reactie's
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
staat van onderhoud koop hem met garantie en reserver genoeg muntjes voor onderhoud is wel ietsie duurder dan een 1,6
dat is iets wat we al wat hadden ingecalculeerd.
het is niet een alledaags model motorblok.dus moeten ze alles bestellen.
maar ik heb 1 voordeel,mn maat is magazijnmedewerker bij een opel dealer hier in friesland.
17 jaar
Toch geen "Stealer".....??? ;)
En hoe lijkt het met de bekende roestvorming.................???
17 jaar
Nee,zeker niet!!!
Goudeerlijk.
de wielranden bedoel je?
Die zijn roestvrij.en netjes.
Interieur is ook nog perfect!!echt zo netjes heb ik het nog nooit gezien.
De auto op zich is niets op aan te merken,nu het blok en randapparatuur nog.
is er een hoop dat mis kan gaan met zo'n blok?
Waar herken je misbruik aan bij zo'n blok?
17 jaar
Vectra-A uit '96: is een Showroom slaper geweest (laatste geleverd in 9-'95)
let daarbij EXTRA op roest.
Willem
We hebben hem vandaag wat beter kunnen bekijken.
En hij heeft inderdaad wel roest plekken.
Op de dorpels,onder aan de deuren en een klein beetje bij de overgang van het spatbord naar de dorpels.Niet doorgerot,maar vlak onder de lak.blaasjes.
Ook hebben we er even in gereden.
Wat me op viel was dat de koppeling nogal "slap" aan voelde.
Je moest hem nog al laten komen voordat ie hem pakte.
Wat me ook op viel was dat de auto "bijgestuurd" moest worden.hij heeft dus een afwijking naar rechts.
niet erg maar wel voelbaar.
Wat de koppeling betreft zei de verkoper dat dat gewoon een kwestie van afstellen was.en het naar een kant trekken was een kwestie van uitlijnen.De rechter spiegel was niet te verstellen,dus waarschijnlijk stuk.(electrische verstelling)
Ik ruil er een vectra hatchback uit hetzelfde jaar op in deze heeft een 1.6 i motor met 201.000 km op de teller.
Als ik de auto wilde dan moest ik er 1000 euro op toe betalen.
De wagen staat voor 2350 te koop.
Wat is jullie mening?of gedachtes hierover?
mvg remco
17 jaar
Ruil je Vectra in ................
maar neem er GEEN Vectra voor terug......
Geil NIET op zo'n motorblok, maar op je BANKREKENING..........................
17 jaar
Koppeling is hoogst waarschijnlijk versleten als ie moet bijgesteld worden...
Elektrische spiegel of bediening dus kapot...
Wielgeometrie niet ok...
Als ze hem helemaal in orde zetten misschien... maar anders niet.
Ik zal rekening houden met de komende reperatie's.En zal een daaraan passend bod uitbrengen.
Ik weet dat zo'n blok bij reperatie duur kan uitvallen.dat weet je als je zo'n v6 hebt.
ik moet zeggen dat de onze ook wel het een en ander mankeerd.
draagarmrubbers,4 nieuwe banden,de koppeling begint ook,distributie beurt.
mvg remco
17 jaar
In gedachten heb je de auto al gekocht gezien je reactie.
Maar waarom heeft de verkoper die tekortkomingen niet gelijk verholpen toen die de auto binnen kreeg.
Nee, hij wacht liever tot er een stumper komt die erin trapt en met een kluitje het riet in stuurt omtrent de gebreken.
Dit zijn de zaken die nu direct aan het licht komen en gelijk serieus geld kosten.
Meestal koopt men een andere auto om er beter van te worden, niet om er eerst een bak met geld aanuit te geven.
Voor de rest kan ik me helemaal vinden in de woorden van Santa.
Bezint eer ge begint!.
17 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Vectra of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar