close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Opel Astra: aanschaf opel astra f 1.8 gsi 16v bj 94

Bouwjaar: 1994, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.8 16v ecotec

hallo ik ben hier net nieuw en weet niet of de vraag gepast is hier, maar ik ga volgende week een opel astra gsi kopen en wil graag informatie over dat model en vooral de ecotec motor.
ik koop hem als opknapper voor niet erg veel, maar zou het fijn vinden om van te voren te weten wat problemen zijn die veel bij dit type voorkomen. ik bedoel dan geen roest enz, maar de technische dingen.
dan kan ik hier op letten tijdens de koop en later hopelijk verhelpen.

het is een astra f gsi uit 1994 1.8 16V met een ecotec motor
electrische en verwarmde buitenspiegels verwarmde stoelen, electrische ramen centrale deurvergrendeling enz

Geplaatst door

deejeeposs (0)

al 16 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

C18XE / C18XEL 1.8 16V motor.

Bij sommige staat wel Ecotec op de kap, maar het is geen Ecotec motor!!

Punten van aandacht: motor:

> Olielekkage:
- Krukaskeringen
- klepdekselpakking

> Ontsteking:
- Dis ontstekings module
- Bougiekabels

> Inlaat:
- Verstopppen pijpje carterventilatie op gasklephuis
- Vervuilen of defect raken stationair stappen motor
- Vervuilen Gasklep + gasklephuis

> motorsensoren:
- Nokkenassensor wil nog wel eens de geest geven

> riemen:
- Distririem: om de 60.000km / 4jaar incl span en geleiderollen en waterpomp
- Multiriem mee vervangen met de Distririem

> mechanisch:
- Klepstoters willen wel rammelen of tikken, (dit heeft echt met het onderhoud en omgang van de auto te maken).

Willem

Willem12089 0
badge

16 jaar

heeft een vriend van me jarenlang gehad, problemen die hij had waren
- motorsteun afgebroken
- beetje roestvorming op de achterschermen & dorpels

motorblok zelf hield het altijd, nooit problemen mee gehad, ja oke soms een sensortje of iets simpels
geen buitensporig olieverbruik of motorische gsi kwaaltjes

ikzelf met 2.0 gsi
- benzinerelais
- lambdasonde
- stappenmotor
- temperatuursensor
- rotte katalysator
- tikkende klepstoters

eigelijk het reguliere onderhoud met dat soort bouwjaren
astra gsi onderhoud is zowieso vrij simpel, meeste kan je zelf ook al heb je nooit gesleuteld

kilometerstand zegt niks, let op hoe de auto optrekt en geluid van de motor
snuffel ook eens rond op www.astragsi.nl/forum
daar vind je alles wel

roygsi 0

16 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.