Opel Astra-G: Aansturing radio

Bouwjaar: 1998

De radio(origineel) in mijn astra doet het niet meer, tijdens het rijden viel hij spontaan uit. Ik ben aan de iso-connector gaan meten en tot de ont dekking gekomen dat de constante 12volt wel aanwezig is maar de geschakelde niet. Kan iemand me vertellen waar deze kabel naartoe gaat?

tjenoe11495

Geplaatst door tjenoe11495 (0) , lid sinds 20 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Opel Astra? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

12 Reacties

tjenoe11495 (0), 20 jaar geleden

Extra info: Zekeringen zijn in orde, TID gaat ook gewoon aan.

Opeltje (0) PRO, 20 jaar geleden

toch maar weer even de zekeringen goed controleren...op welke draad denk je de geschakelde plus te meten?




Opeltje (0) PRO, 20 jaar geleden

toch mar even de zekeringen controleren...op welke draad denk je de geschakelde plus te meten?

tjenoe11495 (0), 20 jaar geleden

Heb gemeten op pen A7 van de iso connector. (zie http://www.12vhifi.nl/opeliso.html voor pinlayout)



Ook de zekeringen nog eens gecontroleerd. Het is me eigenlijk onduidelijk welke voor de radio is, er staan een hoop symbooltjes maar niks wat op een radio lijkt. Een tekentje van een telefoon komt het dichts in de buurt, maar hier zit helemaal geen zekering in. verder zijn er diverse andere plaatsen zonder zekering.

Opeltje (0) PRO, 20 jaar geleden

dat is dus fout......pen 4 is plus over contact klem 15 en pen 7 is constand plus.....bij opel is alles andersom.....net zoals bij vw/audi/seat. overigens keek je ook bij de aansluitingen van een astra f en niet bij en astra g....het komt wel eens voor dat er een zekering uit de zekeringsbak valt....prik eens een zekerig in een leeg vakje...en heb je ze echt allmlgecontrleer met bv een testlampje?



tjenoe11495 (0), 20 jaar geleden

Het is al twee weken geleden dat ik dit gemeten heb, ik ben ervan op de hoogte dat deze nogal eens gewisseld worden. Weet heel zeker dat een van de twee constante spanning heeft en de andere helemaal niks.

Heb de zekeringen met een multimeter nagemeten (pieptest). Welke zekering is volgens jou dan de boosdoener??



Ps dacht dat de stroomaansluitingen voor een astra F en G gelijk waren.

tjenoe11495 (0), 20 jaar geleden

Kom net uit m'n auto, en inderdaad, de constante 12V zit op pen A7 en de geschakelde op pen A4.



Helaas is hier mijn probleem niet mee opgelost, ik heb dus geen geschakelde 12V. Enig idee waar deze kabel naartoe gaat??

Opeltje (0) PRO, 20 jaar geleden

na mijn weten naar de zekeringsbak. ik zal morgen even exact de boel nakijken.

Opeltje (0) PRO, 20 jaar geleden

volgens het schema is het weer anders.....pen 2 plus over contact.dus rood...rechtstreeks vanaf de zekeringbak in de wagen afgezekerd met een 7,5 amp zekering. mogelijk is deze zekering er uit gevallen. constand plus dik rood zit op pen 8 volgens schema.

tjenoe11495 (0), 20 jaar geleden





Het is inderdaad een rode kabel die de geschakelde 12V leverd. Vraag me niet wat hiervan nu het juiste pin nummer is, weet even niet meer ven welke kant ik moet kijken in het tekeningetje van http://www.12vhifi.nl/opeliso.html .

Weet nu in ieder geval dat de rode kabel naar de zekering kast loopt, dus ik ben al een stuk verder.

Ik ga nu nog eens proberen of het echt niet aan een zekering ligt. Mijn bevindingen zal ik straks even hier posten.

tjenoe11495 (0), 20 jaar geleden

JAAAAA, ben een heel stuk dichter bij de oplossing!!!!



Zekering nr 21 maakt slecht contact. Zekering is niet defect, maar als je er mee gaat wiebelen gaat hij af en toe aan (had even een 12V lampje op de iso plug aangeloten). Ik denk niet dat dit in de contact stripjes zit, deze lijken goed contact te maken.Nadat ik alle zekeringen nog eens nagemeten heb ben ik aan alle 7.5A zekeringen gaan wiebelen.


Opeltje (0) PRO, 20 jaar geleden

deze zekeringsbak wil niet uit elkaar. helaas. je kunt niet aan de achterkant van de zekeringshouder komen. ik zou toch proberen om de lippen van de zekeringhouder iets bij te buigen en de zekering toch te vervangen....overigens begrijp ik nu ook niets meer van die gekke iso conectors....


Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.