close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Opel Astra-G: Aansturing radio

Bouwjaar: 1998

De radio(origineel) in mijn astra doet het niet meer, tijdens het rijden viel hij spontaan uit. Ik ben aan de iso-connector gaan meten en tot de ont dekking gekomen dat de constante 12volt wel aanwezig is maar de geschakelde niet. Kan iemand me vertellen waar deze kabel naartoe gaat?

Geplaatst door

tjenoe11495 (0)

al 21 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Extra info: Zekeringen zijn in orde, TID gaat ook gewoon aan.

tjenoe11495 0

21 jaar

toch maar weer even de zekeringen goed controleren...op welke draad denk je de geschakelde plus te meten?




Opeltje 0
badge

21 jaar

toch mar even de zekeringen controleren...op welke draad denk je de geschakelde plus te meten?

Opeltje 0
badge

21 jaar

Heb gemeten op pen A7 van de iso connector. (zie http://www.12vhifi.nl/opeliso.html voor pinlayout)



Ook de zekeringen nog eens gecontroleerd. Het is me eigenlijk onduidelijk welke voor de radio is, er staan een hoop symbooltjes maar niks wat op een radio lijkt. Een tekentje van een telefoon komt het dichts in de buurt, maar hier zit helemaal geen zekering in. verder zijn er diverse andere plaatsen zonder zekering.

tjenoe11495 0

21 jaar

dat is dus fout......pen 4 is plus over contact klem 15 en pen 7 is constand plus.....bij opel is alles andersom.....net zoals bij vw/audi/seat. overigens keek je ook bij de aansluitingen van een astra f en niet bij en astra g....het komt wel eens voor dat er een zekering uit de zekeringsbak valt....prik eens een zekerig in een leeg vakje...en heb je ze echt allmlgecontrleer met bv een testlampje?



Opeltje 0
badge

21 jaar

Het is al twee weken geleden dat ik dit gemeten heb, ik ben ervan op de hoogte dat deze nogal eens gewisseld worden. Weet heel zeker dat een van de twee constante spanning heeft en de andere helemaal niks.

Heb de zekeringen met een multimeter nagemeten (pieptest). Welke zekering is volgens jou dan de boosdoener??



Ps dacht dat de stroomaansluitingen voor een astra F en G gelijk waren.

tjenoe11495 0

21 jaar

Kom net uit m'n auto, en inderdaad, de constante 12V zit op pen A7 en de geschakelde op pen A4.



Helaas is hier mijn probleem niet mee opgelost, ik heb dus geen geschakelde 12V. Enig idee waar deze kabel naartoe gaat??

tjenoe11495 0

21 jaar

na mijn weten naar de zekeringsbak. ik zal morgen even exact de boel nakijken.

Opeltje 0
badge

21 jaar

volgens het schema is het weer anders.....pen 2 plus over contact.dus rood...rechtstreeks vanaf de zekeringbak in de wagen afgezekerd met een 7,5 amp zekering. mogelijk is deze zekering er uit gevallen. constand plus dik rood zit op pen 8 volgens schema.

Opeltje 0
badge

21 jaar





Het is inderdaad een rode kabel die de geschakelde 12V leverd. Vraag me niet wat hiervan nu het juiste pin nummer is, weet even niet meer ven welke kant ik moet kijken in het tekeningetje van http://www.12vhifi.nl/opeliso.html .

Weet nu in ieder geval dat de rode kabel naar de zekering kast loopt, dus ik ben al een stuk verder.

Ik ga nu nog eens proberen of het echt niet aan een zekering ligt. Mijn bevindingen zal ik straks even hier posten.

tjenoe11495 0

21 jaar

JAAAAA, ben een heel stuk dichter bij de oplossing!!!!



Zekering nr 21 maakt slecht contact. Zekering is niet defect, maar als je er mee gaat wiebelen gaat hij af en toe aan (had even een 12V lampje op de iso plug aangeloten). Ik denk niet dat dit in de contact stripjes zit, deze lijken goed contact te maken.Nadat ik alle zekeringen nog eens nagemeten heb ben ik aan alle 7.5A zekeringen gaan wiebelen.


tjenoe11495 0

21 jaar

deze zekeringsbak wil niet uit elkaar. helaas. je kunt niet aan de achterkant van de zekeringshouder komen. ik zou toch proberen om de lippen van de zekeringhouder iets bij te buigen en de zekering toch te vervangen....overigens begrijp ik nu ook niets meer van die gekke iso conectors....


Opeltje 0
badge

21 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.