heb een compleet lager vervangen achteraan door een tweedehands
nu brandt het abs lampje
de senqor zit in het complete lager
kan het zijn dat deze kapot is
kan je met een voltmeter op de sensor deze testen
dus voltmeter op de afgekopelde senor en dan aan het wiel draaien
hoe moet de voltmeter staan of zijn er andere methoden
voor de vervanging ging de abs goed
lager vervangen omdat het lawaai maakte
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Hallo,
je kunt het beste de weerstand van de sensor meten aan de stekker verbinding en deze vergelijken met de andere kant. Dit doe je natuurlijk met een ohm meter. Je zou ook pulzen kunnen meten door middel van een scoop maar denk dat dat even te ver gaat.
Als je ABS lampje al blijft branden zodra je de motor gestart hebt (dus voor je gaat rijden) zou je ook even het oude lager weer aan de stekker verbinding van de auto kunnen leggen om te kijken of dan het lampje wel uit is.... Zo ja dan kun je het lager er weer af halen want dan is de sensor inwendig defect!!!
En let op, want het branden van het ABS lampje is dan bij de eerst volgende APK keuring afkeur... Een wiellager wat herrie maakt trouwens ook.
Succes
Ik begrijp eigenlijk niet waarom je geen nieuw lager hebt geplaatst, is duurder maar had deze problemen wellicht kunnen voorkomen. De kans is groot dat de sensor is gaan hemelen want lagers verwijder en plaatst je niet zomaar.
14 jaar
lager is een compleet systeem met ingebouwde abs sensor
remklauw er af remschijf er af stekkertje abs kabeltje los
lager zit op de fussee vast met 4 moeren
dus zo erg was het niet
een nieuw lager kost een klein fortuin,waarschijnlijk om de gm put te vullen,hebben er een onder gezet van een nieuwe croma van fiat ,zijn dezelfde en veel goedkoper
croma staat op dezelfde lagers als de vectra c en de saab 9..3
alles werkt nu perfect
dus met een voltmeter aangesloten op de sensor en aan de wielen draaien kan je niets meten?
14 jaar
Zeker kun je met een aangesloten voltmeter meten. Maar eerst stekker los halen en de weerstand meten van de SENSOR en deze vergelijken met de andere kant (heb je een referentie). Als die min of meer gelijk zijn, moet je de meter op WISSELspanning zetten en wederom de stekker los doen en aan de SENSOR meten terwijl iemand een slinger aan het wiel geeft. Om te checken of het signaal goed is, kun je dit wederom bij de andere kant ook meten.
Als dit goed lijkt, zou ik hem even met de testkast bij een garage laten uitlezen. Die testers geven vaak direkt aan welke sensor niet het juiste signaal afgeeft en scheelt onnodig werk of onnodig vervangen van dure onderdelen.
Trouwens duur zijn ze ook bij Ford Mondeo's hoor! Bijna 300 euro!
welke lagers van een fiat kunnen dan in een vectra uit 2000 of is dit nie tmogelijk.
gr roy290
14 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Vectra of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar