auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Opel Astra: accu leeg

Bouwjaar: 2001, Brandstof: Diesel, Motorcode: Y17DT

Motor start niet: accu leeg
Na opladen en een weekje rijden is de accu weer leeg.
OPCOM-foutcodes centrale vergrendeling duiken steeds weer op:

00048 Lage spanning tijdens vergrendelen
niet aanwezig

00050 Storing in A/D omzetter
niet aanwezig

00025 Afstandsbedieningstoets 5, niet gesynchroniseerd
niet aanwezig

00024 Afstandsbedieningstoets 4 niet gesynchroniseerd
niet aanwezig

00016 Hoge stroom in motor centrale deurvergrendeling
niet aanwezig

Ik heb reeds gezocht naar eventuele verbruikers die blijven opstaan, maar nog niets gevonden.
Het lampje uit het handschoenkastje is reeds verwijderd...

???

Geplaatst door

speedy51 (0)

al 11 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Ampere tang op de massa kabel met motor uit en kijken of er dan een flinke lekstroom is.

Ik heb met de ampèretang en met de multitester geen verlies gevonden... De alternator doet ook nog zijn werk!

speedy51 0

11 jaar

Als ik de afstandsbediening gebruik van de deurvergrendeling duiken bovenstaande foutcodes op. Als ik de deur manueel open met de sleutel heb ik geen foutcodes. Volgens de bovenstaande foutcodes vraag ik me af of het defect te maken kan hebben met de Kiekert?

speedy51 0

11 jaar

Dat kan dat de ecu van de cv kapot is.

Ik had gisteren de batterij nog eens opgeladen. Vanmorgen startte de wagen niet. Ik ben op zoek gegaan naar een verliesstroom. Met een multitester van 10A DC had ik een verlies van 0,15A. Dan heb ik één voor één de zekeringen uitgetrokken en teruggeplaatst. Bij zekering 22 verdween de verliesstroom. Dat is de kring van noodknipperlichten, info-beeldscherm, boordcomputer, infotainmentsysteem en verklikkerlichten. Bij het uittrekken en insteken van de zekering hoorde ik een relais klikken. Met een plastiekdarm met een ijzeren pin erin kon ik de relais beluisteren. Het was het blauwe relais tyco V23134-K52-X402 GM 24 432 614. Na het relais herhaalde malen te activeren is de verliesstroom terug gevallen naar 0,01A.
Afwachten of we morgen kunnen starten...

speedy51 0

11 jaar

Relais vervangen....blijft kleven.

Hans4040 1435
badge vip badge

11 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.