Eerst een foutmelding EGR klep. EGR klep is vervangen. Foutmeldingen zijn weg.
Na een tijdje 'ongeveer 1 maand later ' problemen met motor vermogen bij koude motor. Veel witte rook .
Eenmaal motor op temperatuur, is alles normaal .
Ik dacht aan een defecte termostaat ?
Kan iemand helpen ?
Geplaatst door erivan (0) , lid sinds 14 jaar geleden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Opel Astra? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.
4 Reacties
primera p11 (0), 11 jaar geleden
Wiite rook duid op een lekke koppakking,geen koelvloeistof verlies?.
kaleido 1 (1605) PRO, 11 jaar geleden
Loopt wel op 4 cilinders bij de koude start ?
erivan (0), 10 jaar geleden
Er was wel wat koelstof verlies, maar dit probleem lag aan een aansluiting ; klem vaster gedraaid en koelvloeistofverlies was opgelost.
Boven 3000 toeren reageert motor normaal en heeft hij zijn volledig vermogen vrij.
Injectoren (retour) laten uitltteren met restwaarden 3,5,3,3 hetgeen zou wijzen op een verdachte verstuiver.
Ik zou de verdachte injector willen uitschakelen en zien of de motor gelijkaardig reageert bij start en rijgedrag onder en boven 3000 toeren. Kan ik hiermee de motor beschadigen ?
P. Kelder (0) PRO, 10 jaar geleden
[b]Erivan
Kijk ook je vorige posten nog even na, er staan er nog een aantal open en posten waarop je niet (meer) reageert.
Zie ook een mededeling in je mailbox.
Moderator Problemcar[/b]