hallo, onlangs is bij de auto van mijn ouweheer de aandrijf riem er afgelopen, schade was beperkt en weer herstelt, maar en nu komt het, ik krijg hem niet meer afgesteld, ondanks dat ik de fabrieksmarkering gebruik. ik weet dat er speciaal gereedschap is om de nokkenas vast te zetten en zo weer opnieuw af te stellen. dit gereedschap heb ik natuurlijk niet, wellicht is er iemand die weet hoe dit te omzeilen of die dit gereedschap wel heeft en wil verhuren uitlenen of iets dergelijks.
Autogegevens:
astra station wagon
c1.7 dr
06-01-1994
ik ben benieuwd.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
jeffry
Hoe ben je precies te werk gegaan en wat is er allemaal losgehaald ?
normaal zet je cil. 1 op het BDP
en de merktekens op het nokkenastandwiel moeten in één lijn staan met het merkteken..dan zou het normaal gesproken goed moeten gaan!erna even de ontsteking controleren en zo nodig even afstellen.
misschien dat je het tandwiel verkeerd om hebt zitten(Gedraaid) en dat hij nu als het ware 180 Graden verdraaid staat..zitten je bougiekabels wel in de goede volgorde ?
Succes ermee..
Stefan
Zonder speciaal gereedschap gaat het je niet lukken want op nokkenas staat orgineel geen merkteken want het nokkenastandwiel zit zonder spie op de as geklemd vandaar het speciaal gereedschap
merkteken voor krukas staat op vliegwiel ook daar kan het zijn dat je daarvoor gereedschap nodig hebt
zonder lukt het niet!!!
@ prof.. speciale gereedschappen bestaan feitelijk niet! de eigelijke benaming is hulp-gereedschap, in het leven geroepen om tijd-winst mee te behalen..
stel je voor! dat je voor elk merk SPECIAAL gereedschap zou moeten hebben dan zouden universele vakgarages de deuren wel kunnen sluiten..
het kan wel degelijk zonder, kwestie van kijken en de boel goed merken..
paul,
@paul; maar het gaat nu om een auto die niet meer op tijd staat(de riem was kapot gelopen).jouw verhaal is makkelijker als je bij een goed lopende motor de riem gaat vervangen!!
inderdaad als hij nog op moment stond geen probleem en het is in dit geval een diesel. de merktekens staan op het vliegwiel, het OT punt en op de brandstofopvoerpomp. niet op de nokkenas, maar die was in het verleden door de garage al gemerkt met verf. het vliegwiel 180gr. draaien heb ik ook al geprobeerd, maar helaas. gereedschap voor het vliegwiel is niet nodig een schroevendraaier volstaat wel. groeten jef.
18 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar