Opel Agila start niet, Injectoren worden niet aangestuurd.
Op de massa van de injectoren komt constant 3.6v te staan. Op de massa van het brandstofpomp relay staat 12v tenzij alle stekkers van de injectoren worden losgekoppeld komt hier 3.6v op staan.
wie heeft in hier ervaring. hoor ik het graag.
BVD.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Zoals je het verteld lijkt het een massaprobleem.
Mijn gevoel zegd alleen dat ik een stukje van een verhaal mis.
Heb je de massa van de ecu al gecontroleert?
gr Willem
Hoofdmassa van de ECU is in orde.
Welke stukje mis je?? dan vertel ik het graag als het lukt
Die 3.6 volt, dat hoort zo. ecu is opgestuurd naar AC tronics. Blijkt defect te zijn maar niet repareren.
Dus we gaan een nieuwe proberen.
Verdere info volgt.
Sorry voor de late reactie, ik zag het nu pas weer staan.
Mooi dat je de oorzaak waarschijnlijk gevonden hebt.
Die 3.6V heb je gemeten met een losse stekker en is id normaal.
Je zou moeten meten tijdens het starten, het liefst met een endoscoop.
gr Willem
Ja klopt. Heeft alleen opel dat??
raar merk
Zodra je aan ecu's spanning gaat meten, (deze 3.6v komt daar vandaan) meet je wel vaker een lage spanning wat niet direct wat zegt.
De ecu zit vol met weerstanden en andere overgangen. De injector wordt geschakeld door een transistor in de ecu (mogelijk lekstroom) en het is aannemelijk dat deze stroom gecontroleert wordt door de ecu (ook weer een spanning).
Ik ben geen computernerd dus of deze uitleg waterdicht is weet ik ook niet zeker.
Een correcte diagnose doe je door eerst je af te vragen wat je gaat meten en welke waarden daarbij horen.
Dan maakt het niet uit met wat voor merk wagen je bezig bent.
gr Willem
Splinter nieuwe ecu gemonteerd.
probleem opgelost á 1200euro excl. montage
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Agila of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar