👉 Waarom lid worden?
Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!
Mijn agila diesel heeft zowat altijd 2 pogingen nodig om te starten. Als hij koud staat, veel rook, wit-blauw. Af en toe een pluimpje in de achteruitkijkspiegel, bijvoorbeel als ik in lage versnelling aan (voor mij) hoog toerental rijd, zoals +2500tpm in 2de continu.
De eerste startpoging 'hoor' ik onmiddellijk dat het niet gaat lukken. De motor draait rond en maakt een kloppend geluid. Ik start onmiddellijk een 2de keer (zonder tussengloeien) en dan start hij meestal wel. Af en toe heb ik 3 pogingen nodig.
Af en toe slaat hij bij de eerste startpoging zo sterk terug af, dat hij de starter blokkeert (pijnlijke tandjes).
Allen als hij warm staat start hij van de eerste keer terug. Als hij koud staat, pakweg 5 minuten gereden, dan start hij ook weer niet van de eerste keer na enkele minuten stilgestaan te hebben.
Ik merk tijdens het rijden dat hij 'ruw' rijdt. Je voelt hem een beetje 'bibberen', heel zacht inhouden, maar niet heel opvallend. Medepassagiers valt het niet op (mijn vrouw althans niet). Een mannelijke collega van het werk viel het meteen op ...
Hij heeft ook een heel duidelijke dieselklop tijdens het rijden.
Ik rij al enkele duizenden kilometers met in elke tankbeurt enkele dopjes Marly C2i diesel additief zonder gunstig effect.
Heb hem binnne gedaan in de garage en daar zeggen ze dat er 4 nieuwe injectors (€€€) in moeten.
De EGR klep is laatste keer vervangen (zat volledig dichtgekoekt), maar dit heeft niks geholpen. Toen ik hem in de garage afhaald, starte hij weer pas bij de 2de keer. 650 euro armer maar nog steeds slecht starten.
Iemand tips? Ik heb geen schrik om eea zelf uiteen te gooien, maar weet niet goed waar te zoeken.
Oh ja, mijn dieselfilter lekte (mijn klacht van dieselgeur hebben ze niet gevonden dus zelf maar op zoek gegaan) en dat bleek een lekkend water aftap kraantje op de filter te zijn. Ik vermoed dat er een rubbertje in ontbrak want het stond wel degelijk dicht. Ik heb er dan maar een bout met dichting ingedraaid en nu is het dicht. Ik had gehoopt dat dit het probleem zou oplossen (drukverlies), maar het maakt niks uit :(
Kan ik de EGR afdichten of gaat hij dan in noodloop / storingslampje geven?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
egr afdichten kan niet helaas krijg je foutcodes van , het kan zoveel zijn kunnen ook de verstuivers zijn maar jij zegt dat 2500 toeren al veel is nou nou deze motoren moet je zo af en toe eens goed los trappen anders slippen ze helemaal dicht, maar er is ook een andere startmotor te krijgen die een hoger start toerental maakt dus het slome starten komt vaker voor
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Agila of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar