Hoi,
Sinds 1 week geleden brandt mijn airbaglampje op het dashboard,Ik ben hiermee naar de dealer gegaan en daar is hij uitgelezen waarna hij de volgende codes gaf,
32 weerstand lv airbag
34 weerstand rv airbag
78 weerstand lv zij airbag (terwijl ik helemaaal geen zij airbags heb)
44 laag of onderbreking.
Hier bij de dealer zeggen ze dat ze wel enkele uren nodig hebben om dit te onderzoeken,maar ik bedacht me net dat ik een tijd geleden een armsteun op mijn middenconsole heb geschroeft achter bij de asbak achterin.
Nu zag ik dat daar ook een module onder de asbak zat.
Zou deze er wat mee te maken kunnen hebben als ik bv deze geraakt kan hebben??.
Of wie kan me verder helpen??
mvg Raymond
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
zijn de foutcodes gewist bij de dealer?
is mij niet verteld,dus dan zou ik het eerst na moeten vragen,maar dacht dat ze normaliteit toch altijd de foutmeldingen wissen nadat hij uitgelezen was.
17 jaar
zojuist de stekker losgekoppeld van het airbag stuurapparaat maar bleek dat ik niets geraakt heb enkel de blauwe buiten behuizing,maar dus geen kabels.
- en + pool losgehad en een halfuur gewacht en weer aangekoppeld.
Nu gaat het lampje uit en na 2 seconden wederom weer aan,terwijl hij hiervoor continu brande,
Snap er niets meer van.
17 jaar
Dat klopt. De accu loshalen heeft in dit geval geen effect.
Het enige dat wel effect heeft is het volgende: uit laten lezen, dan fouten wissen. Dan moet de lamp na 'n paar tellen uitgaan en blijven.
Zit er dan nog 'n storing in, dan gaat de lamp weer branden en is het dus 'n kwestie van weer uitlezen.
Gr.
Het kan een probleem zijn van de passagiers airbag die een te hoge weerstand heeft,hier is een modificatie setje voor te krijgen bij de dealer.
Heb je met ingeschakeld contact de stekkers eraf gehaald dan geeft hij automatisch een defect code.
Suc6.
Bedankt voor de replay's!, Ik zal eens ff navragen,ik heb eert de - en de + pool losgekoppeld alvorens ik de stekker eruit heb gehaald.
Ik heb er een beetje een vieze smaak van in de mond aangezien de dealer vroeg tot hoeveel 100 euro ze mochten gaan om het probleem op te lossen. Dat vind ik pers een vreemde vraag maar ok.
17 jaar
Als je aan het airbag systeem gaat werken moet beslist de MIN pool van de ACCU los.
Om te voorkomen dat het airbag systeem in storing gaat en gereset moet worden door de dealer.
Als je het al op de verkeerde manier hebt gedaan dan maakt het niet meer uit of je de accu los koppeld omdat de airbagcomputer de storing blijft onthouden totdat hij gereset is.
Groetjes
Quint
17 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar